Paul Skrevet March 29, 2008 Rapporter Skrevet March 29, 2008 Hmm, til næste år kommer VW Lupo's arvtager muligvis på gaden med samme gode brændstoføkonomi - Konceptbilen Up! bliver til Lupo og Up! will be produced in India. Spørgsmålet er bare om hvordan den faktiske tidshorisont ser ud.
Gio Besvaret March 29, 2008 Rapporter Besvaret March 29, 2008 Hmm' date=' til næste år kommer VW Lupo's arvtager muligvis på gaden med samme gode brændstoføkonomi - Konceptbilen Up! bliver til Lupo.AYGO for dén da....
Paul Besvaret March 29, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2008 AYGO for dén da.... Toyota Aygo er fristende når det kommer til kompaktbil ~ 495 SEK årligt i vejafgift er tillokkende og startpriser på den rigtige side af 100.000 SEK. Desværre, så kan den "kun" klare 4,6 l/100 km i gennemsnit, hvilket er en halv gang mere end Lupo'en - og det lader til den nye Lupo søger at følge op på det lave brændstofforbrug på 3 l/100 km. Desuden, så har jeg personligt et problem med japansk design. Det ser rimeligt godt ud fra nyt af, men efter 8-10 år ser japanerbiler godt nok allesammen grimme og slidte ud, hvorimod VW indtil nu har holdt stien ren (selvom Fox'en er lige lovlig "sydlandsk" i design for min smag). Overvejede på det sidste at skifte til VW Polo Blue Motion engang til næste år, men nu vil jeg da lige trække den lidt længere og se hvad VW finder på med Lupo'en.
Gio Besvaret March 29, 2008 Rapporter Besvaret March 29, 2008 Desuden' date=' så har jeg personligt et problem med japansk design. Det ser rimeligt godt ud fra nyt af, men efter 8-10 år ser japanerbiler godt nok allesammen grimme og slidte ud, hvorimod VW indtil nu har holdt stien ren (selvom Fox'en er lige lovlig "sydlandsk" i design for min smag).[/quote']Måske det er derfor VW nærmest laver en opdateret kopi ;)
Lasse Besvaret March 30, 2008 Rapporter Besvaret March 30, 2008 hvad koster den? (hvordan tilføjer man "hurtig chat?")
Paul Besvaret March 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 30, 2008 hvad koster den? Jeg læste andetsteds at VW tilsigter en startpris på omkring €10.000 - så en anelse billigere end Aygo. Men, det står jo stadig lidt i det uvisse.
Paul Besvaret March 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 30, 2008 Måske det er derfor VW nærmest laver en opdateret kopi Det bliver vidst til mere end det. For det første synes jeg Up! prototypen er væsentlig mere fresh end Aygoen. For det andet så vil Up! (Lupo) komme med hækmotor og baghjulstræk samt udtagelige passagersæder - passagersæderne har en indbygget ventil så de kan pumpes op med eller tømmes for luft efter behov. Prototyperne Space Up! og Space Up! Blue giver også indtryk af et mere varieret modelprogram på sigt.
Peter H. Besvaret March 30, 2008 Rapporter Besvaret March 30, 2008 Hmm' date=' til næste år kommer VW Lupo's arvtager muligvis på gaden med samme gode brændstoføkonomi - Konceptbilen Up! bliver til Lupo og Up! will be produced in India. Spørgsmålet er bare om hvordan den faktiske tidshorisont ser ud. Vi så den på Frankfurtmessen og der så den meget fin ud,så jeg tror det bliver en storsälger med de diesel/bensin priser vi har nu ..
Paul Besvaret March 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 30, 2008 Vi så den på Frankfurtmessen og der så den meget fin ud' date='så jeg tror det bliver en storsälger med de diesel/bensin priser vi har nu ..[/quote'] I mit stille sind håber jeg, at den nye Lupo også kan køre på RME ligesom den model jeg har nu kan (3L TDI).
Buddha Besvaret March 30, 2008 Rapporter Besvaret March 30, 2008 Kører du på 1. eller 2. generations RME??? Kører du på 1. generations RME, vil jeg påstå at du er et større miljøsvin end de fleste.... Koster langt mere energi at fremstille 1. gen. RME end der er i den endelige forbrænding. Helt på linie med bioethanol. (E85)....I mit stille sind håber jeg' date=' at den nye Lupo også kan køre på RME ligesom den model jeg har nu kan (3L TDI).[/quote']
Paul Besvaret March 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 30, 2008 Kører du på 1. eller 2. generations RME??? Du mener vel om jeg kører på 1. eller 2. generations biodiesel? RME er per definition 1. generations biodiesel, da det udvindes af selve afgrøden raps og ikke dets affaldsprodukter.
Buddha Besvaret March 30, 2008 Rapporter Besvaret March 30, 2008 Nej det er det ikke..... RME er definitionen på Biodiesel (Rapsmethylester) og om det er 1. eller 2. generation, afhænger af det materiale råstoffet det kommer fra.... OM hvorvidt det er affald eller direkte fra en RAPS mark. Fordele/Ulemper RME er en fornybar resurse, hvilket gavner forsyningssikkerheden. Men da landbrugsarealet er begrænset, er der grænser for, hvor stor en rolle RME kan spille i transportsektoren. En stor fordel ved biodiesel er, at det ved lave iblandinger kan anvendes i almindelige dieselmotorer, og det kræver derfor ingen teknologisk omstilling. Derudover kan det distribueres med det eksisterende distributionsnet. Erstattes almindelig diesel med RME kan det medføre en markant reduktion i CO2 udledning, men det skal modregnes, at der ved langbrugsproduktionen kan være øget lattergas (N2O) udledning, der er en kraftig drivhusgas. Det vurderes, at RME kan reducere op til 53 % af CO2 udslippet ved konventionel diesel. Men fordelen er meget afhængig af produktionsforhold og biprodukternes anvendelse. En anden fordel ved biodiesel er at det er biologisk nedbrydeligt og ugiftigt. Sammenlignet med diesel vurderes RME ikke at have nogen videre fordele i forhold til øvrige udslip af skadelige stoffer. Af ulemper kan det nævnes, at biodiesel har en uheldig virkning på pakninger i motoren og brændstofsystemet og har en større korrosionsevne. Derfor skal der skiftes til andre materialer, hvis det ønskes anvendt i ren form. RME har også en dårligere effekt på smøreolien i motoren, og smøreolien skal derfor skiftes oftere. Nedbrydeligheden betyder desuden, at opbevaring af biodiesel bliver vanskeligere, idet biodiesel ligesom salatolie bliver harsk. Du mener vel om jeg kører på 1. eller 2. generations biodiesel? RME er per definition 1. generations biodiesel, da det udvindes af selve afgrøden raps og ikke dets affaldsprodukter.
Paul Besvaret March 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 30, 2008 Nej det er det ikke..... RME er definitionen på Biodiesel (Rapsmethylester) og om det er 1. eller 2. generation, afhænger af det materiale råstoffet det kommer fra.... OM hvorvidt det er affald eller direkte fra en RAPS mark. Læs det første afsnit på den side du citerer fra og du vil forstå at sætningen: "Mest udbredt er Rapsmetylester (RME) der er lavet fra afgrøden, raps.", er sat i forhold til biodiesel udvundet af soja. Definitionen på 1. og 2. generation er angivet Teknologirådets Nyhedsbrev til Folketinget nr. 233 på første side: "Interessen for biobrændstoffer produceret af biomasse som korn og majs (1. generation bioethanol), raps og soja (1. generation biodiesel) og halm og anden bioaffald (2. generation bioethanol) eller animalsk fedtaffald (2. generation biodiesel)..." Så, RME er ikke definitionen på biodiesel ~ det er også muligt at fremstille biodiesel af soja og animalsk fedtaffald.
PSAUSA Besvaret March 30, 2008 Rapporter Besvaret March 30, 2008 og hvor er det så lige a man køber biodiesel??
Paul Besvaret March 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 30, 2008 og hvor er det så lige a man køber biodiesel?? I malmö er der to tankstationer ifølge Lantmännen Ecobränsles hjemmeside: OK/Q8 Vattenverksvägen 60 Statoil Citadellsvägen 1
thn Besvaret March 31, 2008 Rapporter Besvaret March 31, 2008 Desuden' date=' så har jeg personligt et problem med japansk design. Det ser rimeligt godt ud fra nyt af, men efter 8-10 år ser japanerbiler godt nok allesammen grimme og slidte ud, hvorimod VW indtil nu har holdt stien ren (selvom Fox'en er lige lovlig "sydlandsk" i design for min smag).[/quote'] LOL og så kan du lide "up" som er en fuldstændig kopi designmæssig... ja okay
Peter H. Besvaret April 1, 2008 Rapporter Besvaret April 1, 2008 LOL og så kan du lide "up" som er en fuldstændig kopi designmæssig... ja okay Ikke når man ser den ( Live) så synes jeg ikke den ligner noget fra kina..;)
Paul Besvaret April 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 21, 2008 ...og så kan du lide "up" som er en fuldstændig kopi designmæssig I weekenden fik jeg så prøvesiddet en Toyota Aygo, og jeg håber sandelig ikke Up! er en fuldstændig kopi designmæssigt ~ for så tager Volkswagen et par skridt tilbage. Godt nok koster Toyota Aygo lige godt 96.000 i den billigste udgave - og man får 10.000 retur på grund af miljøbilstatusen. Men selv om jeg fik bilen smidt i nakken, så vil jeg ikke eje den. For det første, så går en fuldvoksen skandinav på 1,92 meter ikke ind i bilen. Jeg nærmest knækkede nakken på indstigningen og pressede hovedet mod taget i normal stilling i førersædet. Samtidig sad jeg og gnubbede albuer med konen og var ikke i stand til at se op og ud af forruden da taget begyndte i øjenhøjde. Bagdøren er en glasplade med alle ledninger og stik monteret indvendigt på selve glasfladen ~ der skal ikke mange transporter fra byggemarkedet til for at ødelægge det. Desuden er læssehøjden på bagdøren alt for høj. Hjulkasserne er ikke afskærmede, så der er sparet på absolut alt, så jeg tror 1½ års ventetid før den nye Lupo kommer på markedet er givet godt ud.
thn Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 For det første' date=' så går en fuldvoksen skandinav på 1,92 meter ikke ind i bilen. Jeg nærmest knækkede nakken på indstigningen og pressede hovedet mod taget i normal stilling i førersædet. Samtidig sad jeg og gnubbede albuer med konen og var ikke i stand til at se op og ud af forruden da taget begyndte i øjenhøjde.[/quote'] Nu er det jo tydeligt at du ikke kunne lide den inden du satte dig ind. Men hvis du rammer loftet med hovedet i normal stilling, så har du godt nok en mærkelig normal stilling. Jeg er samme højde og jeg har da over 5-7 cm frigang over hovedet (nu er jeg også ganske korthåret :-) ) Men ja ja, vent du bare på din up og giv det dobbelte for den
Paul Besvaret April 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 21, 2008 Nu er det jo tydeligt at du ikke kunne lide den inden du satte dig ind. Hvilket var grunden til jeg tog konen med. Hun kunne nu heller ikke lide den - efter at have prøvet den. Men hvis du rammer loftet med hovedet i normal stilling' date=' så har du godt nok en mærkelig normal stilling. Jeg er samme højde og jeg har da over 5-7 cm frigang over hovedet[/quote'] Hmm, jeg spurgte sælgeren om sædet kan reguleres i højden, men det kan det desværre ikke. Og først nu fortæller du mig at du har én... ;)
thn Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 Hmm' date=' jeg spurgte sælgeren om sædet kan reguleres i højden, men det kan det desværre ikke. Og først nu fortæller du mig at du har én... ;)[/quote'] Ja den bliver et halvt år nu her om et par dage og har nu gået 26.000. Jeg er super tilfreds Det ville da bestemt være spændende hvis prisen blev presset derned. Jo mere konkurrence jo bedre. Men lupoen var da stjernedyr
Paul Besvaret April 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 21, 2008 Men lupoen var da stjernedyr Bestemt. Vi gav 190.000 DKK fra ny med 13 måneders leveringstid, men det var alle pengene og al ventetiden værd. Når jeg taler bil med kollegerne, så har jeg endnu ikke mødt nogen bil med så god driftsøkonomi. Til juli har vi haft den i 7 år og den har aldrig (7-9-13) fejlet noget. Nu har den kørt 105.000 km og i Danmark kunne den snildt sælges for omkring de 110.000 DKK i den tilstand vores eksemplar er i ~ og det er jo helt "selvforskyldt". Der er rigtig mange kilometer i den endnu, så jeg ved ikke helt om vi beholder den som nummer 2 bil. Iøvrigt, når man kører råøkonomisk i en Lupo så holder (helårs)dækkene foran til 40-45.000 kilometers kørsel og 70-75.000 kilometer og længere bagpå (var nødt til at skifte dem efter 5 år da de var mørnede - stadig med rigeligt af kilometer tilbage).
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu