GoldMan Skrevet March 1, 2008 Rapporter Skrevet March 1, 2008 Hej Jeg flytter fra Landskrona til Axel Danielsson Väg her senest d. 28 Marts og hertil vil jeg meget gerne vide hvad man skal være opmærksom på 1. Hvem skal jeg melde adresseflytning til? Er der flere steder som skal have dette af vide eller kan de trække min adresse igennem et sted? 2. Jeg arbejder i DK og bor i SE - Jeg regner med og fortælle folkeregistret at jeg flytter adresse, skal SKAT også have dette info? Er der ellers andet man skal være opmærksom på? :o
hpn Besvaret March 2, 2008 Rapporter Besvaret March 2, 2008 gå ind på http://www.adressandring.se/?page=1 der finder du info om at flytte her i SE
GoldMan Besvaret March 2, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 2, 2008 Tak hpn - De tager også småpenge for det :) Er der flere steder?
EBL Besvaret March 2, 2008 Rapporter Besvaret March 2, 2008 1. Hvem skal jeg melde adresseflytning til? Er der flere steder som skal have dette af vide eller kan de trække min adresse igennem et sted? Adressandring.se klarer det hele for dig, de sender info videre til diverse postoperatørerer, Skatteverket, Försäkringskassan, kommunala förvaltningar, landsting, Pliktverket, Skatteregistret, kirken, SPAR, Vägverkets bil- og körkortsregister m.fl. 2. Jeg arbejder i DK og bor i SE - Jeg regner med og fortælle folkeregistret at jeg flytter adresse, skal SKAT også have dette info? Folkeregisteret i Sverige og Danmark udveklser automatisk oplysninger, så i princippet behøver du ikke fortælle det til nogen i Danmark. Tak hpn - De tager også småpenge for det :) Hvis du flytter som privatperson, ja så er det småpenge, nemlig 0 kr ;) Er der flere steder? Din arbejdsgiver er altid en god ide.
skallstorp Besvaret March 2, 2008 Rapporter Besvaret March 2, 2008 Siden hvornår ? Siden hvornår udveksler de adresser. Det ville jeg ikke lige stole på. I forbindelse med at jeg har köbt medarbejder aktier for 2 mdr siden gik banken i folkeregistret og fik min adresse. Så brevet blev sendt til den adresse jeg flyttede til oprindelig, for 12 år siden ....
LotteB Besvaret March 3, 2008 Rapporter Besvaret March 3, 2008 Folkeregisteret i Sverige og Danmark udveklser automatisk oplysninger, så i princippet behøver du ikke fortælle det til nogen i Danmark. Nej, Skallstorp har ret. De udveksler ikke oplysninger, når du flytter inom Sverige. Skat blev også ved med at sende til min gamle adresse. Men til gengæld behøver man kun at melde det til Folkeregistret, da Skat samkører med CPR.reg. og derved automatisk bliver opdateret.
SanneJ Besvaret March 3, 2008 Rapporter Besvaret March 3, 2008 Hvis du flytter som privatperson' date=' ja så er det småpenge, nemlig 0 kr ;)[/quote']Öhh... er det nye regler? Her gik jeg ellers og troede at jeg sparede penge ved adressändring fordi jeg var studerende:rolleye:
hpn Besvaret March 3, 2008 Rapporter Besvaret March 3, 2008 Jeg ville melde det til alle berörte i DK også. Jeg har tidligere väret ude for, at offentlige kontorer trak oplysningerne fra CPR registret og på trods af, at jeg havde fortalt dem, at jeg var flyttet til Sverige (og adressen), fik de oplyst min gamle adresse i DK.
EBL Besvaret March 3, 2008 Rapporter Besvaret March 3, 2008 Öhh... er det nye regler? Her gik jeg ellers og troede at jeg sparede penge ved adressändring fordi jeg var studerende:rolleye: Det skal jeg ikke kunne sige om det er, men se her...
EBL Besvaret March 3, 2008 Rapporter Besvaret March 3, 2008 Jeg ville melde det til alle berörte i DK også. Jeg har tidligere väret ude for, at offentlige kontorer trak oplysningerne fra CPR registret og på trods af, at jeg havde fortalt dem, at jeg var flyttet til Sverige (og adressen), fik de oplyst min gamle adresse i DK. Jamen det er logisk da det er din gamle adresse der står i CPR registeret, men der står bare også at du nu er emigreret, men den nye udenlandske adresse stå der ikke altid. Som der står på CPR registerets hjemmeside: "Adresse: Oplysning om adresse omfatter kommune, vej, husnummer, etage, side/dørnummer, bygningsnummer, c/o-navn, lokalitet, bynavn, postnummer og postdistrikt. Der kan endvidere være registreret bl.a. en udenlandsadresse og kontaktadresse i Danmark under udenlandsophold."
EBL Besvaret March 3, 2008 Rapporter Besvaret March 3, 2008 Nej' date=' Skallstorp har ret. De udveksler [i']ikke oplysninger, når du flytter inom Sverige. Jeg troede at det var en del af den internordisk folkeregistreringsaftale af 8. maj 1989, at cpr-oplysningerne i Norden bliver samkørt, men det er måske kun ifbm med flytninger imellem landene data for de berørte personer bliver udvekslet.
LotteB Besvaret March 3, 2008 Rapporter Besvaret March 3, 2008 Jeg troede at det var en del af den internordisk folkeregistreringsaftale af 8. maj 1989, at cpr-oplysningerne i Norden bliver samkørt, men det er måske kun ifbm med flytninger imellem landene data for de berørte personer bliver udvekslet. Si, precisamente:th2: Det er kun ved flytning over landegrænserne. Din evt. videre færden i Sverige skal du selv oplyse Folkeregistret om, hvilket jo også er i ens egen interesse, som grænsegænger, når vi taler skat, sundhedskort m.m.
SanneJ Besvaret March 4, 2008 Rapporter Besvaret March 4, 2008 Det skal jeg ikke kunne sige om det er' date=' men se her...[/quote']nåå, det er selvfölgelig eftersending af ens post som koster så:th2:
skallstorp Besvaret March 4, 2008 Rapporter Besvaret March 4, 2008 Man skal selv ändre Man skal selv ändre til skat og kommune. De samkörer IKKE !
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu