Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Efter at have vendt Internettet 3 gange for biltests af BMW X5 fra 2003, ville jeg gerne have lidt erfaringer med BMW X5 4.4 vs. 3.0 bensin. Forbrug betyder ikke så meget, da jeg kun kører omkring 12000 km om året. Men kom gerne med info omkring kendte store/dyre servicebesøg gennem bilens levetid samt om der er en kæmpe forskel udover lyden på de to motorer :) De andre tråde om X5'eren beskriver ikke så meget omkring 4.4 L v8'eren ...OG nej alt snak om alternativer som Mercedes ML, Porsche cayenne, VW taureg er ikke relavant.

Besvaret
Efter at have vendt Internettet 3 gange for biltests af BMW X5 fra 2003, ville jeg gerne have lidt erfaringer med BMW X5 4.4 vs. 3.0 bensin. Forbrug betyder ikke så meget, da jeg kun kører omkring 12000 km om året. Men kom gerne med info omkring kendte store/dyre servicebesøg gennem bilens levetid samt om der er en kæmpe forskel udover lyden på de to motorer :) De andre tråde om X5'eren beskriver ikke så meget omkring 4.4 L v8'eren ...OG nej alt snak om alternativer som Mercedes ML, Porsche cayenne, VW taureg er ikke relavant.
Jeg er rigtig glad for min 4.4i .. Det eneste minus jeg har haft, er noget som de fleste 5 serier kan lide af, nemlig pixelfejl i instrumenteringen - til gengæld kan det jo laves. Jeg kan ikke anbefale 3.0i .. der er ikke så meget forskel på bilerne, så derfor må du påregne en dårligere benzinøkonomi, grundet den mindre motor. Og så lyder V8 motoren helt fantastisk =)... Min har lige runde 160k og skal snart til service og det bliver sikkert en af de dyere da der sikkert skal skiftes forskellige dele.. Udover det, så er det en dejlig bil og en dejlig køremaskine, hvor man til dagligt ikke mærker størrelsen og vægten på bilen. Jeg ligger ca. på 7,5km pr. L og jeg kører mest motorvej og ca. 40.000 om året.
Besvaret

Hej Kasper Fantastisk bil, alle medier har rost den for dens fantastiske vej egenskaber og jeg kan skrive under på at det er en fed bil at køre. Omkring motorene vil jeg helt generelt sige at hvis ikke du er følsom for forbruget så vil jeg tage en af V8erne. 3.0 benzin er efter min mening for lille til bilen og den har så meget at slæbe på at forbruget ikke er væsentligt forskelligt fra 4,4 V8eren som faktisk er rimelig fornuftig for en V8, på forbruget. 3,0 D har det ekstra moment der gør den ok til bilen. Der findes, ja jeg går ud fra vi taler 1. generation X5, så findes der ud over 4,4 V8 også en 4,6 og en 4,8, begge de to sidste motorer er udviklet af Alpina og 4,6 kender man fra Alpina B8 og B10, samt 4,8 var monteret i deres B10S. De to motorer er helt i særklasse, noget af det aller fineste du kan forestille dig. Alle motorerne samles i hånden på gammeldags vis og det kan man mærke på den gode måde. Men de er også helt formidabelt tørstige, så hvis brændstof økonomi slet ikke betyder noget så gå efter en 4,6 eller en 4,8. Ellers er 4,4 en ekstrem drift sikker motor og en motor der har været i BMWs produktion meget længe. Det man skal kigge efter på de biler er absolut om service har været overholdt på original værksteder. De er følsomme for fejl servicering eller manglende service, samt høje omdr. på kold motor, det er alle biler jo generelt, men de her motorer i særdeleshed, men ellers kan du byde den hvad somhelst. De kan bruge lidt sensorer ind i mellem, så skal de typisk have skiftet træk arme ved 120-150.000 km for samt det der på svensk hedder spindelled men det er et generelt BMW slid del. Ellers er det bare go for it, det er en fantastisk bil.

Besvaret

Ja 3.0d er også en fantastisk motor i X5eren.. dog tror jeg den er en kende for dyr i afgift herover for en 2003, i forhold til hvad jeg ville betale. men som Buddha skriver, så er det en super bil og ja så har den, den fordel at den trækker med det samme =) .. og som Michael skriver, så er det en fantastisk bil .. jeg ved han vidst også var glad for deres 4.4i =) I øvrigt er BMW også gået over til et lidt mere logisk benzinprogram for deres X5 serie, så nu findes 4.4i og 3.0i og vidst også 4.6i slet ikke mere, nu hedder det så vidt jeg husker kun 3.0d og 4.8i

Besvaret
Jeg ville vælge 3.0D.....En langt mere homogen maskine. 4,4'eren er lidt bovlam..... Den skal ha' snoninger før der sker noget......:(
Nu skriver han jo at han kun kör 12,000 km om året Så er det da også spild at penge at köbe en diesel... Jeg havde også taget en 4,4 eller måske en 4,6 der er jo lidt mere sport i den :):)
Besvaret

Tak for de mange svar. Jeg er netop ude efter benzin udgaverne, da afgifterne på diesel udgaverne bliver alt for store idet jeg ikke kører så meget. Priserne på X5'ere (4.4) fra 2003 der har kørt omkring 80.000 - 100.000 km ser ret fornuftige ud, så jeg vil bare være sikker på der ikke ligger et "service" ved dette km tal på 20.000,- som f.eks. tandremmen på en Audi RS4 ;o) Jeg går udfra at dele som bremse skiver, klodser, støddæmpere ligger i samme prisleje som på alle andre biler i den klasse. Men uanset hvad vil jeg have den m-testet, når det er en bil med det km tal.

Besvaret
Tak for de mange svar. Jeg er netop ude efter benzin udgaverne, da afgifterne på diesel udgaverne bliver alt for store idet jeg ikke kører så meget. Priserne på X5'ere (4.4) fra 2003 der har kørt omkring 80.000 - 100.000 km ser ret fornuftige ud, så jeg vil bare være sikker på der ikke ligger et "service" ved dette km tal på 20.000,- som f.eks. tandremmen på en Audi RS4 ;o) Jeg går udfra at dele som bremse skiver, klodser, støddæmpere ligger i samme prisleje som på alle andre biler i den klasse.
Jeg har ikke så store erfaringer med service, andet end olieservice .. men tandrem skal du ikke være nervøs for, for den findes ikke, da bilen har kædetræk :-) olieforbruget er også ganske fornuftigt synes jeg..
Besvaret

Umiddelbart vil jeg sige at ordet bovlam om 4,4 V8 op mod en 3,0 D måske ikke er helt rigtigt, den er trods alt noget hurtigere i 4,4. Men service er ikke særligt slemt og reservedele synes jeg heller ikke var noget vildt, vi fik skiftet trækarme i højre side plus et led, m.m. det mener jeg kostede 3600,00 Skr. hos BMW. Olie service er heller ikke noget at skrive hjem om synes jeg. Så reservedele er ret ok, det er jo også et konkurrance parameter for BMW at holde service og rep. på en fornuftigt niveau, men høj teknologi koster jo lidt så det er jo heletiden en ballance. Hvis du er helt ligeglad med benzin øko, dermed ikke sagt at den har ren gennemløb, så ville jeg se om ikke jeg kunne fifle mig frem til en 4,6, ja eller 4,8 men de er ultra sjældne. Men en 4,4 er den dejlig bil med en motor der passer perfekt til bilen, sig endelig til hvis du vil have lidt hjælp.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...