Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Havde han tegnet det i stedet, så var sagen straks en helt anden.
Hvad mener du med det?
Poul er måske mere til at få sit hus brændt af end karikeret, dvs. mener at det skal straffes hårdere at tegne ting end at sætte ild til dem.
Besvaret
Hvad mener du med det?
Jeg mener, at så længe man ikke sætter ord på sin foragt for andre mennesker og deres overbevisning(er), så kan man ganske trygt forsvare det som "ytringsfrihed". Ergo, havde han lavet en tegning med det han sagde (uden givetvis at have ment noget særligt med det), så kunne han, ligesom andre har forsvaret Muhammed-tegningerne, forsvare det som ytringsfrihed, da han ikke ville have sat konkrete ord på sin foragt. Man kan jo lægge hvad man vil i en tegning.
Besvaret
Jeg mener' date=' at så længe man ikke sætter ord på sin foragt for andre mennesker og deres overbevisning(er), så kan man ganske trygt forsvare det som "ytringsfrihed". Ergo, havde han lavet en tegning med det han sagde (uden givetvis at have ment noget særligt med det), så kunne han, ligesom andre har forsvaret Muhammed-tegningerne, forsvare det som ytringsfrihed, da han ikke ville have sat konkrete ord på sin foragt. Man kan jo lægge hvad man vil i en tegning.[/quote'] Jeg ikke forstå :sick: - hvad er det, du forsøger at sige :confused:
Besvaret

I Danmark er det lovligt at tegne tegninger af andre religioners personer Kurt-Westergaard_1.skærmfuld.gif Men det er strafbart at brænde skoler ned 2341598-0845ebb1e4c982d188d4ae28f6854731.jpeg det synes jeg egentlig er ret afbalanceret

Besvaret
I Danmark er det lovligt at tegne tegninger af andre religioners personer
I Danmark er det ikke lovligt at forhåne eller nedværdige på grund af tro.
Men det er strafbart at brænde skoler ned
Men det er ikke strafbart at tegne skoler. Forskellen er, at man i tilfældet med Muhammed-tegningerne har påberåbt sig kunstnerens såkaldte udtryksfrihed, hvilket man også kunne have gjort om den 17-årige havde tegnet en skole. Med andre ord, om han ikke specifikt havde kommet med trusler, så var der ikke noget at komme efter. Forstår du hvor jeg vil hen?
Besvaret
I Danmark er det ikke lovligt at forhåne eller nedværdige på grund af tro. Men det er ikke strafbart at tegne skoler. Forskellen er, at man i tilfældet med Muhammed-tegningerne har påberåbt sig kunstnerens såkaldte udtryksfrihed, hvilket man også kunne have gjort om den 17-årige havde tegnet en skole. Med andre ord, om han ikke specifikt havde kommet med trusler, så var der ikke noget at komme efter. Forstår du hvor jeg vil hen?
Nej du er helt galt på den - han er primært sigtet og varetægtsfænglset for brandstiftelse og stenkast mod politiet. - IKKE kun trusler om det. Og når vi nu er ved emnet begrænsninger i ytringsfrihed så er denne tråd et godt eksempel på at uintelligente journalister reelt fortjener en svedig klap-i fatwa.
Besvaret
Nej du er helt galt på den - han er primært sigtet og varetægtsfænglset for brandstiftelse og stenkast mod politiet. - IKKE kun trusler om det.
Nej, jeg er ikke helt gal på den - mit tese holder vand uanset hvad han er sigtet for. Desuden, så er der en anden journalist som også beretter at han er anholdt for sine udtalelser. Det billede du viser i indlæg nr. 6 er iøvrigt taget fra en artikel om branden på Dybbøl Skole i Sønderborg den 10. oktober 2007. Har intet at gøre med branden på Værebro Skole (Bagsværd), som var den eneste skole der futtede af under episoderne i februar måned. Den unge gut er fra Kalundborg.
Besvaret

Den unge gut som du ærværdigt benævner ham er varetægtsfængslet for brandstiftelse og vold mod politiet. Han indrømmede det endda selv for åben skærm http://ekstrabladet.dk/112/article975289.ece Og ja sorry for at jeg fandt et forkert billede, se her http://ekstrabladet.tv/nyheder/indland/article975511.ece eller find selv et blandt de 908 ildspåsættelser som de unge gutter stod bag http://ekstrabladet.dk/nationen/article974759.ece Vedrørende din tese om at hvis folk truer med at tegne noget (f.eks. skoler med ild i) når de er utilfredse så har du ret i at det ikke kan straffes, modsat hvis de truer med vold eller ildspåsættelse (sært - not). I øvrigt burde du se Jens Jørgen Thorsens film "PROFETTEN MUHAMMAD VENDER TILBAGE" MUHAMMAD vender tilbage (Jens Jørgen Thorsen, DK, 1992) 107 min. DK/Spillefilm 35 mm Eastmancolor Dolby Muhammad bliver sendt ned for at redde verden. Han lander i Paris og finder hurtigt ud af, at Paris er bedre end Paradis, og at sex er bedre end religion. øh nej det var fup , det ver en film om jesus men denne statsstøttede film giver lidt hints om præcedens vedr. lovgivningen på blasfemiområdet i DK http://dnfx.dfi.dk/pls/dnf/pwt.page_setup?p_pagename=dnffuldvis&p_parmlist=filmid=8140

Besvaret
Vi vil altid gøre det her, indtil de kommer til at respektere os. Der kommer til at ske mere og mere. Og i aften kommer der til at ske meget mere.
Respekt er ikke noget man får - det er noget man gør sig fortjent til. - Når du respekterer mig og mine værdier kan vi begynde at snakke om gensidig respekt, men hvis du kommer her og kalder os vandtro hunde og brænder vores ting af giver du os jo ikke noget at respektere dig for...
Besvaret
I Danmark er det ikke lovligt at forhåne eller nedværdige på grund af tro. Men det er ikke strafbart at tegne skoler. Forskellen er, at man i tilfældet med Muhammed-tegningerne har påberåbt sig kunstnerens såkaldte udtryksfrihed, hvilket man også kunne have gjort om den 17-årige havde tegnet en skole. Med andre ord, om han ikke specifikt havde kommet med trusler, så var der ikke noget at komme efter. Forstår du hvor jeg vil hen?
Du glemmer i din læsning af wiki et vigtigt afsnit;
Det er ikke ulovligt at den snotdumme nar ytrede sig om konflikten i detaljer på landsdækkende tv, det er bare dumt, idet han derved overtrådte andre love end loven om ytringsfrihed. Det er eksempelvis ikke ulovligt at offentliggøre video af dig selv hvor du kører 200 km/t på Øresundsbron, man skal bare være klar til at tage de konsekvenser der er ved at køre 200 km/t på Øresundsbron. Og hvad det religiøse aspekt angår, så er der heldigvis ikke hjemmel i dansk/svensk lovgivning til at lade religion stå over loven. Indrømmet, det kunne dog ellers være sjovt hvis der var......

I morgen opretter jeg en ny religiøs trosretning der forbyder alle - private personer, firmaer, offentlige instanser etc. - at fotografere eller på anden måde afbillede mig og mine tilhængere.
  • Første discipel ville være Buddahmulen, for så slap han lige pludselig for at skulle bekymre sig om fartkameraer.
  • Anden discipel ville være en hvilken som helst bankrøver, der derved ville være sikret mod at overvågningsbilleder kunne bruges til at finde ham, eller bruges mod ham i retten.
  • Tredje discipel ville være en utro ægtemand der havde en privatdetektiv, betalt af konen, på slæb.
  • Og så fremdeles.....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...