Toft Skrevet March 14, 2008 Rapporter Skrevet March 14, 2008 Der må være en eller anden herinde der hurtigt kan svare på dette her :th2: Jeg har købt en ny Ibiza, som jo selvfølgelig har 3 års vagnskadegaranti, og som også er fuld forsikret i de første 3 måneder hos TryggHansa. Nu har jeg snart haft bilen i 3 måneder, og har modtaget et brev fra TryggHansa om at mine 3 gratis måneder snart er slut bla-bla, og jeg kan fortsætte med at være fuld forsikret hos dem for 4.196 kr/år - ja for en halvforsikring forstås Den pris synes jeg er fuldstændig useriøs, så jeg har forhørt mig hos de andre selskaber, og Sveland er så dem der er billigst på en halvforsikring, deres pris er 2.249 kr/år for samme vilkår som TryggHansa's tilbud. Her efter har jeg så ringet til TryggHansa og luftet min utilfredshed med deres "tilbud", men de kunne efterfølgende kun gå ned på 3.648 kr/år :thumbdown Mit ene spørgsmål er så; når nu bilen har 3 års vagnskadegaranti, hvem dækker så i så fald den garanti i 3 år, er det Seat, Seat's forsikringsselskab, eller? Jeg har ikke modtaget noget papir på hvem jeg har vagnskadegaranti hos, andet end Seat giver de såkaldte 3 års vagnskadegaranti på nye biler. Spørgsmål 2: Der er vel ingen komplikationer i at tegne halvforsikring de næste 3 år, hos det selskab som tilbyder en den bedste pris? Jeg mener, da jeg ikke selv kender svaret på mit første spørgsmål, så kan jeg jo i princip have 3 års vagnskadegaranti hos et (ukendt) selskab, og så have halvforsikring på samme bil hos Sveland....
mrode Besvaret March 14, 2008 Rapporter Besvaret March 14, 2008 Jeg har vagnskadeforsikring hos TryggHansa (de tre år der følger med en ny bil) og halvforsikring hos Länsforsikringarna. De var også væsentligt billigere end TH, selvom TH påstod det var fordi de dækkede meget bedre :) Der er ingen problemer og man skal bare huske at kontakte det relevante forsikringsselskab hvis skaden sker og er man forkert på den skal de nok selv minde en om det :)
Toft Besvaret March 14, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 14, 2008 Jeg har vagnskadeforsikring hos TryggHansa (de tre år der følger med en ny bil) og halvforsikring hos Länsforsikringarna. De var også væsentligt billigere end TH, selvom TH påstod det var fordi de dækkede meget bedre :) Der er ingen problemer og man skal bare huske at kontakte det relevante forsikringsselskab hvis skaden sker og er man forkert på den skal de nok selv minde en om det. Ok, det lyder sgu perfekt :th2: Ja ham TryggHansa gutten jeg snakkede med idag, han påstod også at de dækkede MEGET bedre, hvilket vi så fandt ud af at det gjorde de egentlig ikke, andet end deres självrisk ville være 500 kr billigere end de 2.000 jeg har/får i självrisk hos Sveland. Så vi indgik ingen aftale, og nøjedes bare med at ønske hinanden god weekend. Det er også satans, jeg har altid haft en kanon kontakt hos TryggHansa, som jeg bare emailer hver gang jeg skal have en pris, men han mailede så tilbage igår at han har fået nyt job (stadig i TryggHansa), men han kan ikke hjælpe mere Men tak for det hurtige svar Mikkel :)
larscph Besvaret March 15, 2008 Rapporter Besvaret March 15, 2008 Mit ene spørgsmål er så; når nu bilen har 3 års vagnskadegaranti' date=' hvem dækker så i så fald den garanti i 3 år, er det Seat, Seat's forsikringsselskab, eller? Jeg har ikke modtaget noget papir på hvem jeg har vagnskadegaranti hos, andet end Seat giver de såkaldte 3 års vagnskadegaranti på nye biler.[/quote'] Du bør faktisk henvende dig til Seat forhandleren og få en bevis på vognskade forsikringen. Det er der fulgt med de gange vi har købt ny bil, lå i servicehæftet og beskrev de nærmere vilkår samt varighed.
Tomcat Besvaret March 16, 2008 Rapporter Besvaret March 16, 2008 Husk at ved brug af dobbelte selskaber kan der i visse tilfælde opstå at du skal bruge begge selskaber til hver sin del af forsikringen, og dette betyder dobbelt selvrisiko. Så det skal ikke bare være 500 kr der er forskel før det kan betale sig.
Toft Besvaret March 16, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 16, 2008 Husk at ved brug af dobbelte selskaber kan der i visse tilfælde opstå at du skal bruge begge selskaber til hver sin del af forsikringen' date=' og dette betyder dobbelt selvrisiko.[/quote']I hvilke tilfælde er det? Hvis et "tilfælde" kræver brug af 2 x selvrisiko, så er det vel i princip underordnet om man betaler 2 x selvrisiko til ét og samme selskab, eller til to forskellige selskaber
Tomcat Besvaret March 16, 2008 Rapporter Besvaret March 16, 2008 Det er 1 selvrisiko pr selskab. Så skal du både halv og hel forsikringen skal du selvfølgelig betale selvrisiko til begge selskaber, hvis du vælger at dele det op. Hvis du har begge forsikringer 1 sted er der selvfølgelig kun 1 selvrisiko at betale.
Toft Besvaret March 16, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 16, 2008 Det er 1 selvrisiko pr selskab. Så skal du både halv og hel forsikringen skal du selvfølgelig betale selvrisiko til begge selskaber, hvis du vælger at dele det op. Hvis du har begge forsikringer 1 sted er der selvfølgelig kun 1 selvrisiko at betale. Jeg er slet ikke med... Selvrisiko er kun noget man betaler, når skaden ER sket. Får jeg stjålet mine lækre stålfælge, så dækker min halvforsikring og jeg betaler 2000 kr i selvrisiko. Jeg skal vel ikke betale selvrisiko for vagnskadeforsikringen, da den ikke dækker mine fælge (ellers var der jo ingen grund til at købe en halvforsikring ud over vagnskadegarantien). Kører jeg ind i et træ, ja så dækker vagnskadegarantien min skader, og jeg betaler 5.000 kr i selvrisiko. Min halvforsikring dækker ikke skaderne i dette tilfælde, og jeg skal vel så heller ikke betale selvrisiko for det. Ja, ellers giver det da INGEN mening.. Har du selv erfaring med at nogen har skulle betale dobbelt selvrisiko, eller jeg spørger igen: hvilke "visse tilfælde" er det som det drejer sig om
Toft Besvaret March 18, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 18, 2008 Du bør faktisk henvende dig til Seat forhandleren og få en bevis på vognskade forsikringen. Det er der fulgt med de gange vi har købt ny bil' date=' lå i servicehæftet og beskrev de nærmere vilkår samt varighed.[/quote']Jeg fik lige kigget i servicebogen, og jeg har faktisk fået et bevis på at Seat giver 3 års vagnskadegaranti via Länsförsäkringar. Så kan jeg så undrer mig lidt over at de 3 første måneders gratis halvforsikring er via TryggHansa Nåh, men TryggHansa bliver om meget kort tid skiftet ud med Sveland, som er mere end 46% billigere i præmie, for sådan ca. samme vilkår...
Rene Larsen Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 [...]Kører jeg ind i et træ' date= ja så dækker vagnskadegarantien min skader, og jeg betaler 1.500 kr i selvrisiko.[...] Jeg vil nok liiiige undersøge hvad selvrisken er før du 'tror' at du kan 'slippe' med 1.500 kr. - hvis uheldet er ude Min selvrisk på den gratis vagnskadeforsikring hos Trygg Hansa er på 6.250 kr.
SanneJ Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 Jeg vil nok liiiige undersøge hvad selvrisken er før du 'tror' at du kan 'slippe' med 1.500 kr. - hvis uheldet er ude Min selvrisk på den gratis vagnskadeforsikring hos Trygg Hansa er på 6.250 kr.Men er det ikke fordi du har vagnskadeforsikringen, så din "normale" selvrisiko er forhöjet de förste 3 år? Det var i hvertfald hvad forsikringsmanden sagde til mig, da jeg klagede over pludselig at have en selvrisiko på 4K (og tröstede mig med at mange havde en langt höjere:rolleyes:)
Toft Besvaret March 18, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 18, 2008 Jeg vil nok liiiige undersøge hvad selvrisken er før du 'tror' at du kan 'slippe' med 1.500 kr. - hvis uheldet er ude Min selvrisk på den gratis vagnskadeforsikring hos Trygg Hansa er på 6.250 kr. Ja, det var en skrivefejl i forvirringen. Rodede lige TryggHansa's halvforsikrings-selvrisioko ind i vagnskadegarantien, men jeg har 5.000 kr selvrisiko på vagnskadegaranti (hos Länsförsäkringar), og 2.000 på halvforsikringen (hos Sveland).
Rene Larsen Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 Men er det ikke fordi du har vagnskadeforsikringen' date=' så din "normale" selvrisiko er forhöjet de förste 3 år? Det var i hvertfald hvad forsikringsmanden sagde til mig, da jeg klagede over pludselig at have en selvrisiko på 4K (og tröstede mig med at mange havde en langt höjere:rolleyes:)[/quote'] Min egen forsikring hos Sveland har en selvrisk på 2.000 kr. og hvis jeg de første 3 år har brug for at få dækket en skade, som en vagnskadeforsikringen dækker, skal jeg af med 6.250 kr. Har lige været hele møllen igennem i.f.m. min skade, som jeg fik lavet hos Motor-Center Skurup (detaljer til denne skade, kan findes i en anden tråd).
SanneJ Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 Min egen forsikring hos Sveland har en selvrisk på 2.000 kr. og hvis jeg de første 3 år har brug for at få dækket en skade' date=' som en vagnskadeforsikringen dækker, skal jeg af med 6.250 kr.[/quote']Og hvorfor er det så så pissefedt at have den vagnskadsforsikring? Jeg troede (men jeg er også naiv) at vagnskadeforsikringen var et ekstra plus på en ny bil, men så får man langt höjere selvrisiko, det er sgu da ufedt!?
Juff Besvaret March 19, 2008 Rapporter Besvaret March 19, 2008 Jeg fik lige kigget i servicebogen' date=' og jeg har faktisk fået et bevis på at Seat giver 3 års vagnskadegaranti via Länsförsäkringar. Så kan jeg så undrer mig lidt over at de 3 første måneders gratis halvforsikring er via TryggHansa Nåh, men TryggHansa bliver om meget kort tid skiftet ud med Sveland, som er mere end 46% billigere i præmie, for sådan ca. samme vilkår...[/quote'] Ja det er da lidt mystisk Hondas 3 årige vagnskadegaranti er via trygghansa... De første 6 mdr som honda tegner for dig som køber, er dog igennem folksam, folksam körklar.... Men det er nu skønt med 3 års "billig" forsikring :D God påske...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu