Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har lige skiftet mit bedagede Dlink wifi kort ud med et nyt Dlink DWL G510 kort. Problemet er at jeg stadig bliver smidt af nettet. Min opsætning er bredbåndsmodem, router og computer. Kabel mellem modem og router. Resten wifi. Netkortet mister helt forbindelsen til routeren. Har haft 2 andre computere kørende samtidig med og de mister ikke forbindelsen. Er der nogen der har nogen ideer til hvad der gør det? Kører XP SP2.

Besvaret
Har lige skiftet mit bedagede Dlink wifi kort ud med et nyt Dlink DWL G510 kort. Problemet er at jeg stadig bliver smidt af nettet. Min opsætning er bredbåndsmodem, router og computer. Kabel mellem modem og router. Resten wifi. Netkortet mister helt forbindelsen til routeren. Har haft 2 andre computere kørende samtidig med og de mister ikke forbindelsen. Er der nogen der har nogen ideer til hvad der gør det? Kører XP SP2.
En klassiker....og der kan være pokkers mange årsager. Til at starte med: har du en trådløs telefon (DECT) i umiddelbar nærhed? Denne bruger samme frekvensområde som 802.11b/g wireless. Interferens og støj er den største årsag til on/off-wifi. Og ét netkort kan sagtens være ligeglad, mens et andet går på r**** bare naboen lufter hunden :D
Besvaret

Ved sq ikke om Beocom6000 er en dect telefon men sådan et par stykker har vi da. Fandt en nyere driver end den der var installeret så nu ser jeg om det går bedre... Det er nemlig lidt i perioder.

• 8 months later...
Besvaret

Kan så lige live lidt op her igen. Har lavet et format C: på min maskine og startet helt forfra. Efter ca 30 sec afbrød mit netkort forbindelsen igen. Der er 2 andre maskiner der kører også uden probs. Jeg har kigget efter nye drivere til kortet men der findes kun linux og Vista drivere. Har forsøgt mig med Vista drivers men uden held. Er der nogen der kan finde en nyere driver til et D-link DWL-G510 (rev c.) kort. nuværende driver version er 1.0.0.0

Besvaret
En klassiker....og der kan være pokkers mange årsager. Til at starte med: har du en trådløs telefon (DECT) i umiddelbar nærhed? Denne bruger samme frekvensområde som 802.11b/g wireless. Interferens og støj er den største årsag til on/off-wifi. Og ét netkort kan sagtens være ligeglad, mens et andet går på r**** bare naboen lufter hunden :D
ja der er mange ting der kan spille ind .. feks dräber mit nye surround anläg al wi-fi i huset pga de trådlöse baghöjtalere.. har byttet kanal på wi-fi og det har hjulpet en del men stadig en del forstyrrelser .. men pröv at bytte kanal og se om det fortsätter
Besvaret
microbølgeovn' date=' dect (trådløse telefoner) og andet trådløst udstyr spiller tit ind på sådan noget[/quote'] Men det pudsige er at 2 andre maskiner i samme rum kører upåpklageligt.
Besvaret
Og det kunne lige præcis være derfor..... Flyt dem ud af rummet og test igen..... Men kun med det ene netkort aktivt og tændt.
Sådan er det lige nu og 75% af tiden. Stadig samme problem.
Besvaret
Kan du ikke poste billeder af opsætningen på router og netkort?? Således jeg kan se om det er som det skal være.....:)
opsætningen er jo flersiders. HVad er det specifikt du vil se?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...