CAC Besvaret January 3, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 3, 2008 Hvorfor? 0' date='4 er over 30% mere end hvad du selv har købt for, hvorfor troede du at gennemsnittet ville være så højt?[/quote'] det var såmænd bare en "gut feeling", jeg har slet ikke mere at have det i
Scion Besvaret January 3, 2008 Rapporter Besvaret January 3, 2008 tror også mit ligger omkring 0.4 egentlig....måske var det 0.5 før, men 0.4 nu.
Rene Larsen Besvaret January 3, 2008 Rapporter Besvaret January 3, 2008 Jeg bidrager bare til dit statistisk upålidelige resultat:) Ja, man kan ikke bruge denne 'statistik' til noget som helst. For det første lægger man ikke budget efter hvad bilen koster, men efter hvor meget man skal betale af pr måned. Dvs. er man fx 10 år om at betale bilen, kan den godt være dyre end hvis man kun er 5 år om det. Har man lidt penge på kistebunden - fra fx en friværdi - kan man måske også købe en dyre bil end man normalt ville. En anden parameter du også skal have med er - hvor dyr en bolig er man i stand til at købe...
CAC Besvaret January 3, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 3, 2008 Ja, man kan ikke bruge denne 'statistik' til noget som helst. For det første lægger man ikke budget efter hvad bilen koster, men efter hvor meget man skal betale af pr måned. Dvs. er man fx 10 år om at betale bilen, kan den godt være dyre end hvis man kun er 5 år om det. Har man lidt penge på kistebunden - fra fx en friværdi - kan man måske også købe en dyre bil end man normalt ville. En anden parameter du også skal have med er - hvor dyr en bolig er man i stand til at købe... Jamen jeg er da helt enig, alt andet ville være forkert :th2: Det var derfor at jeg i mit første indlæg skrev at der jo reelt set var mange andre parametre der kunne overvejes. Tråden skal ikke overfortolkes, da det jo reelt set bare var en spørgsmål jeg kom til at tænke på, faktisk efter at have talt med min far, og som jeg mente sagtens kunne stilles i dette forum. Jeg har aldrig påstået at det var et godt spørgsmål ;) Hvis vi skal ud i en længere socio-økonomisk betragtning skal der vist langt mere intelligente folk end undertegnede på banen
MC Manden Besvaret January 3, 2008 Rapporter Besvaret January 3, 2008 Man kan jo også overveje om det er fordi man ikke har lyst til at bruge mere, eller om garagen er fyldt med andet godt (læs: motorcykler) Man bør måske også overveje hvad indtægten er for husstanden osv osv osv.... Egentlig kan det ikke bruges til noget som helst andet end lidt hygge
Auxois Besvaret January 4, 2008 Rapporter Besvaret January 4, 2008 ... Synes også i ta'r det alt for seriøst... Nu var det jo bare et parameter, der blev sat op for sjov, tror ikke det var CACs mening at lave en gennemgående udregning af forbrug kontra indkomst, hvorfor det vel ikke er nødvendigt med kommentarer om "jamen så skal vi også ha' dit og dat med", det ville for det første være et yderst besværligt regnestykke og dernæst - Hvad skal vi bruge det til? ;) Næh, CACs hurtige "formel" er da sjovere og hurtigere at gå til, omend ikke så fyldestgørende, men jeg pointerer - Sjovere :th2: Min eget tal lyder på 0,096, endda på trods af, at jeg stadig er bosiddende i DK (lidt endnu) :o ...og som lille sidenote kan det nævnes, at det her så var min første postering her på sitet
CAC Besvaret January 4, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 4, 2008 korrekt - det var ren "hygge-statistik", hvilket jeg synes er et rigtigt godt ord, så det kommer ned i skuffen ved siden af ordet "lækker-søvnig" :D
cbpwr Besvaret January 5, 2008 Rapporter Besvaret January 5, 2008 0,025 her :) Hvis jeg regner salgsværdien af bilen ud som den står nu og min indtægt før skat.
larsk Besvaret January 5, 2008 Rapporter Besvaret January 5, 2008 Jeg så på oprindelig købspris, ikke salgsværdi. For så ryger der jo nye parametre ind i statistikken. Der kommer så et værditab ind i regnestykket, og hvor længe man har haft bilen. For min nuværende dk-bil falder forholdet så til ca. 0,03 :( Er det mest spændende i denne statistik hvordan man disponerer når man anskaffer bil, altså hvor høj en pris man køber til relativt til ens indtægt ?
carbon-customs Besvaret January 11, 2008 Rapporter Besvaret January 11, 2008 hmm regner da med noget omkring 1.0-1,5 bilen er da den vigtigste ting?
st1berg Besvaret January 11, 2008 Rapporter Besvaret January 11, 2008 Det kan jeg slet ikke regne ud...... har lige pt 5 biler:rolleye: Bla en mercedes 300e stationscar der stadig er på danske plader, på trods af jeg har boet i se i snart 10 mdr...... Må vel oz snart tage mig sammen og søge afgifte retur på den..... Så er der selvfølgelig et par varevogne (3), men de er i mit firma.... så det er jo noget andet...... Til sidst er der jo min 745i (som snart kommer til salg).... Hvis jeg regner ud hvad de har kostet mig til sammen, så bliver det helt grotesk.......
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu