Juff Besvaret July 16, 2008 Rapporter Besvaret July 16, 2008 Ja det er sgu ærgeligt :( Troede det problem var overstået, vi er altid på 3 SE selvom vi kører til og fra danmark hverdag.... Må være noget med hvor man opholder sig i skåne eller hur ?
larscph Besvaret July 16, 2008 Rapporter Besvaret July 16, 2008 Jeg ryger en sjælden gang på Sweden 3G. Tror måske hvis der er et "blip" i 3's service eller noget at det kan ske. Irriterende nok skifter min telefon ikke umiddelbart tilbage til 3 igen automatisk! "Mrsgenc" har så vidt jeg kan se en svensk 3 mobil - ellers roamer den da ikke på Telia i Danmark?
Gjol Besvaret July 16, 2008 Rapporter Besvaret July 16, 2008 De får ikke en rød øre af mig!!!! Nu er det ikke det store problem for dem hvis du ikke betaler, de kan välge kronofogden helt enkelt, plus at du selvfölgelig ikke kan ringe för regningen er betalt. Så jeg ville nok bare bide i det sure äble og betale...
Basse Besvaret July 16, 2008 Rapporter Besvaret July 16, 2008 Nu er det ikke så fiks at have et 3 SE abn . hvis de fleste numre der ringes til og fra er danske. Så bliver det nemlig til udlands telefoni som er super dyrt. Jeg har valgt 3 i DK - da stort set alle der ringer er fra danmark, og dem jeg ringer til stort set er på dansk net. Og jeg har 7-9-13 ikke modtaget en eneste sindsyg regning i det årstid jeg har haft abn. endnu. Men nu er Helsingborg området også ganske godt til 3. Når jeg flytter til Malmø her om 2-3 uger, så låser jeg min fon manuelt til 3 tror jeg - indtil jeg er sikker på den ikke roamer på andre net, der hvor jeg bor. Men de gange jeg har været nede og se på lejligheden i malmø - så har den enten været på 3 eller 3 se, så tror alt er godt. Og nej, man kan ikke bare lade være med at betale - og ryger den til kronofoged myndigheden, så er det slut med lån og kredit i sverige i meget meget meget lang tid. De er super følsomme overfor den slags negative ting på ens kreditoplysninger hehe. Og kredit omfatter også abn på tv,internet etc etc- hvis man skal købe ny lejlighed osv osv - ikke kun på lån i banken eller financielle institutter.
Mrsgenc Besvaret July 16, 2008 Rapporter Besvaret July 16, 2008 DET JEG MENER ( TIL ALLE SOM OVERFALDER ENS INDLÆG), at når jeg bestilte mit sim kort over hjemmesiden og dobbeltjekker med deres kundeservice, om det er det samme som i DK med telefoni mellem de to lande bliver der svaret JA! Ingen gør mig opmærksom på at den kan hoppe på Telia, Telenord og mange andre net. Det er da almen service at gøre kunden opmærksom på, at man kan låse den til 3's net, så man ikke får en regning på 6000 kr (!), men den service får man tilgengæld i DK!!! Så nej, jeg betaler den ikke umiddelbart, men skriver en meget frusteret klage, for jeg vil da med glæde betale for mine opkald selvfølgelig, men sku ikke for den Roamer tid den har taget!! Nu må vi se.... Men tak til de andre søde sjæle som ser positivt på det:love: hehe
SanneJ Besvaret July 17, 2008 Rapporter Besvaret July 17, 2008 DET JEG MENER ( TIL ALLE SOM OVERFALDER ENS INDLÆG), at når jeg bestilte mit sim kort over hjemmesiden og dobbeltjekker med deres kundeservice, om det er det samme som i DK med telefoni mellem de to lande bliver der svaret JA! Ingen gør mig opmærksom på at den kan hoppe på Telia, Telenord og mange andre net. Det er da almen service at gøre kunden opmærksom på, at man kan låse den til 3's net, så man ikke får en regning på 6000 kr (!), men den service får man tilgengæld i DK!!! Så nej, jeg betaler den ikke umiddelbart, men skriver en meget frusteret klage, for jeg vil da med glæde betale for mine opkald selvfølgelig, men sku ikke for den Roamer tid den har taget!! Nu må vi se.... Men tak til de andre søde sjæle som ser positivt på det:love: hehe Så skulle du vist ha läst alle 3 trådene herinde:rolleyes:;) Hvis du läser med objektive briller, så vil du nok se at folk ikke er negative, men realistiske. Surt ja! men sandt. Og med fare for at blive hakket på, er der så kommet nye regler med fastlåsning? (er ikke sikker på jeg har läst alle tråde 100%). Sidst jeg tjekkede var det i så fald ikke muligt at bruge mobilen i udlandet (medmindre der var 3 net selvfölgelig), og så er det sgu lidt surt at den er fastlåst...
Juff Besvaret July 17, 2008 Rapporter Besvaret July 17, 2008 Vi røg også i der tiltaget var nyt... Der stod skrevet hos 3. ( forkortet af red. ) "Nu kan man tale til samme takst i danmark og sverige. Der betales altså ikke udenlandstakst" Men der stod ingen steder det skulle være på 3 SE nettet, så var det slut med 3 og LG klaptelefon et stykke tid...
larscph Besvaret July 17, 2008 Rapporter Besvaret July 17, 2008 3's hjemmeside Hvis man læser på 3's hjemmeside http://privat.3.dk/daekningudland/Udland/ Står der bl.a. "Danske priser i Sverige 3 i Danmark er et datterselskab af 3 i Sverige. Dette mener vi selvfølgelig bør komme vore kunder til gode. Derfor har vi valgt at lade al form for telefoni og datatrafik i 3’s net i Sverige koste præcis samme lave takst som i Danmark - helt uden tillæg for udlandsopkald." Og på den svenske side: "3Like Home - Ringa från Utlandet, som hemma. Nu kan du ringa för samma minutpris som du har i Sverige när du befinner dig i något av våra systernät i Storbritannien, Italien, Irland, Österrike, Australien och Hong Kong. Det enda som tillkommer är öppningsavgiften, 0,69 kr/samtal (inkl. moms). Befinner du dig i 3s nät i Danmark betalar du ingen särskild startavgift på dina samtal. "
Basse Besvaret July 17, 2008 Rapporter Besvaret July 17, 2008 Hmmm...... må lige få noget helt gjort klart, Mrsgenc. Du har bestilt 3 abn. i Sverige ?, og fået et svensk mobilnummer ? Dvs. du kan ringe til alle svenske numre til samme takst som var du i sverige - uanset hvor i verdenen du befinder dig. Eneste krav er, at du skal være på et 3 net. Ringer du til et dansk nummer, er det altså udlandstelefoni, uanset hvilket land du befinder dig i, og uanset om du er på 3s net eller ej. Hvis du ringer primært til danske numre, så skal du have et dansk 3 abn. Dette står også i abn. betingelserne, og på deres hjemmeside - det er dit eget ansvar at læse den slags. Kundeservice kan ikke bankes i hovedet, for at evt. have misforstået dit spørgsmål, der må du holde dig til abn. betingelserne. Man kan så diskuterer om det er heldig eller ej, hvis de udtaler sig forkert - men i sidste ende, er det dit eget ansvar at læse kontrakter og aftaler igennem. Hvis jeg har misforstået noget, så beklager jeg - men den holdning "fuck dem jeg betaler ikke, fordi jeg ikke har sat mig ind i abn. betingelser/kontrakt betingelser", den kommer man ikke langt med:sick:. Og beklager hvis du ikke syns jeg er sød og positiv, men jeg har det bedst med realitet og fakta hehe.(forsøg på lidt humor i en kedelig situation, for 6.000 kr er sq mange penge)
Juff Besvaret July 17, 2008 Rapporter Besvaret July 17, 2008 ja ok, så er sagen jo pludselig en anden...... svensk abb = betale ulandstakst til dk, og man er vel også bundet i minimum 18 mdr hos 3 sverige eller hur ....
Basse Besvaret July 17, 2008 Rapporter Besvaret July 17, 2008 ja ok, så er sagen jo pludselig en anden...... svensk abb = betale ulandstakst til dk, og man er vel også bundet i minimum 18 mdr hos 3 sverige eller hur .... Ja svenskerne har de syge bindingstider på deres ting griner
Lollikken Besvaret July 17, 2008 Rapporter Besvaret July 17, 2008 ja ok, så er sagen jo pludselig en anden...... svensk abb = betale ulandstakst til dk, og man er vel også bundet i minimum 18 mdr hos 3 sverige eller hur .... Ja det måtte min kæreste erfare på den hårde måde :( 18 eller 24 måneder er valgmulighederne hos 3 :(
Mrsgenc Besvaret July 17, 2008 Rapporter Besvaret July 17, 2008 Basse; Ja jeg bestilte et svensk nummer for syntes det er meget nemmere, ( men så bare dyrere)!! haha Men ja det er super ærgeligt, men håber da på en form for kreditering, om vi så bliver enige om de misforstof mig eller omvendt. Det lyder som om mange herinde har brændt nallerne med ikke at betale ( som vi jo gør i dk hvis man ikke er tilfreds, - har hørt her betaler man, og så finder vi en løsning bagefter) Men alfa omega er at ja det står sikkert i alle mulige kontrakter bla bla, men jeg lagde en ordre over en mail (hvilket jeg stadig har ), fik med posten sendt mit sim kort, 2 uger senere kom en enkel formular med personnummer osv som jeg skulle underskrive og ingen forklaring med priser mm...så derfor er jeg selvfølgelig lidt tosset:mad: Men man bliver jo klogere, og fattigere:p Og heldigvis har jeg sagt mit nummer op, de har et abn der hedder Boost, som ingen binding har..
BS Besvaret July 17, 2008 Rapporter Besvaret July 17, 2008 Basse; Ja jeg bestilte et svensk nummer for syntes det er meget nemmere, ( men så bare dyrere)!! haha Men ja det er super ærgeligt, men håber da på en form for kreditering, om vi så bliver enige om de misforstof mig eller omvendt. Det lyder som om mange herinde har brændt nallerne med ikke at betale ( som vi jo gør i dk hvis man ikke er tilfreds, - har hørt her betaler man, og så finder vi en løsning bagefter) Men alfa omega er at ja det står sikkert i alle mulige kontrakter bla bla, men jeg lagde en ordre over en mail (hvilket jeg stadig har ), fik med posten sendt mit sim kort, 2 uger senere kom en enkel formular med personnummer osv som jeg skulle underskrive og ingen forklaring med priser mm...så derfor er jeg selvfølgelig lidt tosset:mad: Men man bliver jo klogere, og fattigere:p Og heldigvis har jeg sagt mit nummer op, de har et abn der hedder Boost, som ingen binding har.. Dyre lærepenge du har fået dig. For helt udenom de 6000 kommer du nok ikke. Men det ser ud til du er kommet på rette spor. At du skal have dig et dansk nummer. Så pøj pøj med det. :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu