hsahirf Skrevet February 3, 2008 Rapporter Skrevet February 3, 2008 Hej, nogen der kan anbefale en god trådløs (hjemme-)router med firewall?
Gio Besvaret February 3, 2008 Rapporter Besvaret February 3, 2008 Hej' date=' nogen der kan anbefale en god trådløs (hjemme-)router med firewall?[/quote']Hvad har du af hastighed på din forbindelse?
hsahirf Besvaret February 3, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 3, 2008 aner det ikke LOL ... og kan ikke lige finde aftalen. Hvis du tænker throughput (tror jeg jeg har læst jer snakke om i andre tråde?) fra wan til lan, så er det ønskværdigt om den kan håndtere de hastigheder man reelt kan opnå herovre, men ikke for enhver pri$ ;)
Rene Larsen Besvaret February 3, 2008 Rapporter Besvaret February 3, 2008 Hvad har du af hastighed på din forbindelse? Jeg kunne også godt tænke mig en router anbefaling til min FiberLan på 100/10 Mbit/s. Min nuværende kan med kabel klare ca. 95Mbit/s ned og 10Mbit/s op - men med trådløs går det helt galt... Jeg får kun ca. 21Mbit/s ned (stadig 10Mbit/s op) med G-protokollen og kun ca. 8Mbit/s ned med N-protokollen.
Gio Besvaret February 3, 2008 Rapporter Besvaret February 3, 2008 For en mindre nørdet gennemgang i opsætning af wireless, så har Toms Hardware lidt at læse på. (Juni 2006 - men der er nu ikke sket de store ting siden alligevel, udover at N-standarden er kommet på plads) Samme site har også lidt vedr. et par specifikke mærker og deres præstationer. Hovedreglen er dog, at så snart man begynder at firewall´e og packet-inspicere (SPI), så falder hastighederne drastisk på konsumer og SOHO-routere (som diskuteret en del før herinde) Men tag en læser på ovenstående, og så tager vi den videre debat derfra. :)
hsahirf Besvaret February 3, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 3, 2008 firewall For mig kommer wireless-delen til at køre som det nu gør, det er alligevel hovedsagelig til alm. internetsurf. Og såvidt jeg kan læse mig til, så er throughput-egenskaberne heller ikke noget der kommer til at ødelægge min dag .... tror jeg vil lægge fokus på firewall-egenskaber i mit valg
Buddha Besvaret February 3, 2008 Rapporter Besvaret February 3, 2008 Er det med firewall/spi koblet til???? For så er det godt gået..... Jeg kunne også godt tænke mig en router anbefaling til min FiberLan på 100/10 Mbit/s. Min nuværende kan med kabel klare ca. 95Mbit/s ned og 10Mbit/s op - men med trådløs går det helt galt... Jeg får kun ca. 21Mbit/s ned (stadig 10Mbit/s op) med G-protokollen og kun ca. 8Mbit/s ned med N-protokollen.
Rene Larsen Besvaret February 3, 2008 Rapporter Besvaret February 3, 2008 Er det med firewall/spi koblet til???? For så er det godt gået..... De ca. 95Mbit/s med kabel, opnår jeg uden Digital TV slået til - med Digital TV er jeg nede på omkring 88Mbit/s, og ja firewall er slået til, men Intrusion Prevention Systems (IPS) er slået fra, da den pt. ødelægge throughput både med og uden kabel. Nuværende router er en Linksys WRVS4400N.
Buddha Besvaret February 3, 2008 Rapporter Besvaret February 3, 2008 Er det målt på DL eller via TPtest??? De ca. 95Mbit/s med kabel, opnår jeg uden Digital TV slået til - med Digital TV er jeg nede på omkring 88Mbit/s, og ja firewall er slået til, men Intrusion Prevention Systems (IPS) er slået fra, da den pt. ødelægge throughput både med og uden kabel. Nuværende router er en Linksys WRVS4400N.
Rene Larsen Besvaret February 3, 2008 Rapporter Besvaret February 3, 2008 Er det målt på DL eller via TPtest??? Via Bredbandskollen TPTEST, speedtest.net og myspeed.visualware.com
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu