Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle i kloge mennesker :) Jeg har da jeg ringede ind og fik ændret min forskudsopgørelse, fået dem til at fjerne min kirkeskat = sætte den til 0. Jeg har nu sendt min selvangivelse til min gamle kommune med besked om at jeg på samme tid gerne vil flyttes over til skat øresund, da jeg fra 24.07 sidste år flyttede til Sverige. Men nu er mit spørgsmål, bliver jeg automatisk meldt ud af folkekirken når jeg bliver flyttet til skat øresund, eller skal jeg have fat i kirkekontoret i mit gamle sogn og melde mig ud der? Pernille

Besvaret

Hvorfor vil du udmelde dig? Du kommer jo ikke til at betale kirkeskat uanset. Man bliver ved flytning til Sverige - så vidt jeg ved - ikke udmeldt af Folkekirken, du slipper blot for at betale kirkeskat. Det er vist kun interessant med udmeldelse, hvis du skal giftes i Sverige og dermed ind i den svenske folkekirke...

Besvaret
Det er vist kun interessant med udmeldelse' date=' hvis du skal giftes i Sverige og dermed ind i den svenske folkekirke...[/quote'] Eller hvis man simpelthen bare ikke tror på alt det mumbo jumbo, der står i biblen. :p
Besvaret
Ok, jeg troede faktisk man skulle udmelde sig, for ikke at blive opkrævet kirkeskat = skatte smæk! Så er det ikke af interesse. Tak for hjælpen!
hmmmm... Det troede jeg også.. Har lige sat snakket med skat for 5 minutter siden.... Skattedamen satte den i 0 :-)........ Almene danskere boende i dk kan altså ikke bare ringe og gøre det...:rolleyes:
Besvaret
[...]Jeg har nu sendt min selvangivelse til min gamle kommune med besked om at jeg på samme tid gerne vil flyttes over til skat øresund' date= da jeg fra 24.07 sidste år flyttede til Sverige.[...]
Nu er det ikke din gamle kommune du skal bede om at overflytte dig til SkatØresund - men dit gamle skattecenter (står i højre hjørne top af selvangivelsen).
Besvaret
Så lige for den tungnemme her... Man betaler ikke kirkeskat når man bor her i SE ?? -Kress...
Nej, kirkeskatten afhænger af det sogn du bor i. Det kan SKAT administrativt ikke håndtere når vi ikke bor i noget sogn. Der er ikke en lov der siger at pendlere er undtaget kirkeskat... Jeg tror ikke vi kan forvente det varer ved i en evighed:)
Besvaret
Der er ikke en lov der siger at pendlere er undtaget kirkeskat... Jeg tror ikke vi kan forvente det varer ved i en evighed:)
Nej, og det er også helt fint hvis folk bosat her i SE i fremtiden kommer til at betale kirkeskat til DK, på lige fod som da de boede i DK. Enten er man religiøs, og betaler til den "forening" man er en del af! Eller også er man fornuftig, og melder sig ud af det lort :thumbup: Enten, eller...! Ikke noget med at køre på frihjul! Eller melde sig ud for at spare lidt skattekroner, men samtidig benytte sig af "de kristne traditioner i kirken" :sick: Folk må sgu tage stilling til om de vil være en del af kirken, og om de dermed ønsker at betale kirkeskat! nåh, det var bare lige det jeg ville sige, hej :)
Besvaret

Luk så den folkekirke Det er da dejligt at se, at der noget du har styr på, for det kniber med fodbolden :fight::tongue2: Gunner4Ever

Nej, og det er også helt fint hvis folk bosat her i SE i fremtiden kommer til at betale kirkeskat til DK, på lige fod som da de boede i DK. Enten er man religiøs, og betaler til den "forening" man er en del af! Eller også er man fornuftig, og melder sig ud af det lort :thumbup: Enten, eller...! Ikke noget med at køre på frihjul! Eller melde sig ud for at spare lidt skattekroner, men samtidig benytte sig af "de kristne traditioner i kirken" :sick: Folk må sgu tage stilling til om de vil være en del af kirken, og om de dermed ønsker at betale kirkeskat! nåh, det var bare lige det jeg ville sige, hej
Besvaret
Enten' date=' eller...! Ikke noget med at køre på frihjul! Eller melde sig ud for at spare lidt skattekroner, men samtidig benytte sig af "de kristne traditioner i kirken"[/quote'] Tjae, egentlig ganske fornuftigt. Kører vi videre i samme konsekvente gear, så burde det være sådan at kristne helligdage og søndage ikke skulle være arbejdsfrie dage for ikke-kristne. For hvorfor holde fri på skabelsens syvende dag og på helligdage når man ikke tror på det skidt? Det efterlader grundlovsdag som officiel fridag til ikke-kristne. Andre trosretninger skal naturligvis have lov til at holde fri på deres helligdage.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...