Gustaf Besvaret December 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 28, 2007 Ja, jeg kunne godt have sagt det fra starten, men hvad hjælper det at få at vide at det er "topstykket" der skal skiftes ud eller noget i den retning ? Det kan være det er super fedt at være i stand til at sige, men den kommer ikke hurtigere på værksted af den grund :-)
Markowitch Besvaret December 28, 2007 Rapporter Besvaret December 28, 2007 Det var en Saab95. Den er redan bjærget til værksted. Øv, jeg havde gættet på en volvo! :D.
MC Manden Besvaret December 28, 2007 Rapporter Besvaret December 28, 2007 Ja' date=' jeg kunne godt have sagt det fra starten, men hvad hjælper det at få at vide at det er "topstykket" der skal skiftes ud eller noget i den retning ? :-)[/quote'] Du har ret....den kommer ikke hurtigere på værkstedet af den grund, men det kunne være vi kunne ha' hjulpet dig, og fundet fejlen..... Og, det havde været ganske gratis at få trukket den til værkstedet. Meget kan man sige om folk herinde, men de fleste er nu ret hjælpsomme, og du kunne såmænd også ha' fået en hånd... Jeg gad bare ikke at lege gætteleg.....
Gustaf Besvaret December 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 28, 2007 Omkostningerne taget i betragtning ved at få den repareret er peanuts ved siden af den pris det har kostet at få den bjærget.
Gustaf Besvaret December 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 28, 2007 Jeg vender den lige om : !Omkostningerne taget i betragtning ved at få den repareret er peanuts ved siden af den pris det har kostet at få den bjærget. Så der kommer til at stå : Omkostningerne taget i betragtning ved at få den bjærget er peanuts ved siden af den pris det det kommer til at koste at få repareret en motor, hvis det er dyrt at reparere en saab motor.
MC Manden Besvaret December 28, 2007 Rapporter Besvaret December 28, 2007 Omkostningerne taget i betragtning ved at få den bjærget er peanuts ved siden af den pris det det kommer til at koste at få repareret en motor, hvis det er dyrt at reparere en saab motor. Tja....omkostninger ved at lade en af os kigge på det først.....havde nok været noget nær prisen af en fadøl på lila torget
Jabbekot Besvaret December 28, 2007 Rapporter Besvaret December 28, 2007 Men hvad var der så egentlig galt med bilen?? Blir jo lidt nysgerrig...
Gustaf Besvaret December 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 29, 2007 Jeg kan ikke andet end citere manden fra Bilprovingen der vidste lidt mere end de andre. På nogle ecopower - saab modeller står der Ecopower på motoren. Han pegede ned på den og sagde: "det er den der der er noget galt med". Om han så mente hele motoren eller det jeg skyder på et topstykket (uden at vide det), kan jeg ikke sige. Og en fadøl på Lila torget havde ikke været af vejen.
MC Manden Besvaret December 29, 2007 Rapporter Besvaret December 29, 2007 jeg skyder på et topstykket (uden at vide det), kan jeg ikke sige. Og, jeg vil så næsten godt garantere at det ikke er topstykket. Det er næppe grunden til at bilen ikke vil starte. Men, det kunne vi da ha' fundet ud af...
Nif Besvaret December 30, 2007 Rapporter Besvaret December 30, 2007 wauw efter 4 sider kom vi hertil Måske du skulle gå ind og ændre i egenskaber så du får 40 indlæg per sidevisning. Så slipper du da for at skifte side så ofte som du sikkert gør nu.
Martin_M Besvaret December 30, 2007 Rapporter Besvaret December 30, 2007 Måske du skulle gå ind og ændre i egenskaber så du får 40 indlæg per sidevisning. Så slipper du da for at skifte side så ofte som du sikkert gør nu. Nice info. Den funktion kendte jeg ikke...
Sune Besvaret December 30, 2007 Rapporter Besvaret December 30, 2007 Nice info. Den funktion kendte jeg ikke... Samme her, nu har jeg sat min til 40 nu, og sjovt nok forsvandt de fleste multisider fra oversigten ;-)
cbpwr Besvaret January 5, 2008 Rapporter Besvaret January 5, 2008 jeg har forsikring hos motormannen, der kan man for under 200kr tegne noger vejhjælp, det burde også dække når bilen holder hos bilprovningen. Men det lyder lidt spøjst - og så en "nyere" bil. Kunne forstå hvis det var en ældre spand. -cb-
carbon-customs Besvaret January 7, 2008 Rapporter Besvaret January 7, 2008 Hehe, men der er heller ikke nogen der svarer på mit spørgsmål. Men hvis Peter Autohaus ved det, kan jeg fortælle at der generelt har været problemer ved : -enkelte turboladere, -hængende bremser, -bilen har traditionelt haft problemer med gearkasserne -havarier er set. -Der har også været lidt vrøvl med el-displayet. Bilen kom til i 1997 og er en efterfølger til en variant med et andet navn. Den har en lillebror, som hedder næsten det samme. Har fået 4 stjerner i Euro NCap lol, du er godt nok spøjs, du spørger om hjælp, og så kommer du med en gåde??? især denne er god: "-havarier er set. " <- sygt nok, så der er nogle af bilerne der har været kørt galt??? jeg tror det billigste for dig er for fremtiden bare at købe busbiletter og sælge din computer...
MC Manden Besvaret January 23, 2008 Rapporter Besvaret January 23, 2008 Gustav, har du fundet ud af hvad der er galt ?? :D Jeg håber du har taget den til autoriseret værksted :D
cbpwr Besvaret January 23, 2008 Rapporter Besvaret January 23, 2008 vil så lige indskyde, var til bilprovningen med den gamle ford sierra (kommer i smadrekasse 2007 tråden senere:D) den "smuttede" nærmest igennem. Mod slutningen af besiktningen, sagde synsmanden, "Den är jo bra" :) godt nok kunne han slå hul i begge ydrepaneler, med sin hammer. Men den fik bare en "bra att vite" :) Synes jeg er positivt overrasket over svenske bilsyn, de har godt nok samme tools som i Danmark, men de er langt fra så hårde mod bilerne som i Danmark. Synes i Dk de tit banker meget hårdt på bilerne, selvfølgelig skal det også være i orden, og man har 2år mellem syn i dk osv. I en eller anden tråd skrev folk noget med forbuds-sverige, her endnu et eksempel, måske på at sverige er mere tåleligt for borgeren end dk :) men det er jo en helt anden snak....
Gustaf Besvaret January 23, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 23, 2008 Gustav' date=' har du fundet ud af hvad der er galt ?? :D Jeg håber du har taget den til autoriseret værksted :D[/quote'] Jo tak den har været på værksted og det som bakkede ud 2 minutter før bilsyn var startmotoren. Den blev "efter bilsyn" bugseret til Saab værkstedet i Jägersro - størst i Skåne. Her forventer man at tingene er i orden. I samme ombæring fik jeg fixet displayet. Da jeg hentede bilen efter reparation kunne jeg køre hjem. For sjovs skyld startede jeg motoren efter jeg havde parkeret. Her ville den ikke starte. Så ringede jeg til værkstedet og her var jeg knap så glad. Jeg fik en lang historie, men det skulle være muligt at starte den efter 1 time - noget med en cylinder der slår fra når motoren bliver for varm.Ganske rigtigt kunne jeg starte og det første jeg gjorde var at køre til værkstedet. Nu skal det ordnes ordentligt. Det er tredje gang indenfor 2 måneder at den kommer på værksted. eg bad om en god pris på den sikring der skulle i og så få det lavet med det samme. Det gjorde de og indtil videre kører den. Tilbage til bilsyn. Den gik igennem denne gang, men med nogle småting der skal rettes (mønsterdybde på et af dækkene og noget med at strålekasterne er sat for lavt). Når det er ordnet, tilbage til efterkontroll. Heldigvis koster efterkontrollen ikke så meget som normalt bilsyn. Så det er noget af en omgang. Det mest uheldige er godt nok at startmotoren slukkede. Det er bare for kedeligt.
MC Manden Besvaret January 23, 2008 Rapporter Besvaret January 23, 2008 Jo tak den har været på værksted og det som bakkede ud 2 minutter før bilsyn var startmotoren. Den blev "efter bilsyn" bugseret til Saab værkstedet i Jägersro - størst i Skåne. Her forventer man at tingene er i orden. I samme ombæring fik jeg fixet displayet. Da jeg hentede bilen efter reparation kunne jeg køre hjem. For sjovs skyld startede jeg motoren efter jeg havde parkeret. Her ville den ikke starte. Så ringede jeg til værkstedet og her var jeg knap så glad. Jeg fik en lang historie, men det skulle være muligt at starte den efter 1 time - noget med en cylinder der slår fra når motoren bliver for varm.Ganske rigtigt kunne jeg starte og det første jeg gjorde var at køre til værkstedet. Nu skal det ordnes ordentligt. Det er tredje gang indenfor 2 måneder at den kommer på værksted. eg bad om en god pris på den sikring der skulle i og så få det lavet med det samme. Det gjorde de og indtil videre kører den. Tilbage til bilsyn. Den gik igennem denne gang, men med nogle småting der skal rettes (mønsterdybde på et af dækkene og noget med at strålekasterne er sat for lavt). Når det er ordnet, tilbage til efterkontroll. Heldigvis koster efterkontrollen ikke så meget som normalt bilsyn. Så det er noget af en omgang. Det mest uheldige er godt nok at startmotoren slukkede. Det er bare for kedeligt. Har du tjekket om den har været kaldt tilbage for en "kendt fejl" ?? :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu