CAC Skrevet March 9, 2008 Rapporter Skrevet March 9, 2008 Jeg kører ca. 35.000 om året som så mange på denne side af sundet, og har nu læst diverse anmeldelser og sammenligninger. Så derfor er det tid til at høre folkets mening. Hvilken bil ville I vælge og hvorfor?
Buddha Besvaret March 9, 2008 Rapporter Besvaret March 9, 2008 Klart 118D....... Ikke noget VAG.....det kører alle i. Du skal ha' noget med sjæl... ;)
Zidane Besvaret March 9, 2008 Rapporter Besvaret March 9, 2008 Det afhænger hviken type menneske du er... :) Jeg vil klart vælge Audi 2,0 TDI! BMW 118d er en kvinde-bil. Jeg synes at BMW biler er meget grimme, især serie 6 og 7.... Golf TDI 140 er lidt for "billig". I Audien er man mest sej, ikke? :D
st1berg Besvaret March 9, 2008 Rapporter Besvaret March 9, 2008 Nemlig... det afhænger i den grad af hvilket menneske du er....!?!? Fatter personligt ikke den hype der er omkring audi, det er efter min mening lidt kedelige biler, specielt a4. Dog har jeg ikke set den nye a4 irl ordentligt! 118d fik for ikke længe siden rigtig gode anmeldeser i BM, og da jeg selv er BMW mand ville dette være mit valg. Der er mere køreglæde i en bimmer.....ALTID!:D Fatter heller ikke al den kritik der har været omkring Chris Bangles design linie hos bmw, synes sq det er fedt at der er nogen der tør at skille sig ud, dette er audi ikke specielt gode til..... undtaget deres s- og rs modeller.....:th2: Golfen er oz ok, men ikke mere end det. Den er jo lidt et ikon i den størrelse bil. Men er i en anden klasse i de 2 andre, samt der skulle snart komme ny, og det gør det altid lidt noget møg at investere så tæt på en ny.
larscph Besvaret March 9, 2008 Rapporter Besvaret March 9, 2008 I Audien er man mest sej' date=' ikke? :D[/quote'] Joda.. Hehe.. Jeg var ude og køre med en kollega i hans A4 for noget tid siden, det er utroligt som man ikke er ét sekund i tvivl om at der deles stumper med Skoda. Om det så gør Audi'en sejere eller ej kommer vel an på hvem man spørger ;)
Kim Besvaret March 9, 2008 Rapporter Besvaret March 9, 2008 Hvis du vil lidt op i størrelse og stadig have en god pris, så har Volkswagen i Malmö et godt tilbud på en Passat Variant TDI 140 hk i Sportline og med 4-motion til 259.900,- plus en 42" Panasonic fladskærm "på toppen" lige nu. Dette er et godt forslag til en bil med mange kilometer i og hvor du også er sikret fremkomst når det er glat. Gensalgsværdien på denne bil skulle også være fornuftig. Har selv tidligere kørt XC70 og det er kanon med 4-hjulstræk når det er glat eller når det skal gå lidt hurtigt i svingene:-)
larscph Besvaret March 9, 2008 Rapporter Besvaret March 9, 2008 118d Jeg ville ta' BMW'en. Syntes den er ret lækker at køre og være i (dog kun bedømt på en relativt kort prøvetur i en 120iA). 118d har fået rigtig pæne ord med på vejen. Overvejer selv en 120dA når Skodaen skal skiftes ud.
NGO Besvaret March 9, 2008 Rapporter Besvaret March 9, 2008 Mini Cooper D. Sjov Karismatisk Økonomisk (20-28km/l) God kvalitet Lavere værditab end på de andre nævnte biler. Man er ikke sej i en audi. Man er forudsigelig.
CAC Besvaret March 9, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 9, 2008 Mini Cooper D. Sjov Karismatisk Økonomisk (20-28km/l) God kvalitet Lavere værditab end på de andre nævnte biler. Man er ikke sej i en audi. Man er forudsigelig. Takker alle for svarene indtil videre. Økonomien spiller naturligvis også en rolle, men jeg vil godt have noget i klassen over Mini'en. Hvordan mener i at totaløkonomien ville være for de tre nævnte over 3-4 år?
Gio Besvaret March 9, 2008 Rapporter Besvaret March 9, 2008 Man er ikke sej i en audi. Man er forudsigelig.Hvad er der galt i at sidde godt og smile hele vejen? ;)
larscph Besvaret March 10, 2008 Rapporter Besvaret March 10, 2008 Takker alle for svarene indtil videre. Økonomien spiller naturligvis også en rolle' date=' men jeg vil godt have noget i klassen over Mini'en. [/quote'] Vi prøvede faktisk præcist en Mini D og en BMW 120iA samme dag lige efter hinanden. Vi var begge enige om at vi følte os meget bedre hjemme i BMW'en. Om en Mini D holder prisen bedre end en BMW ved jeg ikke, men det er nok relativt oplagt at en dyrere bil som udgangspunkt taber mere værdi i kroner end en billigere bil.
larscph Besvaret March 10, 2008 Rapporter Besvaret March 10, 2008 Hvad er der galt i at sidde godt og smile hele vejen? ;) Intet som helst overhovedet. Det er jo nok ikke uden grund at der kører så utrolig mange Audier, selvfølgelig er det en god bil. Men samtidig også en smule mainstream, ikke at der er noget galt i det overhovedet.
larscph Besvaret March 10, 2008 Rapporter Besvaret March 10, 2008 Er det egentlig stadig den go'e gamle pumpe-dyse 140 hk TDI'er der sidder i Audi'en? Den går sådan set fint nok, men den er noget markant i lyden når den er i tomgang. Den er i øvrigt oplagt at kombinere med DSG automatgear - den kombination har jeg i min Octavia og det fungerer altså super godt.
Guest Mogens Besvaret March 10, 2008 Rapporter Besvaret March 10, 2008 Gl. motor? Er det egentlig stadig den go'e gamle pumpe-dyse 140 hk TDI'er der sidder i Audi'en? Idag er det en 2.0 TDI med 143 hk, men tilsyneladende er det kun 2,7, som har den moderne motorstyring? (www.audi.dk). Jeg har netop bestilt en Leon TDI 170 FR, som ikke blot er en tunet 140 hk's, men den nye motor-/dieselstyring, som skulle være ganske super
Buddha Besvaret March 10, 2008 Rapporter Besvaret March 10, 2008 Jeg er helt sikker på det ikke er med commonrail, men pumpedyse..... Commonrail er ikke landet hos Seat endnu. Og en 170'er er en tunet 140..... ;) Die Diesel-Triebwerke entwickeln eine ungeheure Kraft. Dabei verbindet der durchzugsstarke 1.9 TDI mit 77 kW (105 PS) (Kraftstoffverbrauch Diesel, kombiniert: 4,5 l/100 km; CO2-Emission, kombiniert: 119 g/km)* und manuellem 5-Gang-Schaltgetriebe aufregenden Fahrspaß mit enormer Wirtschaftlichkeit. Auch erhältlich mit Doppelkupplungsgetriebe DSG (Kraftstoffverbrauch Diesel, kombiniert: 5,8 l/100 km; CO2-Emission, kombiniert: 154 g/km)*. Ein Statement wie es sportlicher kaum sein könnte, ist der 2.0 TDI(s) (Kraftstoffverbrauch Diesel, kombiniert: 5,7 - 6,3 l/100 km; CO2-Emission, kombiniert: 153 - 169 g/km)*. Ihn erhalten Sie wahlweise mit 103 kW (140 PS) (Kraftstoffverbrauch Diesel, kombiniert: 5,7 - 5,8 l/100 km; CO2-Emission, kombiniert: 153 - 155 g/km)* oder 125 kW (170 PS) (Kraftstoffverbrauch Diesel, kombiniert: 6,0 l/100 km; CO2-Emission, kombiniert: 161 g/km)* wie im SEAT Leon FR. Seine überzeugende Leistung basiert auf einem hochmodernen Reihen-Vierzylinder-Triebwerk. Der 2.0 TDI(s) mit 103 kW (140 PS) ist sowohl mit manuellem 6-Gang-Schaltgetriebe als auch mit Doppelkupplungsgetriebe DSG (Kraftstoffverbrauch Diesel, kombiniert: 6,2 - 6,3 l/100 km; CO2-Emission, kombiniert: 166 - 169 g/km)* erhältlich. Das Herz aller Diesel-Triebwerke bildet die kraftvolle Pumpe-Düse-Technik. Sie steuert die Kraftstoffeinspritzung elektronisch. Dabei versorgt der Turbolader jeden einzelnen Zylinder mit einer genau dosierten Menge an Sauerstoff. Dies optimiert den Verbrennungsvorgang und steigert Drehmoment und Leistung erheblich. Im Ergebnis: noch besseres Ansprechverhalten bei äußerst geringem Kraftstoffverbrauch. Der serienmäßige Dieselpartikelfilter ist selbstverständlich. Idag er det en 2.0 TDI med 143 hk' date=' men tilsyneladende er det kun 2,7, som har den moderne motorstyring? (www.audi.dk). Jeg har netop bestilt en Leon TDI 170 FR, som ikke blot er en tunet 140 hk's, men den nye motor-/dieselstyring, som skulle være ganske super
Guest Mogens Besvaret March 10, 2008 Rapporter Besvaret March 10, 2008 Åhhh mon dog Og en 170'er er en tunet 140..... ;) Meget interessant, fordi det er man ikke enig med dig i hos min rådgiver (jeg personligt er total ligeglad). Har du et link vedr. Seat 170 TDI? - der står ikke noget specicfikt på seat.dk eller Audi.dk for så vidt
SweaDan Besvaret March 10, 2008 Rapporter Besvaret March 10, 2008 Smag er meget individuelt. Selv har jeg nu kørt 77.000 km i en fuld udstyret BMW 120d og jeg har været sindsyg glad for den bil. Behagelig på motorvejen, rap i bytrafik, dejlig nem at parkere og så køre den langt på literen....den skal iøvrigt sælges indenfor de næste par måneder, da min kone og jeg venter barn, så hvis nogle skulle være interesseret så sig til. Jeg må så vende mig til tanken om familie st.car med plads til stor barnevogn
Buddha Besvaret March 10, 2008 Rapporter Besvaret March 10, 2008 Motorstyringsboksen (siemens) og turboen er forskellig.... Resten er stort set ens. Den kører med et lidt højere tryk og har sin maks effekt ved 4200omdr istedet for 4000omdr på 140hk. Også derfor der ikke er nogen der henter mere effekt ud af den end på 140hk's tdi... Meget interessant, fordi det er man ikke enig med dig i hos min rådgiver (jeg personligt er total ligeglad). Har du et link vedr. Seat 170 TDI? - der står ikke noget specicfikt på seat.dk eller Audi.dk for så vidt
Kim H Besvaret March 10, 2008 Rapporter Besvaret March 10, 2008 Hvad med reservehjul? Hvis det betyder noget for dig at have et reservehjul - så er BMW ude - helt ude :thumbdown Hvis penge ikke betyder noget ville jeg tage en Audi A3 fremfor en VW Golf Tænk lige over at A3 står for at blive faceliftet - og Golf går snart fra generation 5 til generation 6. Begge dele sker iflg. min krystalkugle i indeværende år
Guest Mogens Besvaret March 10, 2008 Rapporter Besvaret March 10, 2008 De er ikke ens - 140/170 hk... Resten er stort set ens. Du tror nok, men du ved det ikke. En 170 hk er en 16V motor, mens en 140 hk blot er en 8V ;)
Buddha Besvaret March 10, 2008 Rapporter Besvaret March 10, 2008 Ked af det Mogens.... Og jeg skrev ikke at jeg ikke vidste det.....Jeg skrev at de stort set var ens... Og et 16V topstykke er jo bare til en mere økonomisk/mindre forurenende og en smule mere effekt i toppen. Og det bærer effektkurven også præg af.... Du tror nok' date=' men du ved det ikke. En 170 hk er en 16V motor, mens en 140 hk blot er en 8V ;)[/quote']
Guest Mogens Besvaret March 10, 2008 Rapporter Besvaret March 10, 2008 Fornuftig investering... Ked af det Mogens.... Du skal ikke være ked af det på mine vegne - jeg er græsk-katolsk (har lige talt med en Seat-ejer, der lige er "gået" fra 140 hk til 170 hk - han kan ikke få armene ned)
Guest Mogens Besvaret March 10, 2008 Rapporter Besvaret March 10, 2008 Landberg siger følgende !! Du skal ikke være ked af det på mine vegne - jeg er græsk-katolsk (har lige talt med en Seat-ejer, der lige er "gået" fra 140 hk til 170 hk - han kan ikke få armene ned) OG din nye guru Landberg, som fik klaret din syge RS6, nævner følgende: "Det er kun 170hk der har piezoelektriske dyser, en 140hk har "almindelige" dyser..." ;)
Buddha Besvaret March 10, 2008 Rapporter Besvaret March 10, 2008 Thomas er ikke min guru, men er dygtig nok til at fikse min bil...At han så yderligere er en flinker mand, kan jeg ikke se han bliver guru af. :) OG din nye guru Landberg, som fik klaret din syge RS6, nævner følgende: "Det er kun 170hk der har piezoelektriske dyser, en 140hk har "almindelige" dyser..." ;)
CAC Besvaret March 10, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 10, 2008 Hvis det betyder noget for dig at have et reservehjul - så er BMW ude - helt ude :thumbdown Hvis penge ikke betyder noget ville jeg tage en Audi A3 fremfor en VW Golf Tænk lige over at A3 står for at blive faceliftet - og Golf går snart fra generation 5 til generation 6. Begge dele sker iflg. min krystalkugle i indeværende år god info, jeg takker
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu