Jabbekot Skrevet March 24, 2008 Rapporter Skrevet March 24, 2008 Jeg synes at vi betaler ret meget i månedlig ydelse på vores boliglån i Nordea... Vi skylder 1.300.000 sv.kr. i vores Bostadsrätt.. Lånet er 2-delt med ca. 1 mill med fast rente og 300.000 sv.kr med var. rente. Begge lån ligger i omegnen af 5% og vi betaler 8.800 sv.kr. samlet pr. måned.. Synes sg det er mange penge.. Kan se på www.brf.dk at vi umiddelbart skulle sidde for ca. 4000 dk.kr. hvis vi havde købt tilsvarende i DK... Er jeg helt i hegnet og lyder det ok, eller er der noget galt?? Takker..
Paul Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 Det afhænger jo helt af hvor meget i afbetaler på bostadsrätten hver måned. Umiddelbart giver 5% p.a. af 1.300.000 cirka 5.400 kroner om måneden - dertil kommer så ammortisering, dvs. afbetaling af lånet.
Jabbekot Besvaret March 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 24, 2008 Joh, det er vel rigtig nok.. Det må jeg lige tjekke op på.. Tak for svaret..
Menace Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 det lyder som om at i afbetaler 2 lån på 1 gang hvor det ene sikkert betales langt hurtigere end det andet hvor lang tid løbet begge lån over ? og hvilke oplysninger har du puttet ind i brf's beregning ;-) hvis du kommer ud med at i skulle sidde med under halvdelen, har du sikkert valgt dobbelt så lang løbetid
skallstorp Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 Amortering Det kommer jo helt an på hvor meget man amorterer på lånet.
patbateman Besvaret March 25, 2008 Rapporter Besvaret March 25, 2008 Ser ud til at I nedbetaler lånene over 20 år. Jeg vil gætte at I først nedbetaler det variable lån over 6-7 år og det faste lån over resten af perioden. Hvor hurtigt I ønsker at nedbetale jeres lån bestemmer I jo selv. Med de renterne kan jeg forstå at I ikke har toplån, og banken vil da sandsynligvis ikke være specielt ophængt i at I nedbetaler så meget. Derfor - hvis I ønsker at betale mindre til banken hver måned, bør det være muligt at tale med banken om det.
Guest PeterK Besvaret March 25, 2008 Rapporter Besvaret March 25, 2008 Jeg synes at vi betaler ret meget i månedlig ydelse på vores boliglån i Nordea... Vi skylder 1.300.000 sv.kr. i vores Bostadsrätt.. Lånet er 2-delt med ca. 1 mill med fast rente og 300.000 sv.kr med var. rente. Begge lån ligger i omegnen af 5% og vi betaler 8.800 sv.kr. samlet pr. måned.. Synes sg det er mange penge.. Kan se på www.brf.dk at vi umiddelbart skulle sidde for ca. 4000 dk.kr. hvis vi havde købt tilsvarende i DK... Er jeg helt i hegnet og lyder det ok, eller er der noget galt?? Takker.. Husk at renten er steget HELT vildt og specielt i Sverige!! Da vi lånte 2,5 mio i midten af juni 2006 sad vi for ca. 7.000sek pr. md. og nu betaler vi ca. 12.000sek pr. md for samme lån (svarende til 5,4%).... Den svenske boligrente er HØJ og udlånsrenten er ikke sat ned i Sverige, hvilket jeg mener den er i DK!!
Jabbekot Besvaret March 26, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2008 Vi netaler vist det ene lån på 30 år og det andet på 50 år, så vidt jeg ved. Men skal snakke med dem på fredag, så det blir spændende...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu