Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Hejsa Jamen nu er der jo flere muligheder når små babyer har hård mave, min datter havde det også. Men det var så fordi hun overhovedet ikke tåler komælks protein. Anyways, har i snakket med jeres sundhedsplejerske?? Jeg ville ikke give mit barn noget som helst uden at have konsulteret denne først, eller min læge. Lactulose, som kan købes i flydende form på apoteket fungere rigtig godt mod hård mave, ellers at bytte MME til fx. grøn allomin der er syrnet, eller NAN HA (begge kan dog kun købes i danmark) Man kan også lave lidt sukker vand og give i flaske og "cykle med babyens ben" flere gange om dagen for at få gang i fordøjelses systemet. Håber i finder en løsning, for det er ikke sjovt for det små størrelser at have ondt i maven.

Besvaret
det var også vores sundhedsplejerske som anbefalede miniform ved kolik. Miniform var til at löse op for luften i maven - ikke mod hård mave.
Hmm siger du luft i maven... dvs jeg skal til denmark og købe lactoulose det nok også det bedste. Jeg fik eller af vide at det var til hård mave. Men er luft i maven og hård mave ikke det samme.. Han kan bare ikke lave pu pu vi synes der går lang tid før 1 til 1 halv dag.
Besvaret

vi fick miniform för att våran dotter hade svårt för att bajsa, alltså mot hård mage. Även farmor ( bestemor) har miniform mot sin tröga mage, dock i större dos än till småbarn. Fungerar mot orolig mage med.

Besvaret
vi fick miniform för att våran dotter hade svårt för att bajsa, alltså mot hård mage. Även farmor ( bestemor) har miniform mot sin tröga mage, dock i större dos än till småbarn. Fungerar mot orolig mage med.
Ok så jeg mere rolig. men jeg må vente på den lille og håbe på at det snart virker Vi er jo lige flyttede her til sverige og bor i flytte rod og ikke rigtig har udforskede malmø endnu. Men vi forsætter lidt endnu med minifom også se om det virker. Bare det ikke skader:scared:
Besvaret

Stakkels lille bebse. Spædbarns massage - spør Jeres sundheds plejerske hun kan sikkert vise Jer det. Cykleture på pudslebordet bære barn på maven endten med bæresjal eller sele - så får bebse automatisk masseret maven. Flere pauser under måltidet så poden kan nå at bøvse og få maden ned. Mindre mad men af flere omgange Så mange gode råd det er bare til at prøve. men lad nu være med at kaste sig ud i 100 forskellige ting. Ellers er tålmodighed og afventen en god ting. God bedring.

Besvaret

Han er god til at bøvse. og han presser meget men intet kommer ud. Vi cykler ham også og massager han mave noget oftere. Men hvem er bvc ? Og jeg bor i bunkeflostrand i de nye lej. Jeg har hørt at den bygning som dens adr er sadelmakarebyn 5 er en skadestue er det rigtig ? God bedring.

Besvaret

BVC - barnavårdscentral. Det er der sundhedsplejerskerne holder til. Man får tildelt en, når man har födt og så kommer hun hjem og besöger jer. Hvis jeres barn er födt i DK, ved jeg ikke, om I selv skal kontakte dem. den förste måned går man til kontrol hver uge og de holder öje med vägt etc. der er lägeundersögelse ved 8 uger. man bliver ved med at komme til barnet er 5 år. (fra 2,5 år er det kun en gang om året eller själdnere)

Besvaret
jeg har läst lidt på nettet og der kan gå op til en uge imellem afföring. Men I kan jo altid ringe til BVC og snakke med dem.
Børn der får mme skal have afføring minimum én gang om dagen!
Besvaret

Bvc BVC er barnvårdscentralen. Den findes i de fleste vårdcentraler. Der hvor i vel også har fået undersögt jeres barn hos en börnesygeplejerske ! De har ikke åbent i weekenden. Har i ikke fået råd om hvilken modermälks erstatning der er bedst ? Det skal de vel give til så små börn der ikke bliver ammet. Jeg ville aldrig ekspermentere med laktulose eller noget andet på et så lille barn. Opsög hellere lägevagten. God bedring.

Han er god til at bøvse. og han presser meget men intet kommer ud. Vi cykler ham også og massager han mave noget oftere. Men hvem er bvc ? Og jeg bor i bunkeflostrand i de nye lej. Jeg har hørt at den bygning som dens adr er sadelmakarebyn 5 er en skadestue er det rigtig ? God bedring.
Besvaret

Ikke altid hjem Det er ikke i alle kommuner at de kommer hjem til en. Oftest skal man komme til BVC.

BVC - barnavårdscentral. Det er der sundhedsplejerskerne holder til. Man får tildelt en, når man har födt og så kommer hun hjem og besöger jer. Hvis jeres barn er födt i DK, ved jeg ikke, om I selv skal kontakte dem. den förste måned går man til kontrol hver uge og de holder öje med vägt etc. der er lägeundersögelse ved 8 uger. man bliver ved med at komme til barnet er 5 år. (fra 2,5 år er det kun en gang om året eller själdnere)
Besvaret

BVC her i Oxie har været på 2 hjemmebesøg, ellers kan man komme derned een gang om ugen, men har man født i DK skal men SELV kontakte dem, ellers sker der ingenting. så find ud af hvornår de har "åben" dag og aftal en tid, fordi de først 6 mdr der får man en tid, og derfter kan man komme når man vil eller helt lade være.

Besvaret

Jeg har harft de samme problemer med min søn indtil han næsten fyldte et år. De første måneder havde han meget luft i maven og da det gik væk blev det til hård mave. Vi har prøvet ALT mht hård mave. Svesker hjælper faktisk. Men ikke hvis jeg det er vedvarende synes jeg. Laktulose hjælper faktisk rigtig meget det tager bare lige et par dage før det virker. Det skal man bare passe på med for så kan de blive afhængige.. Sukkervand som nævnt tidligere hjælper også lige lidt, men det holder ikke så lang tid. Prøv at skifte til HIPP modermælkserstatning hvis ikke du ammer, for den er "blødere" synes jeg i forhold til de andre.. Hvis det en nat går helt galt og barnet er hysterisk over smerter, så selv om dte lyder lidt barskt, så kom et thermometer eller en vatpind med masser af creme og stik den lidt op i numsen på babyen, så hjælper det afføringen med at komme ud. Det er jeg blevet nød til at gøre tit hvis ikke han skulle ligge og hyle af smerter. Jeg håber du kan bruge mine råd og du kan bare skrive en pm til mig hvis der er mere :) Jeg har masser af erfaring i det... desværre.

Besvaret

Vi havde helt det samme problem. Og hos os var løsningen Nutramigen. Koster omkring 190.-sek for 400g. Men da man får tilskud er prisen 120sek for 2400g. Efter vi skiftede forsvandt alle problemerne med hård mave.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...