Jump to content

Recommended Posts

Skrevet
http://pleasure.dk/bilen/artikel/131692/
Audi A8 koster mest at reparere BilenNår man først har købt en stor luksusbil, så ved man også godt, at det er meget dyrt at få dem repareret. Det amerikanske magasin Forbes har undersøgt, hvilke luksusbiler er er dyrest, og her kommer Audi's A8 ud som "vinder". Undersøgelsen er foretaget af analysebureauet Vincentric i USA over en periode på fem år og indeholder ikke udgifter til almindelig vedligeholdelse. En tilsvarende undersøgelse er ikke lavet i Danmark, men et kig på listen giver en hint om, hvordan den kunne se ud herhjemme. Se billederne af de fem luksusbiler, der er dyrest i reparationer: Se billedeserie Øverst på listen ligger Audi A8, fulgt af Mercedes-Benz G Class. Den tredjedyreste bil at få repareret er Jaguar XK fulgt af Land Rover Range Rover og endnu en Mercedes på femtepladsen, nemlig CL Class. Forbes har talt med chefen for National Institute for Automative Service Exellence, Timothy Zilke. Han peger på, at reparationer af topklasse-bilerne især bliver dyr, fordi de er proppet meddet mest sofistikerede teknik, der kan opdrives. "Den gennemsnitlige bil har 20 computere der hjælper med til at styre alt fra soltaget over ABS-bremser til den elektronisk styrede gearkasse," fortæller Timothy Zilke. Chefen for analysebureauet Vincentric, David Wurster, peger dog på, at reparationer faktisk kun er en ret lille del af udgifterne ved at have en luksusbil af de typer, der her er beskrevet. "For de fleste af de luksusbiler vi har undersøgt, udgør reparationerne 3 pct. eller mindre af de samlede omkostninger over en femårig periode," siger han til Forbes. Med de danske afgifter på luksusbiler er den procentsats nok endnu mindre.
Besvaret

Altså, jeg er af en helt anden opfattelse ! For det første: De biler, som bliver mest smadret, koster mest at reparere. Smadrer du ikke din bil, så koster den ikke så meget at reparere. Jeg har kørt i A8 i de sidste 4 år (2 stk), og det har kostet mig mindre end 3.000 SEK pr. år i reparationer. For det andet: Værdifaldet på bilerne er nok et større problem. I mit tilfælde 60.000 - 70.000 på 4 år. Og der er sikkert andre biler, som har en stejlere værdifaldskurve. Gad vide hvordan de egentlig har udført den undersøgelse. Antallet af A8'ere kan jo ikke sammenlignes med mange andre modeller. Se til sammenligning statistikken over de mest driftssikre biler i Sverige, som Vägverket eller Bilprovningen udgiver. Der er odd birds som Citroen C6 og andre sjældne biler ikke specielt driftssikre, ene og alene fordi at en ud af f.eks 5 biler, som har været til i løbet af et år, har haft en eller anden latterlig fejl.

Besvaret

Jeg opfatter artiklen sådan, at hvis der går noget i stykker koster det mere end andre luksusbiler. Det har ikke noget med hvor ofte det går i stykker. Men det er dyrt at få lavet en Audi A8. P.s Har en til salg hvis der er nogen som er interesseret :)

Besvaret
Jeg har kørt i A8 i de sidste 4 år (2 stk), og det har kostet mig mindre end 3.000 SEK pr. år i reparationer.
Tillykke... Du er vist den 1. audi-ejer som ikke er blevet flået i rep. udgifter :D
Besvaret
Værdifaldet på bilerne er nok et større problem. I mit tilfælde 60.000 - 70.000 på 4 år. Og der er sikkert andre biler' date=' som har en stejlere værdifaldskurve.[/quote'] 15-20.000 per år i værditab er da bestemt ikke meget! Hvor mange km kører du?
Besvaret

Det er generelt meget dyrt at køre i store luksusbiler. Jeg mener at timeprisen for Audi A8 i Sverige ligger på ca. 1.200 Skr. de har simpelthen en særlig A8 timepris. Det samme gør sig gælden for Danmark med Dkr. 1.000 Mercedes er generelt billige med deres reservedele i forhold til bilens pris.

Besvaret
Det er generelt meget dyrt at køre i store luksusbiler. Jeg mener at timeprisen for Audi A8 i Sverige ligger på ca. 1.200 Skr. de har simpelthen en særlig A8 timepris. Det samme gør sig gælden for Danmark med Dkr. 1.000 Mercedes er generelt billige med deres reservedele i forhold til bilens pris.
Det kommer an på hvor du får den lavet i storbyer er det dyrt men på landet.. Der er det billigere..:) Og nej der er ikke en särlig pris på en A8
Besvaret
Jeg opfatter artiklen sådan' date=' at hvis der går noget i stykker koster det mere end andre luksusbiler. Det har ikke noget med hvor ofte det går i stykker.[/quote'] Jeg vil da mene at det er relevant at se på hvor ofte tingene egentlig går i stykker ! Ellers vil en bil med dårlig holdbarhed, men med lave reservedelspriser fremstå som en billig bil. Det er muligt. Jeg skifter selv olie/filter, luftfilter, har skiftet de 8 bærearme foran og monteret original trækkrog. Det som jag har fået lavet på værksted er skift af transmissionsolie, skift af hjulleje, og lidt andet. Hvad jeg kan huske er der ikke noget, der er gået i stykker på de 2 biler efter 4 år og ca. 130.000 km ! Bærearmene foran holder ikke samme kvalitet i forhold til slitage, som den øvrige bil, men ellers er det faktisk rigtig holdbare biler ! Jeg kører ca. 42.000 km/år. Tidligere lå det på ca. 35.000 km/år. Hemmeligheden ligger i at købe en vel vedligeholdt bil, til god pris, passe, pleje og vedligeholde selv, og til sidst sælge til så høj pris som muligt. Min første A8'er var en '95 2,8 uden Quattro. Den købte jeg i Frankfurt til 85.000 SEK, kørte 67.000 i løbet af 2½ år og solgte til 54.000 SEK. Jeg var ejer nummer 2. Den næste var en '01 2,5 TDI uden Quattro, som jeg købte ved Düsseldorf til 145.000 SEK og som jeg i dag har kørt 65.000 km med efter ca. 1½ år. Den har en værdi på ca. 110.000 SEK. Jeg er ejer nummer 2. Jeg har behændigt undgået skift af kamrem / vandpumpe, men det afspejles af det jeg får for bilen ved salg.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...