Mdogs Skrevet February 5, 2008 Rapporter Skrevet February 5, 2008 Hej med jer. Bor p.t i danmark. ønsker at flytte til en ejerlejlighed i sverige og bo fast. jeg er desværre registreret i rki. men har ellers en god økonomi. Er der nogen banker som i ved med sikkerhed, at jeg kan låne til en bolig i selvom jeg er i RKI? svensk bank. da de danske har givet 100% afslag pga det RKI. Jeg er 26 og har fast arbejde og har haft det i mange år. tjener i den høje ende af middelklasse..
Thomas Besvaret February 5, 2008 Rapporter Besvaret February 5, 2008 Hej med jer. Bor p.t i danmark. ønsker at flytte til en ejerlejlighed i sverige og bo fast. jeg er desværre registreret i rki. men har ellers en god økonomi. Er der nogen banker som i ved med sikkerhed, at jeg kan låne til en bolig i selvom jeg er i RKI? svensk bank. da de danske har givet 100% afslag pga det RKI. Jeg er 26 og har fast arbejde og har haft det i mange år. tjener i den høje ende af middelklasse.. De svenske banker tjekker med rki!
Mdogs Besvaret February 5, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 5, 2008 ja men jeg mener om der findes nogen som finansierer bolig alligevel :) fordi de kigger på den individuelle økonomi
Menace Besvaret February 5, 2008 Rapporter Besvaret February 5, 2008 hvis du tjener i den høje ende, burde du betale så du ikke står i rki længere og derefter vil der jo ingen problemer være .-)
koustrup Besvaret February 5, 2008 Rapporter Besvaret February 5, 2008 Få lavet en betalingsaftale med de firmaer som har sendt dig i RKI - så er mange af dem villige til at tage dig ud.... Og det er jo altid godt at starte med at betale det man skylder, før man låner mere...
MissCath Besvaret February 6, 2008 Rapporter Besvaret February 6, 2008 På grund af en fuldstændig skruppelløs ex-kæreste, endte jeg også i RKI... Godt, at man ikke er så naiv længere... Anyway. Jeg skyldte et godt stykke forbi de 100.000 til forskellige instanser og det meste af det var renter, fordi lånene var misligholdt. Jeg gik en tur i min bank, som havde et godt overblik over min økonomi og fik lovning på et beløb til at betale min kreditorer ud. Derefter kontaktede jeg alle kreditorerne og foreslog dem et beløb hver især. I alle tilfælde gik de med til at jeg tilbagebetalte et beløb LANGT UNDER det, jeg skyldte. De gav alle stort afslag i renterne, som i sin tid lå på omkring 24%... Ergo: Jeg lånte pengene i banken, fik betalt min gæld ud, kom ud af RKI og slap endelig af med nogle af fortidens synder. Det er godt nok ved at være nogle år siden, men lur mig om de forskellige låneinstitutter og den slags ikke stadig er til at tale med... Glem alt det der med at låne endnu mere, selvom du kan. Se at få betalt den gæld og bliv et gladere menneske...! ;)
benjaminsmor Besvaret February 6, 2008 Rapporter Besvaret February 6, 2008 Jamen er man ikke stadig reg i et par år efter selv om man har betalt eller har jeg forstået det forkert?
rasmusrene Besvaret February 6, 2008 Rapporter Besvaret February 6, 2008 Jamen er man ikke stadig reg i et par år efter selv om man har betalt eller har jeg forstået det forkert? Ikke i Dk, det gælder kun kronfogeden i SE hvor du bliver stående selvom du har betalt det du skylder.
Ansyos Besvaret February 7, 2008 Rapporter Besvaret February 7, 2008 man kan jo heller ikke stå der til evig tid selvom man skylder. Min kæreste stod der også, selvom han var igang med at afbetale og en af hans sager er blevet forældet.. men han stod der vist stadig da vi skulle låne i Sverige
Paul Besvaret February 8, 2008 Rapporter Besvaret February 8, 2008 Er der nogen banker som i ved med sikkerhed' date=' at jeg kan låne til en bolig i selvom jeg er i RKI?[/quote'] Du kan jo altid forsøge Bluestep, selvom deres renter ligger betydeligt over markedsrenten.
michael k Besvaret February 11, 2008 Rapporter Besvaret February 11, 2008 rki beholder en registrering i 5 år så sletter de den og kreditor skal anmelde den igen hvis du fortsat skal stå det .. der er INGEN kreditorer i dk der sletter dig FØR hele gælden er betalt men så snart gælden er betalt SKAL de slette dig hvis de ikke gør sender du bare kvitt. for indbetaling til RKI så sletter de dig der er en måde at snyde på .. som er fuldt lovlig men knap så moralsk korrekt .. du kan til enhver tid lave indsigelse mod din kreditor til rki og rki sletter dig mens behandlingen af denne indsigelse står på hvilket som regel tager et par mdr .. du ryger tilbage i rki når de finder ud af at kreditor har ret men du kan i mellemtiden optage lån som var du ude af rki men hvis du som du siger tjener godt så vil den bedste og nemmeste løsning være bare at betale gælden så snart det er gjort er du ude af rki
runehansen Besvaret May 31, 2010 Rapporter Besvaret May 31, 2010 Hej med dig, Jeg ved ikke om du har fundet en løsning, men ellers fik jeg selv hjælp i at læse denne guide om lån trods RKI.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu