Buddha Skrevet March 11, 2008 Rapporter Skrevet March 11, 2008 Fordi..... Jeg kan simpelthen ikke skabe et billede med transparent baggrund. Om jeg så gemmer i .gif eller .png. Enten bliver den en underlig magenta farve, sort eller hvid... Men ikke transparent. Jeg har sammenlignet opsætning med en kammerat og vi kører helt ens. Han kan godt, men jeg kan ikke.... Og vi laver et nyt billede helt simultant med de samme settings. Hvad fanden er der galt med PS CS3???? Er det min skærmdriver der laver lort i det eller har den ikke noget at gøre med output???
mrode Besvaret March 11, 2008 Rapporter Besvaret March 11, 2008 Er dit billedes baggrund transparant hos din kammerat? Så ved du om det er dit output.
2EThADoN Besvaret March 11, 2008 Rapporter Besvaret March 11, 2008 Hvis du gemmer som copy i .png burde det være transparent... men i hvilken sammenhæng skal billedet bruges?
Buddha Besvaret March 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 11, 2008 Det er til et banner... Det er transparent hos min kammerat..... Vi bruger de samme output settings og det hjælper ikke i .png
biz Besvaret March 11, 2008 Rapporter Besvaret March 11, 2008 Og i bruger "save for web & devices" med flueben i "transparency" ?
Buddha Besvaret March 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 11, 2008 Ja....... Det er helt godnat.....
Buddha Besvaret March 12, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2008 Når jeg gør det, så bliver banneret bare sort......Og ikke transparent som planlagt. Som du kan se, så er baggrunden transparent i "save for web & devices", men ikke når billedet bliver uploadet.....
biz Besvaret March 12, 2008 Rapporter Besvaret March 12, 2008 Og det funker med med din kammerats? Eller er det serveren der ikke understøtter transparente png´s?
biz Besvaret March 12, 2008 Rapporter Besvaret March 12, 2008 Måske noget her: http://homepage.ntlworld.com/bobosola/pnghowto.htm Og lige for en god ordens skyld, her er mine GIF indstillinger:
Buddha Besvaret March 12, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2008 Vi tester begge på den samme side.....:( Så det er ikke serveren. Og det er uanset om jeg gemmer i .png eller .gif. Jeg har brugt dine indstillinger til Gif og det gør billedet hvidt, men ikke transparent.... Og det funker med med din kammerats? Eller er det serveren der ikke understøtter transparente png´s?
Buddha Besvaret March 12, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2008 Det virker ikke som et IE7 problem, da jeg kan se hans transparente billeder uden probs.... Men mine virker ikke, når de bliver uploadet..... Det er som om der sker noget imellem jeg trykker på save og når de bliver uploadet.... Altså konverteringen af pixels......
Buddha Besvaret March 12, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2008 Når jeg vælger ingen matte, så bliver alting sort..... Hvorfor????? Kan det være noget hardware???
biz Besvaret March 12, 2008 Rapporter Besvaret March 12, 2008 Når jeg vælger ingen matte, så bliver alting sort..... Hvorfor????? Kan det være noget hardware??? Næææh photoshop er rimeligt ligeglad med din hardware.. Men måske den her indstilling:
biz Besvaret March 12, 2008 Rapporter Besvaret March 12, 2008 Men wierd det er det, måske er plugin´et beskadiget! Du kan få mine til test, pm mig med en mailadresse! ;)
Buddha Besvaret March 12, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2008 Jeg kan ikke se mit grafikkort i den kasse....... hvordan får jeg det der???
biz Besvaret March 12, 2008 Rapporter Besvaret March 12, 2008 Jeg kan ikke se mit grafikkort i den kasse....... hvordan får jeg det der??? Øh, det finder Photoshop selv, så måske er det noget med drivere eller så´n? Hvilket GFkort har du?
Buddha Besvaret March 12, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2008 Asus 8800GTX med 768mb ram....
APGraph Besvaret March 12, 2008 Rapporter Besvaret March 12, 2008 når du ser billedet i photoshop er det så transperant? eller ligger billedet kun son baggrund i layers? Det kan være mange ting der spiller ind, så at guide er lidt som at skyde i blinde. men hvis billedet er transperant når du ser det på skærmen så er det næsten helt sikker noget galt når du gemmer det, og billedet er også RGB 8bit. mvh A
biz Besvaret March 12, 2008 Rapporter Besvaret March 12, 2008 Buddha har svaret dig i post #8 AP :) ;) XP 32bit driver: http://downloads.guru3d.com/ForceWare-174.20-XP-(32-bit)-download-1866.html Vista 32bit driver: http://downloads.guru3d.com/ForceWare-174.20-Vista-(32-bit-)-download-1863.html Værd at prøve imo! ;)
Buddha Besvaret March 12, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2008 Virker ikke...............:( Bliver stadig sort.....
Buddha Besvaret March 12, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2008 Jamen så er der lidt lys for enden af tunnelen.... Som det ser ud nu, så virker det som om det er Persits på serveren der laver lort i det.... Uploader du direkte via FTP, så virker det fint. Uploader og skalerer via persits, så laver den lort i det.... Bare til info!
biz Besvaret March 12, 2008 Rapporter Besvaret March 12, 2008 Aha, så var det ansi eller utf-8 der drillede :) Godt du fik det løst! Og så har du fået en nyere driver ovenikøbet :D
Buddha Besvaret March 12, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2008 Tak for hjælpen indtil videre Bo. :) Aha, så var det ansi eller utf-8 der drillede :) Godt du fik det løst! Og så har du fået en nyere driver ovenikøbet :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu