Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Bor lige ved Värnhemstorget og der kører den ene bil efter den anden forbi med flag, plakater og folk hængende ud af vinuerne, men bor for højt til at se havd det drejer sig om, nogen der har et bud??

Besvaret
Bor lige ved Värnhemstorget og der kører den ene bil efter den anden forbi med flag' date=' plakater og folk hængende ud af vinuerne, men bor for højt til at se havd det drejer sig om, nogen der har et bud??[/quote']...noget demonstration vedr. Israel/Gaza-striben o.l.
Besvaret
...noget demonstration vedr. Israel/Gaza-striben o.l.
Ifølge en FN pressekonference 18 januar, oplevede Israel beskydning fra Gaza af ca. 150 Quassam raketter imellem d. 16 og 18 januar, svarende til hele decembers "kvote". Fra samme dokument
Stressing that the United Nations understood Israel’s security problems and the need to respond to them, he said collective punishment of the people of Gaza was not the appropriate way to do so.
Med kollektiv straf henvises der til Israels lukning af brændstof til Gaza, der skete som en "fredelig" reaktion på Quassam raketterne - der iøvrigt bliver bedre som tiden går. Så hvis FN ikke går ind for kollektiv straf, betyder det at de støtter Israels militæroperationer i Gaza. Blandt ofrene er kvinder og børn iflg. kilder, hvilket lyder sandsynligt når Hamas udkæmper sin kamp mod Israel i ly af civilbefolkningen. :sick: At folk så har lyst til at dytte og køre rundt med flag i sympati for Hamas, taler jo lidt om deres egen holdning og støtte til assymetrisk krigsførsel. EDIT: Fandt også en nyere udtagelse fra d. 28 feb. som direkte kommentere de seneste begivenheder http://www.un.org/News/Press/docs/2008/gapal1080.doc.htm Her står der at det ikke er ok at Israel benytter militær magt. Åbenbart er FN et flag der blafrer i vinden og jeg tror ikke at jeg gider denne konflikt længere. Hvad betyder det for mig egentlig?
Besvaret
At folk så har lyst til at dytte og køre rundt med flag i sympati for Hamas, taler jo lidt om deres egen holdning og støtte til assymetrisk krigsførsel.
Personligt forstår jeg nada, hvorfor skal de hænge ud af vinduerne her i protest mod de stygge israeler. Hvorfor pakker de ikke deres habengut og rejser ned til Gaza/Palæstina, hvor de kan slutte dem til disse fredens krigere og en gang for alle gør det af med jøderne. For det står jo klart og tydeligt, at verden forventer at jøderne lader stå til og intet foretager dem, uanset hvad der måtte ske dernede fra Hamas` og de andre fraktioners side. De kan rejse derned og f.eks. få omsider bygget de krematorier som området har så hårdt brug for, for en gang for alle at slippe af med Det Jødiske Problem. Få disse jøder indfanget èn for èn og få dem brændt til aske som det var jo gjort før. Det vil være mere humant end den pres de lever under nu, endda med hele verden på nakken for at formaste sig til selvforsvar. Efterfølgende slipper vi andre for at skulle høre om det konstant, som om der ikke fandtes en verden hinsides Palæstina. Verden bliver fri for jøderne og vi slipper for at pumpe milliarder og atter milliarder af euro eller dollars ind i den palæstinensiske ikke eksisterende infrastruktur, hvor de så efterfølgende får frihed til at klare dem selv for egne midler. End of story.
Besvaret

Tit når man hører dytten og båtten og folk der hænger ud af bilerne kan det også være indvandre bryllup. Det oplvede jeg ihvertfald en del da jeg boede i Malmö

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...