koustrup Skrevet May 2, 2008 Rapporter Skrevet May 2, 2008 Er det noget med at når man sælger, og en kæreste har boet i lejligheden i en periode (op til flytningen altså), så skal hun skrive under selvom hun ikke er ejer? I tilfælde af at jeg husker korrekt, hvor lang til er det så?
sup3rior Besvaret May 2, 2008 Rapporter Besvaret May 2, 2008 Det er kun dig som fremgår som ejer af den som skal underskrive salgskontrakten, men der kan være noget økonomi i det. Der er er noget med at reglerne i Sverige dikterer at hvis man har boet sammen mere end 6 måneder skal hun ha del i gevinsten ved salg - men helt præcist hvordan det fungerer ved jeg ikke :)
Pakwhan Besvaret May 2, 2008 Rapporter Besvaret May 2, 2008 Jeg har selv lige solgt Lejlighed, og ejendomsmægleren ville gerne have min kone til at skrive under på. 1. At jeg måtte sælge lejligheden 2. At jeg kunne kvitterer og modtage pengene for salget. 3. At jeg kunne indfri lånet i lejligheden. Dette selv om at det kun er min lejlighed, at vi ikke boede sammen eller var gift da jeg købte den. at Lejligheden ikke var vores fælles hjem da den skulle sælges. Det var kun for at være på den sikre side, så at bank eller foreningen ikke ville stille spørgsmål om at jeg ensom kunne disponere over lejligheden.
larscph Besvaret May 2, 2008 Rapporter Besvaret May 2, 2008 Jeg har selv lige solgt Lejlighed, og ejendomsmægleren ville gerne have min kone til at skrive under på. 1. At jeg måtte sælge lejligheden 2. At jeg kunne kvitterer og modtage pengene for salget. 3. At jeg kunne indfri lånet i lejligheden. Dette selv om at det kun er min lejlighed, at vi ikke boede sammen eller var gift da jeg købte den. at Lejligheden ikke var vores fælles hjem da den skulle sælges. Det var kun for at være på den sikre side, så at bank eller foreningen ikke ville stille spørgsmål om at jeg ensom kunne disponere over lejligheden. Ja men sådan er det jo at blive gift.... :D
P.Hartmann Besvaret May 3, 2008 Rapporter Besvaret May 3, 2008 Ja men sådan er det jo at blive gift.... :D Har vist hört noget om at man ikke behöver at väre gift for at "dele" noget af en sum penge..!!! Mener der er nogle Svenske regler om efter en periode....så knalder den....
mrode Besvaret May 3, 2008 Rapporter Besvaret May 3, 2008 Det var da utroligt så mange spekulationer og meget lidt fakta. Koustrup, det hedder "Sambolagen" og Nils har vist endda beskrevet det i sine guides. Du kan jo bare søge på loven og læse den.
Lollikken Besvaret May 3, 2008 Rapporter Besvaret May 3, 2008 Det er kun dig som fremgår som ejer af den som skal underskrive salgskontrakten, men der kan være noget økonomi i det. Der er er noget med at reglerne i Sverige dikterer at hvis man har boet sammen mere end 6 måneder skal hun ha del i gevinsten ved salg - men helt præcist hvordan det fungerer ved jeg ikke :) Det var da utroligt så mange spekulationer og meget lidt fakta. Koustrup, det hedder "Sambolagen" og Nils har vist endda beskrevet det i sine guides. Du kan jo bare søge på loven og læse den. Det er korrekt som Mrode skriver: Sambolagen og beskrevet i underholdende (og alligevel gruvækkende) termer af Nils (Fed Guide) her: http://pendler.scanianet.dk/okonomi/#PAPIRL%D8ST Læs teksten, men kort opsummeret så er det kun hvis hun har været med til at købe lejligheden og I danner par (dvs. sex er involveret) og I nu går fra hinanden at hun kan gøre krav på penge :)
koustrup Besvaret May 3, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 3, 2008 Super folkens - tusind tak for hjælpen. Mærkelig lovgivning, men nu er det afklaret :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu