michael k Skrevet March 6, 2008 Rapporter Skrevet March 6, 2008 jeg har idag hentet min canal digital box og sat til under kanalsøgningen har den så også fundet en masse viasatkanaler såsom tv3dk, tv1000dk osv mit spørgsmål er så kan jeg bestille et kort hos viasat og smide i nr2 kortlæser på modtageren eller er den låst kun til canaldigital?? for da den jo finder kanalerne er den jo i stand til at modtage dem hvis den har et viasatkort men ved nogen om de låser dem så de kun tager canaldigi kort?
thygesen Besvaret March 6, 2008 Rapporter Besvaret March 6, 2008 Så vidt jeg husker er det 2 forskellige kodesystemer hhv. CONAX og Videoguard så din receiver skal enten kunne afkode begge typer kodesystemer ELLER have mulighed for et CA-modul som "oversætter" kodesystemet til noget som receiveren forstår. Jeg mener ikke de kan låse receiveren til kun at forstå et system. Enten kan den forstå begge eller også skal der være plads til et CA-modul. Et CA modul koster vist omkring 1000-1500kr.. Håber det giver mening det jeg skriver..
michael k Besvaret March 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 6, 2008 det gør det bestemt :) men er det ikke typisk canaldigi der bruger ca moduler? det var det ihvert på min parabol.. der er nemlig ikke plads i den her til ca modul kun alm kort
fisker Besvaret March 6, 2008 Rapporter Besvaret March 6, 2008 det gør det bestemt :) men er det ikke typisk canaldigi der bruger ca moduler? det var det ihvert på min parabol.. der er nemlig ikke plads i den her til ca modul kun alm kort Har lige fået min viasat box, den har samme type kort som til den fra canal digital som jeg havde lånt af min ven. Men det var kun i viasat reciveren, at der var plads til ca modul ikke i viasats :-)
michael k Besvaret March 7, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 7, 2008 Har lige fået min viasat box' date=' den har samme type kort som til den fra canal digital som jeg havde lånt af min ven. [b']Men det var kun i viasat reciveren, at der var plads til ca modul ikke i viasats :-) se det var forvirrende:)
fisker Besvaret March 8, 2008 Rapporter Besvaret March 8, 2008 mente selvfølgelig at der ikke var plads til kortet i viasats box, men derimod canal digitals ;-)
cbpwr Besvaret March 12, 2008 Rapporter Besvaret March 12, 2008 hverken canal digital eller viasat acceptere CA moduler i forbindelse med deres programmer, når man tegner abn. skal man oplyse serienr på en godkendt box. Og et ca-modul er ikke godkendt. Så der skal en box på for hver udbyder.
michael k Besvaret March 13, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 13, 2008 sikke noget crap... så er det sgu nemmere i dk med en selector fra yousee...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu