Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har en Mercedes ML 500 fra 02, hvor mine bremser er begyndt at hyle. Det startede med det var lidt, og til sidst var det så højt at folk udenfor måtte holde sig for ørene. Har fået skiftet org skiver og klodser og min mekaniker har fået noget specielt break silent fra Mercedes Tyskland som klodserne har ligget i. Det hjalp også en smule men lyden er ikke væk og det er som om det igen bliver værre og værre(har kørt 5000 km på de nye bremser) Det er især slemt når det er vådt. Det skulle være et kendt promblem på de gamle MLer, nogen der har hørt om det og evt kender en løsning på problemet. Han forslog mig også vi kunne prøve at skifte kaliberne,men han mente ikke at det var dem, og gider ikke skifte dele bare for at skifte..

Besvaret

Min ML55'er gør det også når Rikke har kørt i den et stykke tid.... Det er ganske enkelt fordi der bliver "bedstefar" bremset i bilen. Bremserne skal køres RIGTIG varme....Så forsvinder det. Det er mange +20 nedbremsninger fra høj fart vi taler om.

Besvaret
Det kunne godt passe' date=' for hvis man trykker til er det ikke så slemt, men det er især mellem 10-30 km/t og især man har kørt lidt, hyler de lige meget hvor meget man trykker.[/quote'] Du kan også få din mekaniker til at file kanterne af klodserne väk det kan også give pive lyde
  • 3 months later...
Guest Mogens
Besvaret
Andre forslag?
Unødvendigt - Brian har en bil næsten mage til og fortalt dig, hvad der bør ske...
Besvaret

har ikke en mercer men det med at kører bremserne varme det er altså det der skal til så ud og leg rallykører med masser af hårde opbremsninger. det skal være lige før skiverne bliver blå.

Besvaret

Havde samme problem med bremserne på min S 500, men nu kan jeg satme ikke huske hvad det var som fixede det :( Men talt med Ysta bilcenter, det var dem som fixede det i sin tid (er ved at være nogle år siden) :)

Besvaret
Mogens: Er prøvet og det holder ikke i længden. Begynder heller ikke og ændre min kørsel pga bremserne. Der må da være andre måder og løse problemet på.
Når klodserne er blevet skiftet, og problemet forbliver så ville min første tanke at kigge på kaliberne og se om de "låser". Altså om de presser klodserne ind på skiven. Dog ville jeg forvente at en mekaniker havde opdaget sådan et basalt problem.
Besvaret

Kunne man forestille sig at klodser/skiver ikke har været skiftet ved korrekt interval, hvor kalibrene så er blevet presset for langt ud af deres glidebane for derefter ikke at kunne komme ordentligt ind igen? Det ses i hvert fald i Porsche regi...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...