henke Skrevet March 24, 2008 Rapporter Skrevet March 24, 2008 Hej Min ene Xenon-pære er begyndt at slukke med jævne mellemrum. Bilen er en BMW E46. Betyder det montro, at pæren er ved at være færdig, eller har jeg evt. blot en løs forbindelse i lygten (altså billygten :) ? En almindelig pære virker jo enten, eller også er den sprunget, men er det anderledes med Xenon. Måske kan de blive trætte? Mvh Henrik
larscph Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 Det kan nok også være den elektronik (ballasten) der styrer strømmen til pæren der er halvdefekt... Evt byt om på pærerne i højre/venstre lygte og se om problemet flytter med pæren eller ej.
Peter H. Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 Det kan nok også være den elektronik (ballasten) der styrer strømmen til pæren der er halvdefekt... Evt byt om på pærerne i højre/venstre lygte og se om problemet flytter med pæren eller ej. Man skal bare huske at ta en pol af batt ellers kan man virkelig få et lap over fingerne...
larscph Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 Man skal bare huske at ta en pol af batt ellers kan man virkelig få et lap over fingerne... Oh yes!!!! Der er smæk på strømmen til pærerne...
henke Besvaret March 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 24, 2008 Hmm Nåh, jeg slap for et rap over fingerene, for jeg kan ikke engang finde ud af tage pæren ud. Tak for rådet i øvrigt. Nu vil jeg køre den omkring en, som har lidt mere forstand på sagerne. Har du, Lars, en prisfornemmelse, hvis det er ballasten, den er gal med? Mvh Henrik
henke Besvaret March 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 24, 2008 Ballast Jeg fandt selv lidt omkring ballast, en lille tusindelap kommer man nok et stykke vej for. Jeg ser i øvrigt på http://www.schmiedmann.com at en pære heller ikke koster alverden (DKK 736). Jeg troede, at Xenon var svinedyrt, det var derfor jeg var bekymret til at starte med. Mvh Henrik
larscph Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 Jeg fandt selv lidt omkring ballast, en lille tusindelap kommer man nok et stykke vej for. Jeg ser i øvrigt på http://www.schmiedmann.com at en pære heller ikke koster alverden (DKK 736). Jeg troede, at Xenon var svinedyrt, det var derfor jeg var bekymret til at starte med. Næææh - det er ikke dyrere end det. Du får nok lov til at betale lidt mere hvis du kører til BMW, men i betragtning af hvor længere pærerne normalt holder så er det ikke specielt dyrt. I min "gamle" 530dA som havde Xenon lygter var det stadig de originale der sad i da jeg solgte den efter 250.000 km....
Menace Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 min chrysler 300C slukker også når jeg kører eller den blinker ca. 5-6 gange før den slukker hvorefter jeg så kan slukke og tænde lyset og så virker den igen... indtil den blinker og slukker har læst noget om at det kan være et relæ eller ligende det kan være galt med, men jeg er blank hvorhenne i min bil jeg skal lede efter sådan et
henke Besvaret March 25, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 25, 2008 samme min chrysler 300C slukker også når jeg kører eller den blinker ca. 5-6 gange før den slukker hvorefter jeg så kan slukke og tænde lyset og så virker den igen... indtil den blinker og slukker har læst noget om at det kan være et relæ eller ligende det kan være galt med, men jeg er blank hvorhenne i min bil jeg skal lede efter sådan et Det er meget præcist det samme, som sker for min bil. Dog er den efterhånden holdt op med at blinke, før den slukket. Problematikken er i øvrigt er samme, som denne her gut oplever, på samme type bil som min: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/bb0ef660d61b055e/58eaaf62694735e9?hl=da&lnk=st&q=e46+xenon#58eaaf62694735e9 Måske er det relæ du taler om den såkaldte ballast. Mvh Henrik
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu