michael k Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 - hvis det skulle være på Saltholm skulle de bygge en bro mere -hvis folk kan misse sidste frakørsel i lufthavnen, så kan de sq nok også misse sidste frakørsel på Peberholm og så forsøge at bakke tilbage til den:confused: ja der vil sikkert stadig være NOGLE der gør men det vil gøre at MANGE måske ikke gøre det ... dete r som om i slet ikke læser hvad jeg skriver .. jeg skriver hverken at det er ok at bakke, at broen har skylden eller at ingen vil bakke hvis der kom en vendeplads på peberholmen... det jeg skriver er at man kunne forhindre en del i at gøre det , og at brokonsortiet ikke gør det er i mine øjne langt dummere end at bakke tilbage af påkørslen.. for de burde gøre ALT hvad de overhovedet kan for at undgå det og komme det til livs eller idet mindste nedsætte tilfældende af folk der gør det .. især når det ville være så nemt for dem
Guest jxhab Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 jeg er lidt splittet selvf bakker man ikke tilbage men.... folk begår fejl og der er immervæk MANGE der begår den fejl hver eneste dag og øresundsbrokonsortiet ved dette så hvorfor faen har de ikke lavet det så man kan vende om ude på saltholm eller hvad den hedder ... det er da for lamt det viser bare at de nyder at kræve bompenge fra folk der har taget fejl og det er i mit hovede til grin!! i min verden ville det mest logiske være at få så lidt unødig trafik på broen som muligt , og gi folk en ærlig chance for at vende om så de netop ikke panikker og prøver at bakke.. det andet er noget pis en ting jeg rigtig godt kan lide ved sverige er at de feks skilter med fotofælder ikke for at så kan man nå at bremse men af den årsag at det viser at det ikke er en pengemaskine for dem som det er i dk , men et egentligt forsøg på at få folk til at køre langsommere jeg forstår godt hvad du mener, men jeg tror desværre ikke folk bakker af frygt for at betale 260 kroner for en passage. Det er de samme tumper som bakker ned af en afkørsel fordi de er kørt for langt eller for kort - jeg synes skiltningen er rimlig påfaldende. 2 Store gule skilte med lys der blinker, der gør opmærksom på det er sidste afkørsel inden Sverige og hvis man ikke holder øje med de skilte, hvad holder man så heller ikke øje med. Det handler om at være opmærksom i trafikken og man burde være opmærksom nok til at kunne se skiltene.. jeg er ret sikker på at de er til at snakke med, hvis man kører for langt og ikke skulle have været i Sverige, men hvis man derimod begynder at bakke så tror jeg det er en anden snak..
spinner Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 Løsningen er simpel: De der fold-ned-fætre med modhager, der klapper ned, når du kører den rigtige vej over dem, og flår dækket op når du kører den anden vej ... så er man også sikker på, at politiet når at snakke med dem, inden de er væk... Og når de nu er i gang med at lægge dem i jorden for hver 250 meter i mellem DK og SE, så kan de jo passende tage samtlige afkørsler også ... så er vi ved at være der...
biz Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 Jeg er ikke specielt imponeret over brokonsortiet, men at give dem skylden for, at der er så store idioter i trafikken, er måske lige at tillægge dem for store evner Gad vide hvor mange "fortrydelsesafkørsler" der skulle være for at fange alle tumberne????? Pas på der ude... En enkelt rampe med afkørsel direkte til højre, så´n ca. midt på broen og med skilt der si´r "Sidste afkørsel før betalingsanlægget" kunne nok klare de fleste bakgears tumper ! :D PLASK!!!
Mohlin Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 ja...for de burde gøre ALT hvad de overhovedet kan for at undgå det og komme det til livs eller idet mindste nedsætte tilfældende af folk der gør det .. især når det ville være så nemt for dem Så nemt???? Hur många miljoner extra tror du att det skulle kosta?
CoolAIR Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 ja der vil sikkert stadig være NOGLE der gør men det vil gøre at MANGE måske ikke gøre det ... dete r som om i slet ikke læser hvad jeg skriver .. Idéen er god nok! Og broen har jeg også mistænkt for at være fløjtende ligeglade... Men der er lidt af et paradoks: Hvis "folk" (dvs. andre end os ) er for dumme til at læse et skilt hvor der står "Sidste afkørsel i Danmark" og opføre sig ansvarsbevidst nok til at fortsætte ligeud, hvorfor skulle de så være intelligente nok til at læse et skilt hvor der står: "Du er desværre kommet til at køre for langt. Selv om du ikke ønsker at komme til Sverige skal du blot fortsætte lige ud af vejen og henvende dig ved betalingsanlægget. Det gør ikke noget at du er dum. Vi skal nok hjælpe dig. Nyd turen!"
Mohlin Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 Hmmm...jag har tagit sista avfarten vid lufthavnen i 6 år, men kan inte komma på om det bara står på danska??? Står det inget "Last exit in Denmark"? Det borde det ju, faktiskt. Men det står väl både 'Sverige' och 'Sweden' på själva vägbanan?
Guest jxhab Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 jo det mener jeg også der gør.. men jeg har ærlig talt svært ved at se problematikken. hvis man kan overse sådan et stort skilt der samtidig står og blinker, så overser man nok også nogle andre alvorlige skilte...
spinner Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 Hvorfor ikke bare flytte de blinkende skilte til Tårnby-afkørsel ... så har de da stadig et par chancer for at ramme en afkørsel... Det nytter jo ikke noget, at de får mulighed for at vende om på Peberholm, hvis de allerede begynder at bakke i tunnellen? Fakta er, at folk der ikke kan finde ud af at dreje af i tide, på trods af blinkende lygter, store skilte og markeringer på vejen, og efterfølgende finder på at bakke på en motorvej og dermed bringe sin egen og andres førlighed i fare, nok næppe kan hjælpes på mange måder... I hvertfald ikke med midler der er tilladt i den danske lovgivning.
michael k Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 Hvorfor ikke bare flytte de blinkende skilte til Tårnby-afkørsel ... så har de da stadig et par chancer for at ramme en afkørsel... Det nytter jo ikke noget, at de får mulighed for at vende om på Peberholm, hvis de allerede begynder at bakke i tunnellen? Fakta er, at folk der ikke kan finde ud af at dreje af i tide, på trods af blinkende lygter, store skilte og markeringer på vejen, og efterfølgende finder på at bakke på en motorvej og dermed bringe sin egen og andres førlighed i fare, nok næppe kan hjælpes på mange måder... I hvertfald ikke med midler der er tilladt i den danske lovgivning. men man er da for dum hvis man ikke gør ALT for at gi dem andre muligheder ... det er min pointe det er i de første par indlæg allerede slået fast at de mennesker er nogle idioter men alligevel er det det eneste folk har at skrive til det .. man gør så meget i dk for at hjælpe alle mulige andre idioter hvorfor ikke osse dem her? og hvis man samtidig kan nedsætte risikoen for at de idioter slår andre ihjel så er det da bare at gøre alt for det osse selvom det skulle koste en masse millioner hvilket jeg ikke kan se hvorfor det skulle gøre afkørslerne osv er der jo i forvejen de er bare lukket af med en bom!!
Toft Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 man gør så meget i dk for at hjælpe alle mulige andre idioter hvorfor ikke osse dem her? og hvis man samtidig kan nedsætte risikoen for at de idioter slår andre ihjel så er det da bare at gøre alt for det osse selvom det skulle koste en masse millioner hvilket jeg ikke kan se hvorfor det skulle gøre afkørslerne osv er der jo i forvejen de er bare lukket af med en bom!! Er det her din mærkesag, eller er du stadig bare bitter over den gang du glemte at dreje fra ved sidste afkørsel ved lufthavnen? Tror vi alle snart har fattet hvad du mener i dine 8 indlæg i tråden, og?!
Fagerborn Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 Er det her din mærkesag, eller er du stadig bare bitter over den gang du glemte at dreje fra ved sidste afkørsel ved lufthavnen? Tror vi alle snart har fattet hvad du mener i dine 8 indlæg i tråden, og?! Jeg synes ikke, der er grund til at tvære nogen ud, fordi man har en mening. Vi lever i et frit land, og vi har ytringsfrihed. Lidt endnu.
bananas Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 Hvorfor ikke bare flytte de blinkende skilte til Tårnby-afkørsel ... så har de da stadig et par chancer for at ramme en afkørsel... Det nytter jo ikke noget, at de får mulighed for at vende om på Peberholm, hvis de allerede begynder at bakke i tunnellen? Fakta er, at folk der ikke kan finde ud af at dreje af i tide, på trods af blinkende lygter, store skilte og markeringer på vejen, og efterfølgende finder på at bakke på en motorvej og dermed bringe sin egen og andres førlighed i fare, nok næppe kan hjælpes på mange måder... I hvertfald ikke med midler der er tilladt i den danske lovgivning. Det er svært at være uenig i denne klare logik. Der er forøvrigt en måde at hjælpe tumperne på: - Konfisker deres kørerkort.
michael k Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 Er det her din mærkesag, eller er du stadig bare bitter over den gang du glemte at dreje fra ved sidste afkørsel ved lufthavnen? Tror vi alle snart har fattet hvad du mener i dine 8 indlæg i tråden, og?! jeg er ikke selv kørt forkert og nej folk har jo åbenbart intet fattet når hvert svar på mine indlæg har været "så dumme folk er selv ude om det" jamen dem de slår ihjel er fandme ikke selv ude om det og eftersom man først kan tage deres kørekort når de har dummet sig er det tit for sent men det er da flot at du har fattet min pointe men det der svar var da det mest arrogante pis når jeg prøver at forklare hvad jeg mener til dem der åbenbart ikke har fattet hvad jeg mente
Gio Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 men det er da flot at du har fattet min pointe men det der svar var da det mest arrogante pis når jeg prøver at forklare hvad jeg mener til dem der åbenbart ikke har fattet hvad jeg menteDet ville da være rart at undgå folk bliver slået ihjel, enig. Men hvor mange afkørsler vil du have de skal lave? Hvad nu hvis de kommer til at køre ned på afkørslen ved en fejl!? Så begynder de at bakke op ad den istedet. Men ok, så må man jo lave en afkørsel på afkørslen, så dem der kører af forkert kan køre på igen - og så håbe på de ikke bakker på afkørslen til afkørslen, fordi de liiiiige ikke fattede hvor de var henne. Præcis som da de kørte forkert første gang! Hvem skal betale afkørslerne? Jow, det skal kunderne på broen - du og jeg. ...og der er sgu´ grænser for hvor torskedumme folk har lov til at være. Men de vil altid findes. Også i trafikken, uagtet hvor mange svømmevinger og livreddere du propper på/i nærheden af dem. Din teori er fin - men praksis er umulig.
michael k Besvaret February 13, 2008 Rapporter Besvaret February 13, 2008 men om det så bare ku modvirke at 2% af idioterne ikke bakkede ville det i mine øjne være det værd!! om det så måske bare ku redde 1 liv hvert 10 år så ville det stadig være det værd i mine øjne .. med den logik der lægges for dagen her så ku broen jo være blevet meget billigere så ku de ha sparet værn osv væk for hvis folk er så dumme at køre ud over siden af broen er de jo selv ude om det osse dem de dumme måtte skubbe udover .. så ku det ha været meget billigere for os alle at køre over .. eller droppe kameraer og vagtcentral så uheld og folk med problemer selv må sørge for redning så var det osse blevet billigere for os alle for kører du galt midt på en bro er du vel selv ude om det !!
spinner Besvaret February 13, 2008 Rapporter Besvaret February 13, 2008 men om det så bare ku modvirke at 2% af idioterne ikke bakkede ville det i mine øjne være det værd!! om det så måske bare ku redde 1 liv hvert 10 år så ville det stadig være det værd i mine øjne .. med den logik der lægges for dagen her så ku broen jo være blevet meget billigere så ku de ha sparet værn osv væk for hvis folk er så dumme at køre ud over siden af broen er de jo selv ude om det osse dem de dumme måtte skubbe udover .. så ku det ha været meget billigere for os alle at køre over .. eller droppe kameraer og vagtcentral så uheld og folk med problemer selv må sørge for redning så var det osse blevet billigere for os alle for kører du galt midt på en bro er du vel selv ude om det !! Vi er ikke uenige som sådan ... Selvfølgelig skal der gøres hvad der kan, for at undgå at folk kommer til skade eller i yderste konsekvens dør, af sådan en tåbelig handling. Jeg tror bare, at pengene det koster at lave sådanne foranstaltninger (som jeg ikke tror har den store effekt alligevel) kunne anvendes bedre. F.eks. i form af oplysningskampagner, der fortæller hvor farligt det er at bakke på en motorvej.
Buddha Besvaret February 13, 2008 Rapporter Besvaret February 13, 2008 Hvad med bare nogle intelligente skærme der kan informere trafikanterne om at de skal holde til højre, lade være med at bakke på motorvejen osv???? Lidt ligesom i Tyskland, hvor de har bannere hængede der siger "rechts faren".......:) Vi er ikke uenige som sådan ... Selvfølgelig skal der gøres hvad der kan, for at undgå at folk kommer til skade eller i yderste konsekvens dør, af sådan en tåbelig handling. Jeg tror bare, at pengene det koster at lave sådanne foranstaltninger (som jeg ikke tror har den store effekt alligevel) kunne anvendes bedre. F.eks. i form af oplysningskampagner, der fortæller hvor farligt det er at bakke på en motorvej.
michael k Besvaret February 13, 2008 Rapporter Besvaret February 13, 2008 Vi er ikke uenige som sådan ... Selvfølgelig skal der gøres hvad der kan, for at undgå at folk kommer til skade eller i yderste konsekvens dør, af sådan en tåbelig handling. Jeg tror bare, at pengene det koster at lave sådanne foranstaltninger (som jeg ikke tror har den store effekt alligevel) kunne anvendes bedre. F.eks. i form af oplysningskampagner, der fortæller hvor farligt det er at bakke på en motorvej. men hvorfor skulle det koste så meget ? afkørslerne er der jo i forvejen? det vil koste nogle skilte og noget C4 til at fjerne bommene afkørslerne og vejene er der jo? jeg kan virkeligt ikke se hvorfor det skulle koste særligt meget at fixe det
spinner Besvaret February 13, 2008 Rapporter Besvaret February 13, 2008 Hvad med bare nogle intelligente skærme der kan informere trafikanterne om at de skal holde til højre, lade være med at bakke på motorvejen osv???? Lidt ligesom i Tyskland, hvor de har bannere hængede der siger "rechts faren".......:) Idéen med flere 'opdragende' skilte er faktisk ikke dårlig. Og mener faktisk at der også bør oplyses mere om at holde til højre, og om ikke at overhale indenom. Men hvad siger du så til nogle af de andre skilte de har sat op langs motorvejen?
Buddha Besvaret February 13, 2008 Rapporter Besvaret February 13, 2008 Meget lækre piger der......Man skal nok også lige tænke over opmærksomhedsværdien..... Ingen grund til at fjerne MERE opmærksomhed fra trafikanterne......Den er langt nok væk i forvejen.....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu