dkrath Skrevet February 10, 2008 Rapporter Skrevet February 10, 2008 Hey, Underligt emne, men er der nogen der kan anbefale en duftfrisker? Min bil har stået i vinterhi fra ultimo september 2007 og indtil primo april 2008. Den står i en kælder hvorfor bilen invendig er begyndt at have en svag kælder lugt. Det forsvinder helt sikkert efter den første tur med kallechen nede, men jeg tænkte på om jeg ikke kunne komme det i forkøbet ved at sætte en duftfrisker ind i bilen :) Så nogen der kan anbefale noget? Evt. link? Mvh
CoolAIR Besvaret February 10, 2008 Rapporter Besvaret February 10, 2008 Her. Sæt hende i bilen et par dage og den grimme lugt vil forsvinde.
gammeldansk Besvaret February 10, 2008 Rapporter Besvaret February 10, 2008 Er der kuk i kalenderen?? "Min bil har stået i vinterhi fra ultimo september 2007 og indtil primo april 2008. " Måske skyldes lugten, at din bil ikke kan finde ud af, hvor lang tid, den har stået isoleret??!! Husker gamle tråde med salmiakspiritus i åbne kar og lignende. God fornøjelse. Jeg tilbyder et par Ecco-sko - som jeg har gået med i 4 år - som modvægt. Min store hanhund synes, at det har været interessante objekter. Skoene er nu "gemt bort".
biz Besvaret February 11, 2008 Rapporter Besvaret February 11, 2008 Wunderbaum m. "ny bils " duft gemt af vejen i nærheden af en kabineblæser kan nok ta´noget ;)
dkrath Besvaret February 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 11, 2008 CoolAir> Så har jeg et andet problem med en grim pige i min bil. gammeldansk> Så slemt er det slet ikke. biz> Kunne være en mulighed - dog står min bil ikke med blæseren kørende :)! Men man kan vel blot hænge den på bakspejlet og så hive den ud når bilen bliver taget i brug nu her om 7 uger :)
dkrath Besvaret February 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 11, 2008 Nogen der har erfaringer med sådan noget her? http://www.fjernlugten.dk/index.php?produkt-guide
Jeppe Besvaret February 11, 2008 Rapporter Besvaret February 11, 2008 Jeg havde også en lidt dårlig lugt min gamle bil. Så kørte jeg ned til CDcardic. (Supercar på Amager.) Der købte jeg en Aircondition rensespray. Det er en lille spraydåse som affyres på én gang. Man sætter bilen i tomgang og starter sin A/C. (hvis man har sådan én). Og så sætter man dåsen nede foran passager sædet og fyrer den af. Dernæst lukker man døren og lader den køre i 15 min. Når tiden er gået lufter man godt ud og kører en god lang tur med vinduerne nede. De næste par dage lugtede kabinen lidt syntetisk. Men lugten kom aldrig tilbage. Det var bare super. Alternativt kan du også køre ned til Falck og høre om de vil sælge dig en luftfrisker "patron" som de bruger til Dødsboer/ambulance rengøring.... Den skulle være effektiv!! Det er også noget af det samme som jeg nævnte oven over. Den her desinficerer vist bare. :th2: Eddikkesyre i et par store fade kan også tage meget dårlig lugt! Mulighederne er mange! :)
dkrath Besvaret February 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 11, 2008 Jeg havde også en lidt dårlig lugt min gamle bil. Så kørte jeg ned til CDcardic. (Supercar på Amager.) Der købte jeg en Aircondition rensespray. Det er en lille spraydåse som affyres på én gang. Man sætter bilen i tomgang og starter sin A/C. (hvis man har sådan én). Og så sætter man dåsen nede foran passager sædet og fyrer den af. Dernæst lukker man døren og lader den køre i 15 min. Når tiden er gået lufter man godt ud og kører en god lang tur med vinduerne nede. De næste par dage lugtede kabinen lidt syntetisk. Men lugten kom aldrig tilbage. Det var bare super. Alternativt kan du også køre ned til Falck og høre om de vil sælge dig en luftfrisker "patron" som de bruger til Dødsboer/ambulance rengøring.... Den skulle være effektiv!! Det er også noget af det samme som jeg nævnte oven over. Den her desinficerer vist bare. :th2: Eddikkesyre i et par store fade kan også tage meget dårlig lugt! Mulighederne er mange! :) Super med nogen flere forslag :) Synes dog de lyder lidt voldsomme nogen af dem i kommer med, hehe! Som jeg beskrev er det ikke noget alvorligt - og det går væk efter den første tur med taget nede. Jeg tror bare jeg går ned på statoil og ser hvad de har - køber det og hænger det i bakspejlet indtil bilen skal ud her om nogen uger. Tak for svarene
Jakob Mejlhede Besvaret February 11, 2008 Rapporter Besvaret February 11, 2008 Hehe Wunderbaum i en Porsche. Det er god stil :th2:
Gio Besvaret February 11, 2008 Rapporter Besvaret February 11, 2008 Hehe Wunderbaum i en Porsche. Det er god stil :th2:Noooot CoolAir> Så har jeg et andet problem med en grim pige i min bil....du er en mærkelig dreng, Danny
CoolAIR Besvaret February 11, 2008 Rapporter Besvaret February 11, 2008 CoolAir> Så har jeg et andet problem med en grim pige i min bil. Så må du jo vælge problem. Jeg synes nu ikke at Liv Tyler er værst, men ligefrem GRIM - det er hun sgu da ikke?! Grunden til at din bil lugter er fordi den har stået i en kælder, hvor der nok er lidt for fugtigt. Så fugten skal væk først. Googl efter "fugtfjerner" eller lignende - der er mange forskellige løsninger. Derefter kan du jo godt prøve med andre dufte. Wunderbaum laver for eksempel en der hedder "ny bil" :p Det vil helt sikkert hjælpe med en tur i solen med kalechen nede, for at få det hele blæst godt igennem - men det er jo lidt svært på denne side af Alperne...
dkrath Besvaret February 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 11, 2008 - Jeg skal sku ikke køre med en Wumderbaum i min bil.. hehehehhehe :) Det var blot her de 2 sidste måneder mens den står stille nede i garagen - der kan den da godt have sådan en hængende. Bilen er jo dækket til, så ingen der ser det :th2: Okay grim var en overdrivelse... :)
michael k Besvaret February 11, 2008 Rapporter Besvaret February 11, 2008 en skål med eddikke natten over fjerner stort set al mislugt bortset fra rigtig slemme ting ... det fjerner osse cigaretlugt
dkrath Besvaret February 16, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2008 Der er indkøbt en Wumderbaum der nu hænger lige så flot i bilen indenunder sit dækken :)! Godt den er lukket af, så folk ikke kan se det hehehehehe....:th2: Den dufter af "Danmark" nu... skulle den i hvert fald - jeg synes nu det dufter mere af tyggegummi :) Wunderbaum virker kan jeg konstatere :)
Toft Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 Den dufter af "Danmark" nu... Dvs den lugter af udbrændt bil
dkrath Besvaret February 16, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2008 Dvs den lugter af udbrændt bil Hehehe... goodone :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu