Don A Besvaret December 5, 2008 Rapporter Besvaret December 5, 2008 Ja jeg er der gudskelov heller ikke med Starlet'en.....:D...... troet den var lavet af guld
Lollikken Besvaret December 5, 2008 Rapporter Besvaret December 5, 2008 ...klip.... min meget hypotetiske superbil ... klip... svärt at komme på listen med en gammel saab 9000 hehe Det var nu skrevet fra det synspunkt at man var på listen ;) Hvis jeg havde en superbil ville jeg ikke have råd til at tage den til service! Jeg tror dårligt at min års indtægt ville dække ét service check ;)
Guest Trinity Besvaret December 6, 2008 Rapporter Besvaret December 6, 2008 Jeg kan da lige fortælle at sidste år i oktober måned var der en lignende artikel (kan ikke huske om det var Kvällsposten eller Aftonbladet ....). Dagen efter denne artikel, hvor jeg var nævnt, havde vi indbrud i vores hus i Bunkeflostrand. Vel og mærke kun 4 minutter efter jeg havde forladt huset og aktiveret alarmen. Vi var selvsagt rystede og der var nogen hjemme konstant i de næste 10 dage uafbrudt. Vi fik desuden monteret kamera samt en ekstra larmende sirene i huset via alarmselskabet og sat flere forebyggende klistermærker op. Dog til ingen verdens nytte... Første gang huset blev forladt igen efter indbrudet gik der præcis 19 minutter efter alarmen var aktiveret til der var ubudne gæster igen. Jeg er til dags dato fortsat overbevist om, at artiklen ligger til grund for disse indbrud.
Basse Besvaret December 6, 2008 Rapporter Besvaret December 6, 2008 Det er kun dyre biler der er på den liste ikke ? Satser jeg på, så man slipper for uvelkomne gæster :D Men det er hjernedød de publicerer den slags lister - hvad rager det dog andre folk, hvilke biler andre køber ?
Rikke Rost Besvaret December 6, 2008 Rapporter Besvaret December 6, 2008 Svenskerne går meget op i hvad naboen har.....:D
BS Besvaret December 6, 2008 Rapporter Besvaret December 6, 2008 Jeg kan da lige fortælle at sidste år i oktober måned var der en lignende artikel (kan ikke huske om det var Kvällsposten eller Aftonbladet ....). Dagen efter denne artikel, hvor jeg var nævnt, havde vi indbrud i vores hus i Bunkeflostrand. Vel og mærke kun 4 minutter efter jeg havde forladt huset og aktiveret alarmen. Vi var selvsagt rystede og der var nogen hjemme konstant i de næste 10 dage uafbrudt. Vi fik desuden monteret kamera samt en ekstra larmende sirene i huset via alarmselskabet og sat flere forebyggende klistermærker op. Dog til ingen verdens nytte... Første gang huset blev forladt igen efter indbrudet gik der præcis 19 minutter efter alarmen var aktiveret til der var ubudne gæster igen. Jeg er til dags dato fortsat overbevist om, at artiklen ligger til grund for disse indbrud. Kedelig læsning. Og eftersom det er så kort tid efter i har forladt hjemmet at i har haft indbrud tyder på der bliver holdt øje med jer. Fik de så det de ville have?
Lollikken Besvaret December 6, 2008 Rapporter Besvaret December 6, 2008 Jeg kan da lige fortælle at sidste år i oktober måned var der en lignende artikel (kan ikke huske om det var Kvällsposten eller Aftonbladet ....). Dagen efter denne artikel, hvor jeg var nævnt, havde vi indbrud i vores hus i Bunkeflostrand. Vel og mærke kun 4 minutter efter jeg havde forladt huset og aktiveret alarmen. Vi var selvsagt rystede og der var nogen hjemme konstant i de næste 10 dage uafbrudt. Vi fik desuden monteret kamera samt en ekstra larmende sirene i huset via alarmselskabet og sat flere forebyggende klistermærker op. Dog til ingen verdens nytte... Første gang huset blev forladt igen efter indbrudet gik der præcis 19 minutter efter alarmen var aktiveret til der var ubudne gæster igen. Jeg er til dags dato fortsat overbevist om, at artiklen ligger til grund for disse indbrud. Kedelig læsning. Og eftersom det er så kort tid efter i har forladt hjemmet at i har haft indbrud tyder på der bliver holdt øje med jer. Fik de så det de ville have? Bare man er nævnt på listen er jo indikator på at man vil bruge penge på kvalitet eller luksus, dvs. at der muligvis er nogle let omsættelige og værdifulde varer i hytten. Jeg holder stadig på at folk på denne liste burde sagsøge avisen langt ind i helvede, og Trinity's historie kan kun være med til at bekræfte det (Kan også være tilfælde, men come on :)). Hvis jeg var journalist (ikke på aftonbladet) så ville jeg ringe rundt til folk på den liste og høre hvorvidt folk havde været udsat for noget lignende Trinity's oplevelse.
Guest Trinity Besvaret December 6, 2008 Rapporter Besvaret December 6, 2008 Kedelig læsning. Og eftersom det er så kort tid efter i har forladt hjemmet at i har haft indbrud tyder på der bliver holdt øje med jer. Fik de så det de ville have? Min hustrus smykker i første omgang (let håndgribeligt i det der var tale om et smykkeskrin). Gud ske lov havde hun en del af dem på, men der var dog en hel dyre sager i skrinet også. Herunder en del smykker fra Cartier. Det så ud som om de havde kigget oplagte steder efter ekstra-bilnøgler... Anden gang nappede de en bærbar Ferrari PC hvilket igen tyder på det er folk med bil-interesse. Specielt eftersom de begge gange havde vadet lige forbi et sprit nyt B&O system og andre langt mere værdifulde sager. Tragisk, men forsikringen dækkede uden for meget diskussion og huset blev solgt til en god pris inden priserne ramlede så alt i alt kan man vel som altid konkludere, at der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget :)
BS Besvaret December 6, 2008 Rapporter Besvaret December 6, 2008 Min hustrus smykker i første omgang (let håndgribeligt i det der var tale om et smykkeskrin). Gud ske lov havde hun en del af dem på, men der var dog en hel dyre sager i skrinet også. Herunder en del smykker fra Cartier. Det så ud som om de havde kigget oplagte steder efter ekstra-bilnøgler... Anden gang nappede de en bærbar Ferrari PC hvilket igen tyder på det er folk med bil-interesse. Specielt eftersom de begge gange havde vadet lige forbi et sprit nyt B&O system og andre langt mere værdifulde sager. Tragisk, men forsikringen dækkede uden for meget diskussion og huset blev solgt til en god pris inden priserne ramlede så alt i alt kan man vel som altid konkludere, at der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget :) Mht smykkerne kan man sige, så lælnge det ikke er arve smykker der er stjålet. De er ikke så lette at erstatte andet end med penge og det er ikke altid godt nok. Men godt i kom ud af det hus for de var nok blevet ved til de havde fået hvad de ville have.
Toft Besvaret December 7, 2008 Rapporter Besvaret December 7, 2008 Men det er hjernedød de publicerer den slags lister - hvad rager det dog andre folk' date= hvilke biler andre køber ? Helt enig! Jeg kunne ikke være mere pisse ligeglad med hvad andre folk jeg ikke kender personligt kører rundt i af MB, BMW, Porsche, Ferrari osv.. Og jeg har selv ikke et behov for gang på gang at fortælle på et forum hvilke bil modeller jeg har, og har haft. En tråd som denne: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=12032 er da ikke meget bedre end hvad Aftonbladet og Expressen skriver om, selv om Sunddebatten umiddelbart ikke har lige så mange læsere. Til gengæld ligger Sunddebattens info tilgængeligt for altid, også uden for Sveriges grænser. På visse Sunddebat-profiler skal man jo ikke være særlig skarp, for at finde ud af hvilken person der "gemmer" sig bag profilen. Og har man så selv lagt info ud omkring sin dyre bil(er) på nettet, ja så er den vel heller ikke længere... Svenskerne går meget op i hvad naboen har.....:DOg danskere bosat i Sverige går meget op i at fortælle andre, end kun lige naboen, hvilke dyre/hurtige/eksotiske biler de kører i... Anden gang nappede de en bærbar Ferrari PC hvilket igen tyder på det er folk med bil-interesse. Specielt eftersom de begge gange havde vadet lige forbi et sprit nyt B&O system og andre langt mere værdifulde sager.Jeg tror du har ret mht at "interessen" for dine biler/andet blev større, efter aviserne publicerede bl.a dit navn og modeller, til skue for alle der læser deres lort. Når man samtidig har et navn der er noget mere usædvanligt end Svensson, så er ens adresse samtidig det nemmere at finde for folk. Det er bare svært at bevise noget, desværre. Ja, jeg finder det dybt krænkende at aviserne i Sverige kan oplyse samfundet om hvem der har hvad, samt at alle og en hver generelt bare kan søge og få oplysninger om mig (og alle andre). Har selv, for noget tid tilbage, oprettet et par tråde omkring problematikken med den åbenhed der er her i landet, men blev overrasket over hvor stor en del af brugerne her på sitet, der synes det er helt ok at intet er privat her i landet. Kan godt huske at du var en af dem der også fandt det sygt at man ikke kan eje en bil, uden alle ved det... Men der skal da sikkert være et par stykker her på sitet, der får flag på over at se sit navn offentliggjort. Hvilket kick det må være at vise artiklen til venner og bekendte... Se mig, jeg ejer en af de dyreste biler i Sydsverige
PJKB Besvaret December 7, 2008 Rapporter Besvaret December 7, 2008 Er der ingen mulighed for at "sløre" ejerskabet af luksusbil....Købe en eller anden form for anonymitet??
michael k Besvaret December 7, 2008 Rapporter Besvaret December 7, 2008 Er der ingen mulighed for at "sløre" ejerskabet af luksusbil....Købe en eller anden form for anonymitet?? kun hvis du får adressebeskyttelse og det er ikke let i sverige
Paul Besvaret December 7, 2008 Rapporter Besvaret December 7, 2008 Er der ingen mulighed for at "sløre" ejerskabet af luksusbil....Købe en eller anden form for anonymitet?? Stifte et aktieselskab som du så leaser/lejer bilen af. Aktieselskabet bor naturligvis ikke hjemme hos dig. Alternativt kan man købe en Volkswagen Phaeton. Det lader ikke til sladderjournalister ved noget om Volkswagens udvalg udi limosiner. ;)
PJKB Besvaret December 7, 2008 Rapporter Besvaret December 7, 2008 Stifte et aktieselskab som du så leaser/lejer bilen af. Aktieselskabet bor naturligvis ikke hjemme hos dig. Alternativt kan man købe en Volkswagen Phaeton. Det lader ikke til sladderjournalister ved noget om Volkswagens udvalg udi limosiner. ;) Lader også til listen slet ikke er komplet. Kender flere som har/havde en dyr bil det det tidspunkt som ikke figurere på listen!!
Rikke Rost Besvaret December 7, 2008 Rapporter Besvaret December 7, 2008 Jeps.... Det kunne være bundet op på adresse info via alm tlf numre. Men jeg ved det ikke.....
Andreas- AutoPerformance Besvaret February 9, 2010 Rapporter Besvaret February 9, 2010 Er der ingen mulighed for at "sløre" ejerskabet af luksusbil....Købe en eller anden form for anonymitet?? Har precis fått reda på att man numera kan ringa till Transportstyrelsen och spärra sitt personnummer, dom kallar det "reklamspärr" och det innebär att man inte kommer att figurera i dessa listor som tidningarna köper av transportstyrelsen. Så för alla er med dyra bilar som inte vill synas i tidningarna finns nu en lösning, däremot om någon kollar upp ett enskilt fordon via reg. nr på deras webbsida eller SMS tjänst kommer man fortfarande att synas, men det är ju inte så Aftonbladet etc. gör.
Guest PeterK Besvaret February 9, 2010 Rapporter Besvaret February 9, 2010 Forstår IKKE hvorfor disse lister ofte bringes i aviserne????? MEN syntes det er Pisseirreterende at figurere på listerne og skal da klart have spärret mit personnummer!! Kan også anbefale www.NIX.nu mod telefonsälgere. UBEGRIBELIGT at de må ringe til private og ringe på dören!!
Gio Besvaret February 9, 2010 Rapporter Besvaret February 9, 2010 Forstår IKKE hvorfor disse lister ofte bringes i aviserne????? MEN syntes det er Pisseirreterende at figurere på listerne og skal da klart have spärret mit personnummer!! Kan også anbefale www.NIX.nu mod telefonsälgere. UBEGRIBELIGT at de må ringe til private og ringe på dören!!Velkommen til Sverige :D
dannemare Besvaret February 9, 2010 Rapporter Besvaret February 9, 2010 .... og ringe på dören!! Ja, jeg hader det! :thumbdown Det virker simpelthen så desperat, når de ringer på døren lige midt i aftensmaden.
Rikke Rost Besvaret February 9, 2010 Rapporter Besvaret February 9, 2010 Altså....jeg har aldrig prøvet det. Er ej heller blevet ringet op af nogen som helst..... Hvad fanden gør i ???
Juff Besvaret February 10, 2010 Rapporter Besvaret February 10, 2010 Tror det er fordi de har fastnet...... Det har jeg dog også for at få billigt bredbånd, telefonen er dog ikke koblet til :D Vi har en mobil liggende til at ringe internt i sverige.. djuice kontantkort.
dannemare Besvaret February 10, 2010 Rapporter Besvaret February 10, 2010 Altså....jeg har aldrig prøvet det. Er ej heller blevet ringet op af nogen som helst..... Hvad fanden gør i ??? Både i Oxie og nu her i Staffanstorp har vi oplevet at specielt diverse alarmfirmaer (G4S, Sector, etc) elsker at stemme dørklokker. Men også eksempelvis tele/bredbåndsfirmaer ringer på døren (tror det var Telia, som var her senest - for en måneds tid siden).
dannemare Besvaret February 10, 2010 Rapporter Besvaret February 10, 2010 Tror det er fordi de har fastnet...... Det har jeg dog også for at få billigt bredbånd, telefonen er dog ikke koblet til :D Vi har en mobil liggende til at ringe internt i sverige.. djuice kontantkort. Samme her. IP-telefonnummeret fra bredbandsbolaget bruger vi ikke. Har en mobil liggende med Telia tank-selv, som vi bruger et par gange om måneden.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu