Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. Hvordan er det nu, når man har et kontrolmærke der står 2008 og et stort fedt "2" på. Gælder det så feb.mnd ud ? Har nemlig ikke fået nogle ny opkrævning endnu. Hvor længe går der somregl fra man får opkrævningen til den skal betales?

Besvaret

Jeg undrede mig også da jeg fik min opkrævning. Jeg har et kontrolmærke der siger 1/2008. Opkrævningen fik jeg omkring 10 jan til betaling 31. jan. Men så må jeg åbenbart godt køre i feb indtil det nye mærke kommer Mvh Dennis

Besvaret
Hvor længe går der somregl fra man får opkrævningen til den skal betales?
Jeg fik ca. 20 dage til at betale min vejskat sidst jeg blev opkrævet hvilket var i sidste måned. Jeg har også en bil med "2" på klistermærket, og jeg har ikke fået nogen opkrævning for den endnu men forventer at brevet dukker op i denne uge. Betaler man altid iøvrigt halvårligt eller er det noget jeg har glemt at jeg har 'valgt' på et eller andet tidspunkt?
Besvaret
Jeg fik ca. 20 dage til at betale min vejskat sidst jeg blev opkrævet hvilket var i sidste måned. Jeg har også en bil med "2" på klistermærket, og jeg har ikke fået nogen opkrævning for den endnu men forventer at brevet dukker op i denne uge. Betaler man altid iøvrigt halvårligt eller er det noget jeg har glemt at jeg har 'valgt' på et eller andet tidspunkt?
http://www.vv.se/templates/page3____16510.aspx :th2:
Besvaret

Når nu vi taler fordonsskatt, hvordan kan det være at man ser biler hvor kontrolmærkerne forlængst er udløbet? Svar: Folk har ikke betalt, godt regnet ud Einstien.... Men hvorfor, får man ikke en mega bøde ?, I dk kommer politiet og fjerner pladerne, hvis man ikke betaler, har svenskerne ikke noget modtræk til folk som ikke har betalt ?

Besvaret
Men hvorfor' date=' får man ikke en mega bøde ?, I dk kommer politiet og fjerner pladerne, hvis man ikke betaler, har svenskerne ikke noget modtræk til folk som ikke har betalt ?[/quote'] Jo man får køreforbud. Ellers tror jeg ikke de gør ret meget med mindre kling og klang kører bag en bil der har køreforbud. De keder sig og en masse andre faktorer.
Besvaret

Slövhed Det kan bare väre almindelig slövhed. Den ene dag tager den anden. Og pludselig ligger märket under en telefonbog eller lign :flov: Så länge at den er betalt er de ret ligeglade.

Når nu vi taler fordonsskatt, hvordan kan det være at man ser biler hvor kontrolmærkerne forlængst er udløbet? Svar: Folk har ikke betalt, godt regnet ud Einstien.... Men hvorfor, får man ikke en mega bøde ?, I dk kommer politiet og fjerner pladerne, hvis man ikke betaler, har svenskerne ikke noget modtræk til folk som ikke har betalt ?
Besvaret

Enig! Og nogen gange er VV længe om at fremsende kontrolmærket. Jeg gør altid det at jeg printer min kvittering og har den i bilen indtil jeg får mærkatet, som jeg så kan klistre på. Dog tror jeg generelt ikke der bliver holdt så meget øje med det/gjort så meget ved det. Jeg har en vis bekendt der har kørt med gammelt mærkat længe, selvom der er betalt for det nye som ligger i hjemmet - så som nogen af i andre siger, sløvhed fra enten VV eller ejerens side ;) ;) ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...