Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har kigget lidt på nettet efter nogle tests, uden held. http://www.flatpanels.dk/ gjorde mig mere forvirret end godt er. Jeg skal snart ud og købe et tv, og har brug for nogle råd, links til tests, eller personlige erfaringer :) Det skal ikke være plasma der bliver med tiden nok koblet en pc og/eller konsoller til det også. umiddelbart vil jeg tro at 32" er nok for mig, men skal ikke komme over 40", da jeg syntes det bliver for stort. Jeg har en svag kærlighed til Samsun, men er da åben for andre mærker :) hvis designet falder i min smag. Fuld HD og alt det der er nok en god ting, hvis man kan få andet i dag. Prisen kan jeg altid kigge på, havde ikke tænkt det skulle koste mere end 10k, men det er ingen grænse. Nogen anbefalinger, links etc. ? min søgning herinde fandt nogen lidt ældre tråde, så regnede med der var kommet nyt til ilden. ~Gawc

Besvaret

Jeg endte med at købe et Sharp LC42X20S for 2 uger siden. Mit udgangspunkt var egentligt et Samsung plasma, men efter at have googlet nettet tyndt efter reviews og anden omtale (fora osv) i ugevis, endte jeg altså med at smide penge efter et Sharp 42" LCD. Jeg ville egentligt blot have haft lillebroderen på 37" - præcis som dette, der anmeldes her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1447&zoneid=1 men endte med et 42", fordi butikken (Euronics i Staffanstorp) ikke førte modellen i mindre end 42". Nu, hvor jeg har haft tv'et i et par uger, er jeg lykkelig for, at jeg ikke valgte mindre. Det er utroligt, som man lynhurtigt vender sig til den store størrelse og ikke regner det for noget særligt. :) Bemærk: Anmeldelsen på recordere.dk omtaler tv'et som X20E, mens mit er et X20S. Forskellen består udelukkende (så vidt jeg er orienteret) i softwaren. Der viste sig at være nogle problemer med bl.a. dvb-t sammen med svenske Boxer (eller noget i den stil - kan ikke helt huske det) med E'eren, og Sharp var hurtigt ude med nogle rettelser, som nu altså bærer betegnelsen S i stedet for E. Jeg er supertilfreds med tv'et. Jeg har ellers længe været LCD/plasma-skeptiker, fordi jeg har syntes, at alt, alt for mange af disse har produceret en billedkvalitet ringere end et ganske alm. CRT-tv af god kvalitet (specielt mht. analoge signaler). Men damn, jeg er tilfreds med dette Sharp. :th2: Og jeg har fortjent det :love2: - har ikke købt nyt TV siden 1996, da jeg som studerende var i Hifiklubben efter et PlanarVision 28" til 3.500,- Billigere kunne det ikke fås, men det virker skam fint endnu - det store skrummel :D

Besvaret
umiddelbart vil jeg tro at 32" er nok for mig, men skal ikke komme over 40", da jeg syntes det bliver for stort. Jeg har en svag kærlighed til Samsun, men er da åben for andre mærker :) hvis designet falder i min smag. Fuld HD og alt det der er nok en god ting, hvis man kan få andet i dag. ~Gawc
Hejsa... Fuld HD er ikke så udbredt i 32" Der findes dog denne model her: http://www.geco.dk/product.asp?product=1292⊂=2&page=1 Prøv at evt at holde med http://www.media-markt.se/ de har tit gode priser 37-40 og 42" fuld hd. De ligger ved lund. good luck ;)
Besvaret

Jeg har selv kigget på dette tv: http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40m87bd.asp Har dog ikke købt det endnu. Men det findes i 37" fuld hd, og til 10.000 or derunder, alt efter hvor du køber det. Mener det kan findes til under 7.000 på nettet. Det er ikke et super tv, men mener dog at det er fint nok til mig. Skal sikkert have skiftet mit primære tv ud, når den digitale kodning skifter alligevel. Er også ening med at 40" bliver for stort, isæt til SD udsendelser. Men synes dog at 37" kan gå an, så det er hvad jeg går efter.

Besvaret

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl - er selv i research fasen. Men fuld HD på et LCD TV under 50" er rimelig spild af penge af hvad jeg kan Google mig frem til. Med mindre du vil sidde 10 cm fra dit TV, så ser du aldrig en forskel. Personligt er min plan lidt, at gå efter noget i 42" størrelsen uden Full HD af samme grund. Jeg sidder en 3 meter fra TV, og i den afstand kan ikke engang en ørn se forskel på 1024p eller 768p.

Besvaret
Ret mig gerne hvis jeg tager fejl - er selv i research fasen. Men fuld HD på et LCD TV under 50" er rimelig spild af penge af hvad jeg kan Google mig frem til. Med mindre du vil sidde 10 cm fra dit TV, så ser du aldrig en forskel. Personligt er min plan lidt, at gå efter noget i 42" størrelsen uden Full HD af samme grund. Jeg sidder en 3 meter fra TV, og i den afstand kan ikke engang en ørn se forskel på 1024p eller 768p.
Det er helt rigtigt... 3 meter fra dit tv... så må maks helt sikkert være 42" , under SD udsendelser, kan det endda virke grumset ... afhængigt af hvor gode ens signal forhold af...folk snakker meget om 1080P ... men det er uden at ha set hvor flot et 720 P signal... folk køber ofte overkill... dog ville jeg , hvis man skal anvende en pc på skærmen, gå efter 1920x1080 skærme pga den skarphed man kan opnå. Dog skal man lige være opmærksom på , om skærmen overhovedet understøtter PC signal i den opløsning .. står som regel i specs'ne...
Guest michaelbo
Besvaret

nej

Vi hr købt et sony 40" med full hd og der er helt klar forskel på billedet i forhold til 1368 x 720 , ser 1920 x1080 på Playstation 3 og det kan jeg godt anbefale. Jeg ved ikke hvad dit billedmateriale er, men hvis du ikke kan se forskel så er der squ noget galt!! Du må da meget gerne se forskellen på mit tv, jeg garanterer at du kan se forskel.
Besvaret
Vi hr købt et sony 40" med full hd og der er helt klar forskel på billedet i forhold til 1368 x 720 , ser 1920 x1080 på Playstation 3 og det kan jeg godt anbefale. Jeg ved ikke hvad dit billedmateriale er, men hvis du ikke kan se forskel så er der squ noget galt!! Du må da meget gerne se forskellen på mit tv, jeg garanterer at du kan se forskel.
Nu er der en verden til forskel, når vi snakker om et signal fra en pc/spillekonsol, og så et TV/DVD-signal i 720p/1080P. Skal du bruge din LCD-fætter til spille/pc-hejs, så er det jo klart at en højere opløsning vil være synlig. I disse tilfælde, så er det sundt at kigge efter begreb som bl.a. "1:1 pixel-mapping". Dette gør at skærmen placerer dine billedpunkter korrekt på skærmen, og ikke begynder at flade dem ud, eller direkte interpolere dem, eller på anden måde mingelere med noget der ikke skal mingeleres med. Bl.a. www.recordere.dk og www.flatpanels.dk kan oplyse meget mere om disse teknologier - fordele og ulemper - på dansk.
Besvaret

Som sagt - jeg er i research mode, og har ingen praktisk erfaring. Men et link som http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511&archive=&start_from=& har åbnet øjnene lidt for, at der nok er mere buzzword over Full HD end reelt noget jeg får gavn af hvis jeg vil se en film fra en DVD eller DVB-T / DVB-S TV For at et menneskeligt øje kan se forskel på pixels på 3 m afstand til TV, så skal jeg mindst have et 76" TV. I hvertefald ifølge dem, og hvis ejg har forstået det korrekt. Jeg har ingen planer om PS3, Blueray eller lign.

Besvaret
Men fuld HD på et LCD TV under 50" er rimelig spild af penge af hvad jeg kan Google mig frem til. Med mindre du vil sidde 10 cm fra dit TV, så ser du aldrig en forskel. Personligt er min plan lidt, at gå efter noget i 42" størrelsen uden Full HD af samme grund. Jeg sidder en 3 meter fra TV, og i den afstand kan ikke engang en ørn se forskel på 1024p eller 768p.
For at dokumentere ovenstående, så kan man tage et kig her.
Your viewing distance based on Lechner’s analysis is very likely to be 9 feet. There are two standard HD broadcast resolutions 720 lines and 1080 lines. The following are the minimum screen sizes that will let your eyes resolve all the detail at the Lechner distance, one for each HD broadcast resolution. For a 720p display it’s a 46” screen size. For 1080i or 1080p display it’s a whopping 69”screen. All screen measurements are diagonal inches.
Værd at bruge to minutter på kunne også være: The 10 Worst HDTV Scams, Lies and Video Ripoffs
Besvaret
Som sagt - jeg er i research mode, og har ingen praktisk erfaring. Men et link som http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511&archive=&start_from=& har åbnet øjnene lidt for, at der nok er mere buzzword over Full HD end reelt noget jeg får gavn af hvis jeg vil se en film fra en DVD eller DVB-T / DVB-S TV For at et menneskeligt øje kan se forskel på pixels på 3 m afstand til TV, så skal jeg mindst have et 76" TV. I hvertefald ifølge dem, og hvis ejg har forstået det korrekt. Jeg har ingen planer om PS3, Blueray eller lign.
Ellers send mig en PM, har arbejdet med det i over 10 år....
Besvaret

Den er tilstede Juff;) , dog afhænger det helt og holdent af størrelse, ønsker, plasma vs LCD osv ... selv har jeg en mindre forkærlighed for philips, men jeg kan da ikke benægte at de har haft mange problemer med deres absolutte topmodeller. .. desværre ... Men igen ... jeg kunne da snildt hoppe på en Pioneer 42" Kuro ... selvom det er overkill i min stue...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...