Jump to content

Boligrenter hvor står det på jeres selvangivelse ?

Recommended Posts

Besvaret
Hvor på jeres selvangivelse står hus renterne. Vores står som renter af forbrugslån ?? Nu tror vores nye bank at vi har 50000 i renter på forbrugslån :confused: Hvad står jeres som ?
Hvilken selvangivelse ?? Har endnu ikke modtaget noget fra hverken DK eller SE
Besvaret

Nej 2006 Nej det er sidste godkendte årsopgørelse jeg mener. Det er den vores bank har fået. Altså 2006.

Hvilken selvangivelse ?? Har endnu ikke modtaget noget fra hverken DK eller SE
Ja' date=' den har jeg så heller ikke modtaget (sidste år = 2007, ikk? )[/quote']
Besvaret
Nej det er sidste godkendte årsopgørelse jeg mener. Det er den vores bank har fået. Altså 2006.
Billån, rubrik 42 (Andre danske renteudg. forbrugslån) Boliglån, rubrik 44 (Renteudgifter af anden udenl. gæld)
Besvaret

Märkeligt Gad vide hvorfor vores står anderledes ? Men det har vel ikke noget at sige rent skattemässigt ??

Billån' date=' rubrik 42 [i'](Andre danske renteudg. forbrugslån) Boliglån, rubrik 44 (Renteudgifter af anden udenl. gæld)
Besvaret
Gad vide hvorfor vores står anderledes ? Men det har vel ikke noget at sige rent skattemässigt ??
De to rubrikker bliver lagt sammen til ét og samme fradrag i den sidste ende - så nej, det har ikke noget at sige...
  • 1 month later...
Besvaret

Svenske renter ... Halløjsa. Er der nogen der kan fortælle mig, hvor mange af renterne man kan trække fra på selvangivelsen i Danmark, for de lån man har i Sverige? Takker :)

Besvaret
Halløjsa. Er der nogen der kan fortælle mig, hvor mange af renterne man kan trække fra på selvangivelsen i Danmark, for de lån man har i Sverige? Takker :)
Ligeså mange som hvis du havde haft de samme renter i danmark.
Besvaret
Ligeså mange som hvis du havde haft de samme renter i danmark.
Men hvor meget kan man trække fra? Jeg har ingen lån i Danmark ... Er det alle renterne man kan trække fra eller hvordan? :confused:
Besvaret
Men hvor meget kan man trække fra? Jeg har ingen lån i Danmark ... Er det alle renterne man kan trække fra eller hvordan? :confused:
Det samme som hvis du havde haft lånene i Danmark.. Dvs. ALLE renter.. du skal bare omregne det til danske kroner og der skal du bruge nationalbankens årsgennemsnit som er 0,80?? kan ikke lige huske de sidste to cifre, men det kan du finde ved at søge herinde.
Besvaret

Husk at du skal bede om at blive beskattet som grænsegænger - renteudgifterne skal nemlig skrives på grænsegænger-tillægsblanketten. Hvis du er heldig gør de det rigtigt hos Skat i første forsøg. De sidste to år har de "glemt" tillægsblanketten og i stedet sendt mig en kæmpe restskat i første forsøg.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...