Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg fik eftermiddagen ødelagt, da jeg gik ind på et apotek i Aalborg for at købe ipren (hovedpinepiller), og måtte tage et turnummer. Det gik ikke ligefrem stærkt, pga. recepter, og efter 15 minutter måtte jeg gå med uforrettet sag, da min bus havde afgangstid. Er det normalt, at der ikke er håndkøbskasser på danske apoteker? Det er godt nok oldnordisk, at man ikke lige kan smutte ind og hente hovedpinepiller. Er der andre, der sælger ipren og panodil, og hvad de nu hedder ??

Besvaret
Er det kun på Apoteket' date=' man kan få Ipren og lignende ??[/quote'] Nej, du kan også købe små pakker, dvs maks 10 stk mener jeg, i Matas og Bilka og den slags steder. Jeg har set hurtigkasser på danske apoteker et enkelt sted eller 2. Men det er langt fra normalt som Crede skriver.
Besvaret
10 stk? :eek: Så bliver man da hurtigt på fornavn med ekspeditricerne. Og så er ipren i Danmark endda kun halvt så stærke, som i håndkøb i Sverige.
Ja:) Velkommen hjem... skal jeg sende en pakke 400 mg i posten til dig?
Besvaret
10 stk? :eek: Så bliver man da hurtigt på fornavn med ekspeditricerne.
Til gengæld må du kun købe en pakke om dagen... (det kunne jo være, du havde tænkt dig at skære dine pulsårer over med flere pakker...!) Hvordan de holder styr på at en kunde kun har købt en pakke den dag, har altid undret mig...
Besvaret

400 Mg Spörg for guds skyld ikke efter 400 mg på Kastrup apotek. Jeg gjorde det sidste år. Samtalen er som fölgende. Jeg vil gerne have en blå Ipren. Blå Ipren sagde damen meget höjt, har du väret hos lägen idag ? Öh, lägen... Ja lägen, hvor er din recept ! Min recept :confused: Jeg skal have Ipren sagde jeg. Ja Blå Ipren råbte hun, du sagde Blå Ipren. Ja, det skal jeg vel ikke have på recept ? Nu var jeg forvirret. Jeg havde stået i kö i 25 min, så jeg var i en dvale stilstand, men dum i hovedet var jeg da ikke. Nu var hun sur: jeg kender godt din type der bare kommer ind og tror at du kan snyde mig ved at lade som om at du kan få receptpligtig medicin ved at spille dum. Nu vågnede jeg. Er det receptpligtigt ? Ja, og det vidste jeg jo udmärket, siden at jeg kom og bad om blå... Nej sagde jeg, det vidste jeg faktisk ikke. Jeg bor i Sverige hvor de ikke er receptpligtige. Ja, det kunne enhver jo komme og sige. Men så kunne jeg jo bare tage hjem til Sverige og köbe min medicin, hvis det virkeligt var rigtigt at jeg boede jer. Hos dem solgte de bare Lille Ipren uden recept og de var 200 mg. Jamen, så giv mig dem, så tager jeg bare 2 istedet for 1. Ja, hvis det var det jeg ville så for hendes skyld ingen alarm. Jeg gik ud af apoteket med meget röde örer. Det var så klart flere jeg kendte den dag.

Besvaret
Ja:) Velkommen hjem... skal jeg sende en pakke 400 mg i posten til dig?
Hihi. Jeg tog bussen hjem tidligere i dag og på Svaneapoteket i Frederikshavn, der havde de såmænd gang i to kasser ved håndkøbsdisken :th2: Så nu ved jeg, hvor jeg kan få fat i de forjættede piller. Skyndte mig at købe 100 stk. Synd bare, at det var i går, jeg havde brug for dem :) blå ipren, jeg vidste ikke, farven havde noget med styrken at gøre. skallstorp > hun var nok blevet fuppet før, og var mere end parat til at slå HÅRDT tilbage :fight:
Besvaret
Jeg gik ud af apoteket med meget röde örer.
Det skal du sgu' ik' ha, det burde sådan en apoteker derimod ha', og hun er desværre meget repræsentativ for sin art. Jeg tror der må være et fag på Pharmaceutisk Højskole der lærer dem, at de skal starte en irriterende langvarrig belærende samtale med hver eneste kunde, og specielt hvis der er kø i butiken, istedet for bare at lange stofferne over disken. Kære danske apotekere derude, hvis ikke i bliver spurgt om noget, så bare luk arret og lang alle de ikke-receptpligtige varer over disken som vi ber om....
Besvaret
Det skal du sgu' ik' ha' date=' det burde sådan en apoteker derimod ha', og hun er desværre meget repræsentativ for sin art. Jeg tror der må være et fag på Pharmaceutisk Højskole der lærer dem, at de [u']skal starte en irriterende langvarrig belærende samtale med hver eneste kunde, og specielt hvis der er kø i butiken, istedet for bare at lange stofferne over disken. Kære danske apotekere derude, hvis ikke i bliver spurgt om noget, så bare luk arret og lang alle de ikke-receptpligtige varer over disken som vi ber om....
Der er også et videreuddannelseskursus der hedder ''TAL SÅ HØJT DU KAN TIL DEN SYGE, FOR ER DE IKKE DØVE, SÅ ER DE TUNGNEMME''. Samt opfølgningsdagen; ''INTEGRITET - En by i Rusland''. Det har de fleste svenske apotekere, der arbejder med at udlevere recepter, ihvertfald været på.
Besvaret
10 stk? :eek: Så bliver man da hurtigt på fornavn med ekspeditricerne.
Kommer jo an på hvor tit man har tømmermænd.. Jeg bruger vel en 10 stykker på 1½ år :th2:
Besvaret
Det skal du sgu' ik' ha' date=' det burde sådan en apoteker derimod ha', og hun er desværre meget repræsentativ for sin art. Jeg tror der må være et fag på Pharmaceutisk Højskole der lærer dem, at de [u']skal starte en irriterende langvarrig belærende samtale med hver eneste kunde, og specielt hvis der er kø i butiken, istedet for bare at lange stofferne over disken. Kære danske apotekere derude, hvis ikke i bliver spurgt om noget, så bare luk arret og lang alle de ikke-receptpligtige varer over disken som vi ber om....
Enig i at Skallstorps apoteker burde ha et kursus i höflig kundebetjening eller måske bare läre noget om ordentlig opförsel, men din opsang til apotekere kan jeg ikke fölge dig i. Er kun blevet behandlet proft og venligt af alle apotekere jeg har mödt, og de belärende samtaler du evt. har väret ude for, kunne måske skyldes at de gang på gang ser läger ordinere forkert medicin. Ja, jeg kender en apoteker og hvad han kan fortälle af groteske historier om diverse läger og deres manglende viden om medicin... Läger har trods alt kun et lille kursus i alm. medicin, apotekere har mange år... Edit: og läste så du snakkede om ikke-receptpligtigt medicin, men alligevel:)
Besvaret
Enig i at Skallstorps apoteker burde ha et kursus i höflig kundebetjening eller måske bare läre noget om ordentlig opförsel, men din opsang til apotekere kan jeg ikke fölge dig i. Er kun blevet behandlet proft og venligt af alle apotekere jeg har mödt, og de belärende samtaler du evt. har väret ude for, kunne måske skyldes at de gang på gang ser läger ordinere forkert medicin. Ja, jeg kender en apoteker og hvad han kan fortälle af groteske historier om diverse läger og deres manglende viden om medicin... Läger har trods alt kun et lille kursus i alm. medicin, apotekere har mange år... Edit: og läste så du snakkede om ikke-receptpligtigt medicin, men alligevel:)
Nu kan man jo altså sagtens være venlig og belærende samtidig, jeg er også altid blevet venligt behandlet af apotekere. Jeg kommer iøvrigt selv fra en apoteker familie, hvilket betyder at jeg har fået meget af den viden som de at belære mig om ind 'med modermælken', hvilket måske også har bevirket at jeg har fundet det mere irriterende end andre måske ville. :)
Besvaret

Ja der er mange steder hvor man skal trække et nummer og vente en evighed på at komme til at købe ganske simple ting. Jeg er så heldig i min by, at der er en håndkøbskasse hvor man ikke skal trække nummer, så inden for 2 min er man ude igen :th2:

• 3 weeks later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...