Jump to content

Ny version: Bo i Sverige, arbejde i DK - fra SKAT

Recommended Posts

Besvaret

Kun lidt i den ene sektion der er ændret lidt, intet banebrydende var mere for et frisk link til folket, nu vi er startet et nyt år, og selvangivelsen er lige om hjørnet.

Besvaret
hmm når jeg læser på denne hjemme side fra skal kan man ikke trække din bolig lån fra i skat eller hvad ?
Hvis du er "grænsegænger" kan du godt - dvs. hvis 75% eller mere af din indkomsten optjent i Danmark.
Besvaret
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1720118&vId=201800&i=6#i1720118 Jeg så lige denne. Betyder det at når man arbejder 100% i dk og bor i SE så skal man forsikres i SE og afmelde AM-bidrag hos skat??
Er ikke umiddelbart sådan at jeg læser det. Kun hvis du arbejder i begge lande. Jeg burde så få AM retur for da jeg var studerende og boede i SE, var jeg ikke sikret i DK. Men specielle grupper kan sikres kun i SE.
Besvaret

SKAT har sendt endnu en pjece ud Om skat - for dig, der bor i udlandet og arbejder i Danmark Der står bl.a. under "Særlige regler"

Udenlandsk bil i Danmark Hvis du i Danmark bruger en bil, som er registreret i dit hjemland, kan de danske regler betyde, at du skal betale en speciel registreringsafgift. Du kan dog søge SKAT om tilladelse til at køre afgiftsfrit i Danmark. Kontakt SKAT for at høre nærmere om reglerne, eller hvis du har andre spørgsmål.
Hvor mange af jer har en aftale med SKAT om at kunne køre afgiftsfrit i DK??
Besvaret
Der står også: "Pjecen henvender sig til personer fra andre lande, som kommer til Danmark for at arbejde midlertidigt. Pjecen fortæller om, hvordan du får et skattekort, hvordan skatten bliver trukket i din indkomst, og hvilke fradrag du er berettiget til" En anden "fed" detalje: "SKAT byder dig velkommen til Danmark " Ja tak, de gnider sig i hænderne gør de, en en rotte går i fælden :lol:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...