Tomcat Skrevet March 20, 2008 Rapporter Skrevet March 20, 2008 Jeg er egenligt lidt interesseret i at få en solfilm, nok en lidt mildere af slagsen (helt mørkt ser ikke så pænt ud.). Samtidigt falder jeg over dette produkt fra Llumar, som relativt enkelt kan sikre ens ruder mod tyveri (ihvertfald længe nok til alarmen går). I danmark er det ulovligt (mærkeligt nok), men hvordan har sverige det med sikkerhedsfilm til biler? http://www.sl-llumar.co.uk/video6.html \Tom
Rene Larsen Besvaret March 21, 2008 Rapporter Besvaret March 21, 2008 Jeg er egenligt lidt interesseret i at få en solfilm, nok en lidt mildere af slagsen (helt mørkt ser ikke så pænt ud.). Samtidigt falder jeg over dette produkt fra Llumar, som relativt enkelt kan sikre ens ruder mod tyveri (ihvertfald længe nok til alarmen går). I danmark er det ulovligt (mærkeligt nok), men hvordan har sverige det med sikkerhedsfilm til biler? http://www.sl-llumar.co.uk/video6.html \Tom Jeg ved ikke om det direkte er ulovligt i DK - man kan jo 'nøjes' med at sætte en ufarvet film på der hvor det er ulovligt at sætte farvet film på (de forreste sideruder). Den danske SL-LLumar side omkring fordele nævner også brugen af sikkerhedsfilm.
don j Besvaret March 21, 2008 Rapporter Besvaret March 21, 2008 ulovligt både i danmark og sverige er det forbudt at påklistrer noget som helst på ruderne der ligger som en del af synsfeltet så nej det må man ikke det er mystisk men sandt. men ville nu gerne møde den betjent der skriver en bøde ud for at have klar film i ruderne.
michael k Besvaret April 19, 2008 Rapporter Besvaret April 19, 2008 både i danmark og sverige er det forbudt at påklistrer noget som helst på ruderne der ligger som en del af synsfeltet så nej det må man ikke det er mystisk men sandt. men ville nu gerne møde den betjent der skriver en bøde ud for at have klar film i ruderne. hvorfor skal en p-skive og diverse p-tilladelser og brobizz så sidde i forruden? den må da siges at være en væsentlig del af ens synsfelt? taxaer i sverige har endda lovpligtige store prisskilte siddende på de forreste sideruder som jeg har forstået det må du gerne tone både side og forrude bare ikke med særligt mange %
Sune Besvaret April 19, 2008 Rapporter Besvaret April 19, 2008 hvorfor skal en p-skive og diverse p-tilladelser og brobizz så sidde i forruden? den må da siges at være en væsentlig del af ens synsfelt? taxaer i sverige har endda lovpligtige store prisskilte siddende på de forreste sideruder Der er forskel på forrude og synsfelt. Så længe det ikke er i det direkte synsfelt er diverse 'på-klistrede' effekter tilladt. som jeg har forstået det må du gerne tone både side og forrude bare ikke med særligt mange % Det er kun lovligt så længe det er en toning som bilen er født med i de forreste sideruder eller forruden, det er ikke lovligt at få eftermonteret film.
michael k Besvaret April 19, 2008 Rapporter Besvaret April 19, 2008 og hvad bygger du det på???? på vv´s hjemme side(Tonade bilrutor står følgende: Tonade bilrutor Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån. Det är inte tillåtet med film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter. altså intet om hvorvidt der må bruges solfilm
st1berg Besvaret April 20, 2008 Rapporter Besvaret April 20, 2008 Ok..... Det er da lidt interessant.... Er der nogen der ved at man kan have solfilm i til besigtning eller ej..... Ellers skal jeg måske være den første til at prøve det??? Min skal dog først besigtiges til aug., men jeg havde faktisk overvejet at vente til efter så jeg kunne have det i længst muligt...... Fuck det, jeg bestiller tid i morgen til at få det gjort, det er jo heller ikke sikkert at man har bilen så længe som til august......:th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu