Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har lige set på skats hjemmeside, jeg skal betale 18440 kr i skat:o Hvordan kan de regne det ud. Har overhovedet ikke udfyldt selvangivelse eller noget. De kan da ikke se hvad jeg har af renteudgifter i Sverige eller min befording? Nogen der har oplevet noget lignede?? Vi flyttede herover Marts 2007

Besvaret
Har lige set på skats hjemmeside, jeg skal betale 18440 kr i skat:o Hvordan kan de regne det ud. Har overhovedet ikke udfyldt selvangivelse eller noget. De kan da ikke se hvad jeg har af renteudgifter i Sverige eller min befording? Nogen der har oplevet noget lignede?? Vi flyttede herover Marts 2007
Det lugter af du ikke er registreret korrekt som grænsegænger, og at Skat derfor tror de kan regne alt ud selv fra de oplysninger de har fået fra danske pengeinstitutter og din arbejdsgiver. Kig oppe i højre hjørne og se om der står begrænset skattepligtig, og/eller en bopælskommune i DK. Det plejer at indikere en fejl:)
Besvaret
Jeg oplever da hvert år at de danner en på et "skøn"' date=' og så skal jeg selv tilrette (oplevede jeg både i DK og SE)[/quote'] I SE er det "skøn" blankt hvis man er registeret korrekt:)
Besvaret
I højre hjørne står der skattekomunne København???
Så er du ikke overflyttet til Skat Øresund. Ring til dit gamle skattecenter, og bed dem overflytte dig til ovenstående. Med andre ord: du er ikke registreret som hverken grænsegænger eller begrænset skattepligtigt = fejl!
Besvaret
Jeg står også stadig med min gamle kommune. Hvad ændrer det i skatten så? positivt eller negativt?
Hvis din gamle kommune har en højere kommune skatte procent end 24% - er det negativt. Plus du skal betale omkring 1% i kirke skat, og du skal betale skat af dine renteindtægter (slipper du for som grænsegænger).
Besvaret
Hvis din gamle kommune har en højere kommune skatte procent end 24% - er det negativt. Plus du skal betale omkring 1% i kirke skat, og du skal betale skat af dine renteindtægter (slipper du for som grænsegænger).
Det er vist ikke rigtig! - renteindtægter skal beskattes i Sverige
Besvaret
Det er vist ikke rigtig! - renteindtægter skal beskattes i Sverige
Nu gik spørgsmålet på "Jeg står også stadig med min gamle kommune. Hvad ændrer det i skatten så? positivt eller negativt?" Altså hvilken betydning den danske skat ville have.
Besvaret
Er jeg den eneste "svensker" som ikk har fået sin årsopgørelse for 2007?
Jeg har heller ikke fået nogen årsopgørelse - og jeg tror heller ikke at der er særlig mange af os der bor i S som har fået en. Jeg har i stedet for fået en servicemeddelelsen (som er et nyt 'dokument' fra og med 2007 (i år))
Besvaret
Er jeg den eneste "svensker" som ikk har fået sin årsopgørelse for 2007?
Jeg kan sagtens se min årsopgørelse. Den kunne jeg allerede se i lørdags i min skattemappe :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...