Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Her er et mere præcist svar fra Flensburg. Men hvorfor skal vandpumpen skiftes? "The price for changing the timing belt and water pump at your Audi A8, 4.2l is about 1300 Euro incl. tax. The mentioned price is almost exact, but there might be a little difference for example when there are any price-changes for the parts from the producer or the during from the work is longer or shorter. We always calculate that and that´s the reason why you´ll always get approx. prices from us. The work will take one day, you should deliver your car in the morning between 06:00 and 08:00 o´clock and pick it up again in the evening around 18:00, 19:00. Of course you can rent a car while your own car is in the garage. The prices depend on the size of the car you like to rent. If you need an appoinment please contact me at least 1 week in advance. " Mvh Mr. Kubik

Besvaret
Her er et mere præcist svar fra Flensburg. Men hvorfor skal vandpumpen skiftes? "The price for changing the timing belt and water pump at your Audi A8, 4.2l is about 1300 Euro incl. tax. The mentioned price is almost exact, but there might be a little difference for example when there are any price-changes for the parts from the producer or the during from the work is longer or shorter. We always calculate that and that´s the reason why you´ll always get approx. prices from us. The work will take one day, you should deliver your car in the morning between 06:00 and 08:00 o´clock and pick it up again in the evening around 18:00, 19:00. Of course you can rent a car while your own car is in the garage. The prices depend on the size of the car you like to rent. If you need an appoinment please contact me at least 1 week in advance. " Mvh Mr. Kubik
Hvorfor RINGER du ikke ned til Torsten Illing i Flensburg (torsten.illing@audi-flensburg.de) direkt nr.: +49 461 90 205 41 - han taler dansk. Så kan du jo spørge ham på dansk HVORFOR vandpumpen skal skiftes.
Besvaret

Fandt det her indlæg fra www.audiclub.dk Skrevet den 18. Marts 2008 ******************************************************* Hej alle, Jeg står og skal til service med min Audi A6. Jeg har i den forbindelse lavet lidt research på værkstedspriser og har også fået en del "tilbud" tilbage igen. Dem synes jeg lige jeg vil dele med jer i håb om, at andre måske kan gøre nytte af min research. Jeg har en Audi A6 Avant 2,5 TDI (180 hk) som skal have lavet et 120.000 km service med tandrem osv. Her er de steder jeg har talt med og de priser jeg har fået: Audi Aabenraa - Christen Agerley: 120.000 km. long life service med tandrem, vandpumpe og termostat: 15.375 Kr. AZF - Audi Flensborg: 120.000 km. long life service: ca. 460 euro Tandrem, vandpumpe og termostat: ca. 1200 euro Bremsevæske skift: ca. 60 euro I alt ca. 1720 euro eller 12.900 Dkr (kurs 7,50) Kath Gruppe Flensburg - Audi service partner: (http://www.kath-gruppe.de) (Fru Bianca Simon i Flensborg afd. taler dansk) 120.000 km. long life service: ca. 514 euro Tandrem, vandpumpe og termostat: ca. 938 euro Bremsevæske skift: ? I alt ca. 1452 euro eller 10.890 Dkr (kurs 7,50) uden bremsevæske skift! Audi Zentrum Kiel: (http://www.audi-zentrum-kiel.de) 120.000 km. long life service med tandrem, vandpumpe og termostat: ca. 2200 euro eller 16.500 Dkr (kurs 7,50) Autohaus Ost GmbH - Audi Service partner i Kiel: (http://www.autohaus-ost.de) 120.000 km. long life service: ca. 560 euro Tandrem, vandpumpe og termostat: ca. 1350 euro Bremsevæske skift: ca. 70 euro I alt ca. 1980 euro eller 14.850 Dkr (kurs 7,50) Autohaus Kaim - Audi Leck (ca. 30 km vest for Flensborg) (http://www.autohaus-kaim.de) 120.000 km. long life service: ca. 430 euro Tandrem, vandpumpe og termostat: ca. 790 euro Bremsevæske skift: ca. 58 euro I alt ca. 1278 euro eller 9.585 Dkr (kurs 7,50) Jeg fik også et tilbud fra noget der hedder Værkstedsagenten.dk. De finder "det bedste tilbud" på service syd for grænsen. Hos dem får man 8% rabat på reservedele og alligevel var deres pris: 120.000 km. long life service med tandrem og vandpumpe: 1438 euro Termostat: 48.10 euro Bremsevæske skift: ikke medregnet i tilbudet I alt 1486,10 euro eller 11.145,75 Dkr (kurs 7,50)

Besvaret
Her er et mere præcist svar fra Flensburg. Men hvorfor skal vandpumpen skiftes? Mvh Mr. Kubik
Jeg vil mene, at på de fleste biler bliver vandpumpen trukket af tandremmen. Man skal derfor alligevel afmontere vandpumpen i forbindelse med tandremsskift, hvorfor man gerne plejer at skifte vandpumpen, når nu det er afmonteret. Hvis nu man ikke skiftede vandpumpen og den på et senere tidspunkt skulle gå i stykker (som regel utæt), så vil man alligevel skulle lave samme praksis med afmontering af tandrem osv. for at skifte vandpumpen. Normalt koster en vandpumpe ikke alverden, og man betaler kun for selve vandpumpen, når nu den alligevel er afmonteret. Hvad en vandpumpe koster til en A8-er det ved jeg dog ikke.
Besvaret

Der er mange der ikke skifter den hydrauliske remstrammer, men det skal du iflg Audi's foreskrifter. Bare så det også er medregnet i alle de tilbud du får på bilen.

Besvaret

Her er tilbudet fra www.autohaus-kaim.de. Hvis de også skal skifte vandpumpen er det ca. 1000€ ******************************************************************* Ein Zahnriemenwechsel incl. Spannrollen, Spannelementen kostet 877,-€ imPreis enthalten ist das vollständige Material, der Arbeitslohn und dieMehrwertsteuer.Die Arbeiten an Ihrem Fahrzeug nehmen ca. 6 Stunden in Anspruch. Wenn Siewünschen können wir Ihnen eine Mietwagen zu günstigen Konditionen ( ab 20,-€ ) zur Verfügung stellen.

Besvaret

Det är mycket viktigt att ni byter alla rullarna också. Livslängden på dem är ungefär samma som remmen. Har en jobbarkompis som köpte en begagnad A4 med bytt kamrem, men utan att de byta rullarna...Rullarna gick sönder... men han hade tur att inte hela motorn skar sig, bara topplocket som behövde planas till. Dock en kostnad på i allt 50000:- och då gjorde han allt själv förutom planingen av topplocket.

• 2 weeks later...
Besvaret

Det er en fornuftig pris.... Træk omkostningerne pr km fra, bro og tid....Så har du den pris Audi Flensborg skal slå før det kan betale sig.... Tager du motorcenter , så kan du også arbejde imens og det skal yderligere trækkes fra i den pris. Altså skal du også kigge på den tabte arbejdsfortjeneste ved at køre til Flensborg. Så vil jeg vædde på at det regnskab kommer til at se skidt ud....:(

Hej Audi-Flensburg. Er der nogen der har deres email? Har snakket med http://www.motorcenter.se/ og de vil have ca.15.000 sek for skift af tandrem, vandpumpe, nye bremser, olieskift inkl. service.
Besvaret
Hej Audi-Flensburg. Er der nogen der har deres email? Har snakket med http://www.motorcenter.se/ og de vil have ca.15.000 sek for skift af tandrem, vandpumpe, nye bremser, olieskift inkl. service.
Se indlæg #27
Det er en fornuftig pris.... Træk omkostningerne pr km fra, bro og tid....Så har du den pris Audi Flensborg skal slå før det kan betale sig.... Tager du motorcenter , så kan du også arbejde imens og det skal yderligere trækkes fra i den pris. Altså skal du også kigge på den tabte arbejdsfortjeneste ved at køre til Flensborg. Så vil jeg vædde på at det regnskab kommer til at se skidt ud....:(
Hvis man er så priviligeret at man har en bærebar PC/Mac hvorfra man kan passe sit arbejde - er der ikke tabt særlig meget tid. Du skal selvfølgelig regne med samme rejse tid som fx fra Vestsjælland og til København i morgen myldertiden - ca. 3 timer. (Jeg ved godt at det er groft overdrejet, men det passer jo desværre næsten...)
Besvaret

Polen jeg havde en audi A6 2.5 TDIs som skulle have den store tur, aircon var utæt, bremsevæske, kølevand, tandrem, nye bremser, almindelig service med olieskift, + div. småting. jeg besluttede at køre bilen til Statin i polen for at spare lidt penge samt få et par dage fri. de brugte 2 hele dage på min bil og det koste de ca. 6000 Dkr. det er ca. 3 år siden så jeg ved ikke om priser er blevet højre. Det er lidt svært at tale med dem og jeg ved ikke om jeg ville gide en gang til. men det var maget billigt, alene tandrem koste dengang 12000 Skr.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...