Sune Skrevet April 14, 2008 Rapporter Skrevet April 14, 2008 Nu har jeg taget beslutningen om at sætte huset elektroniske legetøj sammen med en DS207+ både for at have de samme filer til rådighed for alle maskiner og for at have backup. Nu kommer så spørgsmålet - hvilke diske? Jeg har set mig varm på enten en Western Digital eller en Seagate. Jeg kan godt se at der er en lille smule forskel i søgehastighed og ventetid, men er det nok til at forsvare de 400 ekstra? Er der andre diske jeg hellere burde kikke på?
bluee Besvaret April 14, 2008 Rapporter Besvaret April 14, 2008 Jeg har selv en DS-207+ men jeg gik efter en disk der ikke udledte så meget varme bla. med ikke så høj spin hastighed.
KINGDUKE Besvaret April 14, 2008 Rapporter Besvaret April 14, 2008 Må jeg lige hoppe med på tråden ? Jeg har en DS106e men den er begyndt at bruge intern IP, hvordan gør jeg jeg så den kan ses udefra igen? Venlig hilsen Jesper
bluee Besvaret April 14, 2008 Rapporter Besvaret April 14, 2008 Hvis den bruger intern ip så er det vel fordi der står en dhcp router der tildeler ip adresser. Du kan evt. port forwarde port 80/443 etc.. hvad du har brug for til din Synology samt give den en statisk ip.
molnartos Besvaret April 15, 2008 Rapporter Besvaret April 15, 2008 Nu har jeg taget beslutningen om at sætte huset elektroniske legetøj sammen med en DS207+ både for at have de samme filer til rådighed for alle maskiner og for at have backup. Nu kommer så spørgsmålet - hvilke diske? Jeg har set mig varm på enten en Western Digital eller en Seagate. Jeg kan godt se at der er en lille smule forskel i søgehastighed og ventetid' date= men er det nok til at forsvare de 400 ekstra? Er der andre diske jeg hellere burde kikke på?link kan måske hjælpe dig på vej.. Har selv WD 750GB i min 106'er.. Dette
molnartos Besvaret April 15, 2008 Rapporter Besvaret April 15, 2008 Må jeg lige hoppe med på tråden ? Jeg har en DS106e men den er begyndt at bruge intern IP, hvordan gør jeg jeg så den kan ses udefra igen? Venlig hilsen Jesper Jeg vil ikke anbefale at du portforwarder til dit interne LAN udefra.. De fleste routere har i dag en DMZ du kan sætte den i.. Herfra kan den tilgås fra LAN og externt.. Hvis du skal ændre tilbage til statisk IP så skal du ind i system menu'en (se billede med seneste firmware DSM 2.0-0598)
KINGDUKE Besvaret April 16, 2008 Rapporter Besvaret April 16, 2008 Ihh.. 1000 tack, nu er jeg endelig videre efter 6 mdr. offline med den. Glemte næsten at jeg havde den. Tak igen. JESPER Håber SUNE har fået gang i sin.
bluee Besvaret April 16, 2008 Rapporter Besvaret April 16, 2008 Hvis man bruger DMZ så husk at lukke for unødvendige porte ellers bliver du med garanti hacket den dag der en en exploit til din Synology.
larscph Besvaret April 16, 2008 Rapporter Besvaret April 16, 2008 En DMZ er vel bare en "ekstra barriere" - så hvis man hacker den dims der sidder i DMZ'en er der stadig lukket for adgang til det, der sidder på det interne netværk? Det gør ikke DS 207+'eren mere eller mindre hack-bar, og hvis man bruger den til lagring af andet end public ting så accepterer man den sikkerhed der nu engang er indbygget i den uanset om den står DMZ eller whatever. Har man én dims til public ting og en anden til private, ja så giver det mening med en DMZ og et internt LAN hvor de to netværk er adskildt af en firewall. Og ja, vigtigt er det bestemt at kun de relevante porte forwardes fra den eksterne IP adresse! Det lukker for muligheden for at få adgang via exploits udover hvad der ligger på de porte du nu engang har åbent for. Men forwarder man en port til f.ex. webserveren i den - ja så vil en exploit i webserver softwaren kunne udnyttes. Uanset om den er i DMZ eller ikke.
larscph Besvaret April 16, 2008 Rapporter Besvaret April 16, 2008 DS 207 - har i øvrigt sådan en. Med 2 stk 500 GB Western Digital diske i RADI1 - det var cirka de billigste diske i den størrelse da jeg købte dem. Holder en temp på 40-42° - og de fungerer bestemt fint.
molnartos Besvaret April 16, 2008 Rapporter Besvaret April 16, 2008 En DMZ er vel bare en "ekstra barriere" - så hvis man hacker den dims der sidder i DMZ'en er der stadig lukket for adgang til det, der sidder på det interne netværk? Det gør ikke DS 207+'eren mere eller mindre hack-bar, og hvis man bruger den til lagring af andet end public ting så accepterer man den sikkerhed der nu engang er indbygget i den uanset om den står DMZ eller whatever. Har man én dims til public ting og en anden til private, ja så giver det mening med en DMZ og et internt LAN hvor de to netværk er adskildt af en firewall. Og ja, vigtigt er det bestemt at kun de relevante porte forwardes fra den eksterne IP adresse! Det lukker for muligheden for at få adgang via exploits udover hvad der ligger på de porte du nu engang har åbent for. Men forwarder man en port til f.ex. webserveren i den - ja så vil en exploit i webserver softwaren kunne udnyttes. Uanset om den er i DMZ eller ikke. Nu ved jeg ikke hvor meget man vil gøre ud af det når det er privat men DMZ er et bedre alternativ end direkte på LAN. Og man kan sikkert komme med mange forskellige forkromede sikkerhedsløsninger meeeen så interessant er det vel heller ikke for en rigtig hacker.. Måske en script kiddie der har for meget tid..!? Men ja enig i din udtalelse..
Sune Besvaret May 1, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 1, 2008 Tak for svarene, og for den øvrige debat. Det var så brugbart så jeg købte diskstationen og to 750 GB diske fra Western digital. Og som skrevet af andre, det var ganske simpelt at sætte det hele op, meeeeeeen..... nu har jeg så et lille problem med min printer. Jeg har fået printeren tilsluttet rent fysisk og diskstationen finder den uden problemer. Derefter har jeg så installeret printeren som netværksprinter på de lokale maskiner (nyeste drivere fra HP), igen uden problemer. Problemet opstår når jeg forsøger at printe, der sker bare ikke en hujende papfis. Jeg kan se på printkøen at dokumentet kommer og går, men printeren spyer intet ud. Er der nogen som har et umiddelbart bud på hvad der kan være galt?
Breznew Besvaret May 1, 2008 Rapporter Besvaret May 1, 2008 inst. den med en port du har lavet til en netværksport, så du kan vælge den som local.. hvad siger eventlogs? Mvh. Flemming
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu