Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. Nu er jeg vist blevet gammel, har taget mig selv i at lytte til DR P1 :o Hvorfor synes jeg pludslig det er interssant. Måske gider man ikke høre det samme musik igen og igen, og amatør studieværter på de andre kanaler. -Claus-

Besvaret

Ja, man er begyndt at blive lidt gammel men det er nu skønt indimellem på turen til/fra arbejde at glide over på en kanal der sætter journalistik i højsædet istedet for at bruge det som simpelt fyld mellem de vigtige pop-hits.

Besvaret
Nu er jeg vist blevet gammel, har taget mig selv i at lytte til DR P1 :o Hvorfor synes jeg pludslig det er interssant. Måske gider man ikke høre det samme musik igen og igen, og amatør studieværter på de andre kanaler.
Jep, du er gammel :) Find radio 100FM - især fredag og lø'rdag mellem kl. 18 og 24. FEEED musik :th2:
Besvaret
Hejsa. Nu er jeg vist blevet gammel, har taget mig selv i at lytte til DR P1 :o Hvorfor synes jeg pludslig det er interssant. Måske gider man ikke høre det samme musik igen og igen, og amatør studieværter på de andre kanaler. -Claus-
Nej, bestemt ikke.. jeg har hørt P1 i bilen og om morgenen længe nu.. Det er rart at høre ordentlig dybdegående journalistik. Når man pludselig har 10min til en time til at snakke om ét emne, så kommer man bare bedre rundt om emnet end de 2-3 min. man maksimalt har i TV-Avisen. 100FM, P3 osv.. kan da udholdes i kortere tidsrum, hvis man har brug for lidt musik, men værterne er generelt forfærdelige!
Besvaret

Mikkel jeg kunne ikke være mere enig, de fleste værter er simpelthen så selvfede at det slet ikke er til at holde ud. Og hvis man læser lidt nydeder på nettet så finder man hurtigt ud af de bare sakser direkte for at underholde lidt, selv om andre medier endda har dementeret den nyhed. Men den var jo sjov så derfor bringer vi den, lige meget om det er sandt eller ej:sick: Næ på P1 går de lidt mere dybt med tingene og kommer med noget baggrund, selv om de måske er lidt vel røde nogle af journalisterne, men det ser man hurtigt igennem. Shit man lyder jo snart som en gammel sur kælling :eek:

Nej, bestemt ikke.. jeg har hørt P1 i bilen og om morgenen længe nu.. Det er rart at høre ordentlig dybdegående journalistik. Når man pludselig har 10min til en time til at snakke om ét emne, så kommer man bare bedre rundt om emnet end de 2-3 min. man maksimalt har i TV-Avisen. 100FM, P3 osv.. kan da udholdes i kortere tidsrum, hvis man har brug for lidt musik, men værterne er generelt forfærdelige!
Besvaret
Næ på P1 går de lidt mere dybt med tingene og kommer med noget baggrund, selv om de måske er lidt vel røde nogle af journalisterne, men det ser man hurtigt igennem.
Jeg synes faktisk ikke de er så røde igen i deres dækning.. Jeg VED de er det, men jeg synes stadig de stiller de rigtige kritiske spørgsmål og de har både "blå" og "røde" emner.
Besvaret

Nu i er så glade for lidt mere tilbundsgående journalistik, så prøv at tage en lytter på "Nyhedsministeriet" kl 17 til 18:30 på TV2 Radio. Dog skal i kunne 'leve' med en smule let musik ind imellem hovedemnerne, samt en sporadisk reklame et par gange i timen. Og ja - inden jeg bliver skudt i skoene at jeg jo arbejder for TV2, og derfor "bla bla"...så spar krudtet - jeg mener bare at programmet ville passe ind i P1-snakken ganske godt :) Programmet vandt prisen for "Årets nyheds/aktualitets-program" ved Radiodays 2007: Årets Nyheds-/Aktualitetsprogram Begrundelse : Når det handler om nyheder og aktualitet, begynder nogle allerede at gabe. MEN LAD VÆR´! Genren gennemgår i disse år en utrolig udvikling med målrettede nyheder og nye måder at servere tungt nyheds- og aktualitetsstof på. Årets vinder udgør med sit musikflow samt indlagte nyheds-, sports- og trafikopdateringer et unikt magasintilbud i det danske radiomarked. Man prædiker ikke for de allerede omvendte. I programmet stiller værten frejdigt de "dumme" spørgsmål, og emnevalget er bredt. Med årets vinder har Danmark fået en helt ny, forfriskende og spændende måde at få serveret dagens nyheder på. Årets Nyheds- & Aktualitetsprogram er : Nyhedsmagasinet - TV2 Radio Thomas Qvortrup.

Besvaret
Nu i er så glade for lidt mere tilbundsgående journalistik' date=' så prøv at tage en lytter på "Nyhedsministeriet" kl 17 til 18:30 på TV2 Radio. [/quote'] Gio.. der er jo Orientering mellem 17-19 på P1. Hvilket nok er det bedste program der bliver sendt, så det er svært.
Besvaret

TV2 radio hehe Gio så må du lige komme med en frequens, det er sku ikk noget jeg normalt hører:laugh:

Nu i er så glade for lidt mere tilbundsgående journalistik, så prøv at tage en lytter på "Nyhedsministeriet" kl 17 til 18:30 på TV2 Radio. Dog skal i kunne 'leve' med en smule let musik ind imellem hovedemnerne, samt en sporadisk reklame et par gange i timen. Og ja - inden jeg bliver skudt i skoene at jeg jo arbejder for TV2, og derfor "bla bla"...så spar krudtet - jeg mener bare at programmet ville passe ind i P1-snakken ganske godt :) Programmet vandt prisen for "Årets nyheds/aktualitets-program" ved Radiodays 2007: Årets Nyheds-/Aktualitetsprogram Begrundelse : Når det handler om nyheder og aktualitet, begynder nogle allerede at gabe. MEN LAD VÆR´! Genren gennemgår i disse år en utrolig udvikling med målrettede nyheder og nye måder at servere tungt nyheds- og aktualitetsstof på. Årets vinder udgør med sit musikflow samt indlagte nyheds-, sports- og trafikopdateringer et unikt magasintilbud i det danske radiomarked. Man prædiker ikke for de allerede omvendte. I programmet stiller værten frejdigt de "dumme" spørgsmål, og emnevalget er bredt. Med årets vinder har Danmark fået en helt ny, forfriskende og spændende måde at få serveret dagens nyheder på. Årets Nyheds- & Aktualitetsprogram er : Nyhedsmagasinet - TV2 Radio Thomas Qvortrup.
Besvaret

har ellers også været tilhænger af radio100, men synes de spillede det samme musik igen og igen, og ikke alle studieværterne var værd at høre på. Og gik helt bort da de afskaffede morgenhyrderne :( Morgenhyrderne var 100% god underholdning - suk :scared: Men da rart af vide at andre hører p1, også selvom de selv samme mennesker ikke omtaler deres radio som et krystal-app. og deres bil som et automobil :) -Claus-

Besvaret
Gio.. der er jo Orientering mellem 17-19 på P1. Hvilket nok er det bedste program der bliver sendt' date=' så det er svært.[/quote']Point taken <ahttp://www.sunddebat.com/uploads/emoticons/default_rolleyes.png' alt=':rolleyes:'>
Besvaret

Ja det er også præcis det jeg plejer at hører på vej hjem, det er sku meget godt:th2: Men men man skal ikke være bange for at udvide sin horisont, så Gio, tror lige jeg prøver TV2 idag;)

Gio.. der er jo Orientering mellem 17-19 på P1. Hvilket nok er det bedste program der bliver sendt' date=' så det er svært.[/quote']
Besvaret
har ellers også været tilhænger af radio100, men synes de spillede det samme musik igen og igen, og ikke alle studieværterne var værd at høre på. Og gik helt bort da de afskaffede morgenhyrderne :( Morgenhyrderne var 100% god underholdning - suk Men da rart af vide at andre hører p1, også selvom de selv samme mennesker ikke omtaler deres radio som et krystal-app. og deres bil som et automobil :) -Claus-
Så ganske enig. Kæresten er rigtig glad for Radio100 og de spiller kun de samme 8-10 sange igen og igen og igen og..... (you get my point, right?) :fight: Møgkedelig radio og desværre gør P3 hvad de kan for at efterligne de komercielle radioer. Ærgrer mig gang på gang på vej ind i tunnellen mens man lytter til P1 og *knas* *knas**knas* - så er man tvunget til P4, P3 eller lidt Springsteen på CDen.:th2:
Besvaret

Ud fra disse indlæg her føler jeg mig som en ren vårhare nærmest. Tænder for P3 kl 0430 og slukker igen omkring kl 19. Kun lige natradio der keder mig og lidt Huxi Bach i Mondo om eftermiddagen :S

Besvaret

Jeg er også hoppet over på TV2radio. Kan ellers meget godt lide P3, men deres netradio virker bare ikke. Radio100 er det samme tuderock hele tiden. Hvis TV2Radio går ud, ryger den over på FavoritFM, så man kan få lidt græseoverskridende radio:laugh:

Besvaret

selvom de fra tid til anden virker ræverøde så er P1 god radio - hører det hver dag på vej hjem, men dog kun til Oxie-Svedal kanten så rækker signalet ikke længere hvilket er lidt tyndt, når jeg f.eks. kan høre radio helsingborg og kalmar som da er betydelig længere væk. (@ Gio din teknikersheik - er det min bil radio eller eller DR ?)

Besvaret
selvom de fra tid til anden virker ræverøde så er P1 god radio - hører det hver dag på vej hjem' date=' men dog kun til Oxie-Svedal kanten så rækker signalet ikke længere hvilket er lidt tyndt, når jeg f.eks. kan høre radio helsingborg og kalmar som da er betydelig længere væk. (@ Gio din teknikersheik - er det min bil radio eller eller DR ?)[/quote']Teoretisk dækningskort for DR P1 6kf9fkw.jpg (i praksis er det lettere misvisende, grundet de aktive effekt-begrænsninger i visse retninger) Desværre er der andre faktorer der spiller ind også. Mod grænselande er effekt fra en given sender oftest begrænset, da landene har aftaler om brugen af de forskellige frekvenser - og der arbejdes aktivt på ikke at forstyrre hinanden frekvensmæssigt. Når dét så er sagt, så tror jeg også din bilradio kunne modtage lidt bedre. Jeg har ikke haft problemer med DR´s programmer ude i det område.
Besvaret

jeg kan faktisk modtage p1 fra Hesingborg og ihvertfald ned til Landskrona, på sony mobil tlf :) Så har du en ordenlig radio i bilen og ant går det nok - måske har du en af de der rude antenner eller hvad de gør i nyere biler. Min er en Sierra fra 93 så den har gl.dags telskob antenne. -Claus-

Besvaret

nej det er sådan en lille møgantenne i gummi oppe på taget. men er egentlig overrasket over hvor lille dækningen egentlig er jf. kortet. Kan man tage p1 på mellem eller langdistance frekvenser ?

Besvaret

Hm P1... gammel og gammel... moden måske...? :) til gengæld er Radio 100FM for folk der er blevet gamle men gerne vil opføre sig/være som unge igen... OMFG de spiller bare det samme lort igen og igen... og værterne suger maks! I den tid jeg hørte 100FM (5 mdr.) lærte jeg "Forever Young" udenad, så meget, at jeg uden pis tror jeg kunne stave mig baglæns igennem teksten :o Og jeg hørte kun 100FM pga. nedstemning blandt tidligere kollegaer der ikke ville høre P3 ;)

Besvaret

Blablabla...

til gengæld er Radio 100FM for folk der er blevet gamle men gerne vil opføre sig/være som unge igen... OMFG de spiller bare det samme lort igen og igen... og værterne suger maks! I den tid jeg hørte 100FM (5 mdr.) lærte jeg "Forever Young" udenad, så meget, at jeg uden pis tror jeg kunne stave mig baglæns igennem teksten :o Og jeg hørte kun 100FM pga. nedstemning blandt tidligere kollegaer der ikke ville høre P3 ;)
Sådan - ikke så meget pis der :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...