anton Skrevet May 15, 2008 Rapporter Skrevet May 15, 2008 Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg vil påvise, at mange andre svensk bosiddende med arbejde i Danmark har arbejdsgiverbetalt BroBizz. Så derfor må I gerne sende mig en PM med navnet på det firma/den organisation, hvor I arbejder. I må også gerne oplyse fra hvilken dato I sådan cirka har fået glæde af den arbejdsgiverbetalte BroBizz. Så kan jeg udarbejde et oplæg, der i første omgang måske sikrer mig BroBizz, men målet er at få en officiel politik på området her på min arbejdsplads. Jeg lover, med højre hånd på Ligningsvejledningen, højt og helligt ikke at bruge oplysningerne imod jer. Hvis I gerne vil offentliggøre oplysningerne, kan I jo bare skrive oplysningerne her i tråden - måske kan andre så få glæde af dem... På forhånd tak! Vi ses forhåbentlig snart ved betalingsanlægget! Venlig hilsen Anton
Okroner Besvaret May 15, 2008 Rapporter Besvaret May 15, 2008 Hej Anton Min nye arbejdsplads giver mig mulighed for at få arbejdsgiverbetalt brobizz som betales via bruttoskat - dvs. Jeg kan få mulighed for at gå ned i løn og få arbejdsgiveren til at betale min brobizz før skat, hvilket er en stor fordel for mig. Firmaet er Renoflex. Jeg er ikke tiltrådt endnu, men ordningen fungerer allerede nu for andre medarbejdere i Renoflex siden 1. maj 2008, hvor jeg i forbindelse med ansættelseskontrakt fik det oprettet. Det er aftalt, at det ikke har indflydelse på pensionsindbetaling, stigning o.lign. mvh Ole Kristensen
anton Besvaret May 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 19, 2008 Hej Ole Tak for info! På den måde fik du jo også lige påpeget, at Renoflex i hvert fald på det punkt er et ganske fornuftigt sted at arbejde. Jeg håber at Renoflex lever op til dette på alle andre punkter! Så I andre må også gerne reklamere for jeres arbejdsplads - enten "out in the open", som Ole gjorde, eller med en PM, som én har benyttet sig af. Eller skal jeg virkelig gemme denne tråd under navnet "Gratis øl"?
Eske Besvaret May 19, 2008 Rapporter Besvaret May 19, 2008 Hvis man vælger arbedjsgiverbetalt brobizz mod bruttolønnedgang, så mister man vel (logisk nok) brofradraget. Men udover dette mister man vel også km-fradraget?
Buddha Besvaret May 19, 2008 Rapporter Besvaret May 19, 2008 Nej det gør man ikke..... Det er kun ved firmabilsordning.... Hvis man vælger arbedjsgiverbetalt brobizz mod bruttolønnedgang' date=' så mister man vel (logisk nok) brofradraget. Men udover dette mister man vel også km-fradraget?[/quote']
Rene Larsen Besvaret May 19, 2008 Rapporter Besvaret May 19, 2008 Hej Anton Min nye arbejdsplads giver mig mulighed for at få arbejdsgiverbetalt brobizz som betales via bruttoskat - dvs. Jeg kan få mulighed for at gå ned i løn og få arbejdsgiveren til at betale min brobizz før skat, hvilket er en stor fordel for mig. Firmaet er Renoflex. Jeg er ikke tiltrådt endnu, men ordningen fungerer allerede nu for andre medarbejdere i Renoflex siden 1. maj 2008, hvor jeg i forbindelse med ansættelseskontrakt fik det oprettet. Det er aftalt, at det ikke har indflydelse på pensionsindbetaling, stigning o.lign. mvh Ole Kristensen Nu ved jeg ikke lige hvordan din 'super' aftale er stykket sammen - men... Hvis man får en bruttoløn nedgang SKAL alle tilhørende elementer påvirkes - dvs. dit pensionsbidrag skal sættes tilsvarende ned, idét bidraget udregnes efter din nye løn - endvidere vil din feriepenge beregning også blive påvirket - da du jo tjener mindre nu. Sådan er reglerne - det ser bare ikke ud til at Renoflex 'administrere' den gennemsnitlige brobozz pris i dit bruttoløntræk, efter reglerne i dit tilfælde - og sikkert alle andre medarbejdere Man må bare håbe for Renoflex og andre, at SKAT ikke får ledige resourcer, så de kaster sig over diverse bruttoløntræk. Min arbejdsgiver har efter brobizz prisstigningen den 1. jan 2007 - 'givet' mig en lønnedgang - idét de ikke ville være med til at 'administrere' broens prispolitik (den gamle ordning løb dog til og med maj 2007 - så jeg fik dem til at tage et par måneder).
Thomas Besvaret May 19, 2008 Rapporter Besvaret May 19, 2008 Nej det gør man ikke..... Det er kun ved firmabilsordning.... Du får da ikke brofradraget ved firmabetalt brobizz!
Buddha Besvaret May 19, 2008 Rapporter Besvaret May 19, 2008 Da han selv svarer på det første spørgsmål, svarer jeg på det andet han spørger om....Nemlig km fradraget... ;) Du får da ikke brofradraget ved firmabetalt brobizz!
Thomas Besvaret May 19, 2008 Rapporter Besvaret May 19, 2008 Da han selv svarer på det første spørgsmål, svarer jeg på det andet han spørger om....Nemlig km fradraget... ;) Jaajaajaa, godt så:o
Guest michaelbo Besvaret May 19, 2008 Rapporter Besvaret May 19, 2008 Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg vil påvise, at mange andre svensk bosiddende med arbejde i Danmark har arbejdsgiverbetalt BroBizz. Så derfor må I gerne sende mig en PM med navnet på det firma/den organisation, hvor I arbejder. I må også gerne oplyse fra hvilken dato I sådan cirka har fået glæde af den arbejdsgiverbetalte BroBizz. Så kan jeg udarbejde et oplæg, der i første omgang måske sikrer mig BroBizz, men målet er at få en officiel politik på området her på min arbejdsplads. Jeg lover, med højre hånd på Ligningsvejledningen, højt og helligt ikke at bruge oplysningerne imod jer. Hvis I gerne vil offentliggøre oplysningerne, kan I jo bare skrive oplysningerne her i tråden - måske kan andre så få glæde af dem... På forhånd tak! Vi ses forhåbentlig snart ved betalingsanlægget! Venlig hilsen Anton Jeg er ansat i Gladsaxe Kommune og har arbejdsgiver administreret ordning med bruttoløns træk
mrode Besvaret May 19, 2008 Rapporter Besvaret May 19, 2008 Nu ved jeg ikke lige hvordan din 'super' aftale er stykket sammen - men... Hvis man får en bruttoløn nedgang SKAL alle tilhørende elementer påvirkes - dvs. dit pensionsbidrag skal sættes tilsvarende ned, idét bidraget udregnes efter din nye løn - endvidere vil din feriepenge beregning også blive påvirket - da du jo tjener mindre nu. Sådan er reglerne - det ser bare ikke ud til at Renoflex 'administrere' den gennemsnitlige brobozz pris i dit bruttoløntræk, efter reglerne i dit tilfælde - og sikkert alle andre medarbejdere Man må bare håbe for Renoflex og andre, at SKAT ikke får ledige resourcer, så de kaster sig over diverse bruttoløntræk. Min arbejdsgiver har efter brobizz prisstigningen den 1. jan 2007 - 'givet' mig en lønnedgang - idét de ikke ville være med til at 'administrere' broens prispolitik (den gamle ordning løb dog til og med maj 2007 - så jeg fik dem til at tage et par måneder). Det er jo så ikke rigtigt. Eller rettere en gammel fortolkning. Skatteministeriet har taget til bekræftende genmæle, at det er muligt at beregne pension og feriepenge af det oprindelige beløb. Det er vist nu ved at være et par år siden. Klokken er mange, men jeg finder det i morgen, hvis jeg har tid.
Rene Larsen Besvaret May 20, 2008 Rapporter Besvaret May 20, 2008 Skatteministeriet har taget til bekræftende genmæle' date=' at det er muligt at beregne pension og feriepenge af det oprindelige beløb. Det er vist nu ved at være et par år siden. Klokken er mange, men jeg finder det i morgen, hvis jeg har tid.[/quote'] Det du mener at kunne huske er fra en artikel i Børsen fra den 8. sep. 2005 - der findes stadig intet officielt på det fra SKAT - at det så godt kan lade sig gøre 'lovligt' er så noget andet. Så længe at SKAT ikke har meldt ud via deres kanaler - kan det officielt ikke lade sig gøre - du er da velkommen til at fremskaffe ændringen sort på hvidt, hvis du vil ændre på min 'opfattelse' af det - ser frem til din research.
mrode Besvaret May 20, 2008 Rapporter Besvaret May 20, 2008 Det du mener at kunne huske er fra en artikel i Børsen fra den 8. sep. 2005 - der findes stadig intet officielt på det fra SKAT - at det så godt kan lade sig gøre 'lovligt' er så noget andet. Så længe at SKAT ikke har meldt ud via deres kanaler - kan det officielt ikke lade sig gøre - du er da velkommen til at fremskaffe ændringen sort på hvidt, hvis du vil ændre på min 'opfattelse' af det - ser frem til din research. Det har SKAT så også.. værsgo: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=338554
Rene Larsen Besvaret May 20, 2008 Rapporter Besvaret May 20, 2008 Det har SKAT så også.. værsgo: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=338554 Jamen så er alt vel i den fineste orden - jeg trækker hermed min undren af den omtalte ordning hos Renoflex tilbage. Det undre mig - set lidt i bagspejlet - at det først er nu at det er blevet muligt at fremfinde SKAT formulering (hvis man ser andre tråde herinde), set i lyset af at den er skrevet i 2005 men lad det nu ligge, der er sikkert en naturlig forklaring på dette...
mrode Besvaret May 20, 2008 Rapporter Besvaret May 20, 2008 Jamen så er alt vel i den fineste orden - jeg trækker hermed min undren af den omtalte ordning hos Renoflex tilbage. Det undre mig - set lidt i bagspejlet - at det først er nu at det er blevet muligt at fremfinde SKAT formulering (hvis man ser andre tråde herinde), set i lyset af at den er skrevet i 2005 men lad det nu ligge, der er sikkert en naturlig forklaring på dette... Det kan være de ikke vil reklamere for meget med det :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu