Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har bestilt bredbånd hos tele2 men de vil ikke kreditgodkende mig. De har søgt på mit svenske personnummer som jeg først har fået for en uge siden. Jeg har aldrig skyldt penge nogen stede3r så der burde ikke være noget. Jeg har fået et svensk telefonnummer jeg kan ringe på, men jeg er i Danmark nu. Har I prøvet noget lignende ?

Besvaret

Det tror jeg nok alle har. Du skal sende in ansættelseskontrakt, og de 3 seneste lønsedler, og virker ikke det, bed dem dra ad h-e til. Edit. Jeg er svensk, og jeg kunde heller ikke få credit når jeg flytttede tilbage. så det er ikke beroende på at du er dansker, du har bare ikke en indkomst i Sverige som de kan læne sig op ad.

Besvaret

Har prøvet det med en del ting nu. Du skal betale et depositum, så de kan se der er dækning. Efter (varierer lidt mellem selskaberne) 1 år får du depositummet tilbage. Jeg betalte 3000 SEK til telia og samme til canal Digital. Det er dog nogen steder muligt at sende sine lønsedler og dansk ansættelseskontrakt for at blive godkendt. Jeg sendte E-on min ansættelseskontrakt og slap for et depositum (sat til 12.000 Sek).:rolleye: Så ring ogs spørg om du kan sende ansættelseskontrakt/lønsedler for din danske indtægt eller alternativt kan betale et depositum. De kender garanteret problematikken med folk der arbejder i dk.

Besvaret

Jeg tror det afhænger af hvem du render ind i hos de pågældende selskaber for da jeg flyttede over var der ikke én eneste som skulle have hverken depositum, se lønsedler eller lign. :)

Besvaret

Det er ret udbredt og ikke begrænset til bredbåndsudbydere. Jeg var fx ude for det, da jeg skulle bestille kabeltv. Problemet er ikke, at du skylder penge et eller andet sted, problemet er, at de ikke kan se, at du har en indkomst. Som andetsteds skrevet: Lønsedler bør klare problemet, evt. et depositum - eller en sum i forudbetaling.

Besvaret

Jeg har fået samme svar fra 3. De tilbyder dog at nogen kan stå som betalingsansvarlig og tegne abon i hans navn og derfor skrive mig som anvender. Da de har søgt på mit svenske personnummer må det næsten betyde at firmaer kan søge oplysninger om ens indtægt ? Det kan de vist ikke i Danmark.

Besvaret
Jeg tror det afhænger af hvem du render ind i hos de pågældende selskaber for da jeg flyttede over var der ikke én eneste som skulle have hverken depositum' date=' se lønsedler eller lign. :)[/quote'] Samme her, har hverken oplevet at Bredbandsbolaget, EON eller Canal Digital skulle have noget... :th2:
Besvaret
Da de har søgt på mit svenske personnummer må det næsten betyde at firmaer kan søge oplysninger om ens indtægt ? Det kan de vist ikke i Danmark.
Jeg aner ikke hvordan det er i danmark men ja, i sverige kan vem som helst söge oplysninger om hvad du tjener. Bla via ratsit.se
Besvaret
Jeg aner ikke hvordan det er i danmark men ja' date=' i sverige kan vem som helst söge oplysninger om hvad du tjener. Bla via ratsit.se[/quote'] det koster vel folk noget at søge de oplysninger?
Besvaret

Hvad med at prøve hos Bredbandsbolaget. Jeg havde ingen problemer med at få deres bredbånd. Har også deres telefoni via IP. Måske checker de på en anden måde, at du ikke kreditgodkendes, betydder ikke at du skylder noget, men at du måske står som havende en svensk indtægt på 0kr som alle andre der arbejder i DK har. Hvis bredbandsbolaget checker folk checker de måske kun for skyldere.

Besvaret

Jeg fik netværket til Mkb til at virke så jeg har nu internet derhjemme. Det ville dog være lidt praktisk med mobilt bredbånd da jeg bevæger mig lidt rundt. 3 skrev i deres mail at man skal være folkbogført i 9 måneder. De skrev ikke at det var noget med indtægt i Sverige.

• 1 month later...
Besvaret

Det samme var jeg ude for med 3, da jeg ville have svensk nummer, og de blev ved med at afslå mig. Tilsidst skrev jeg en mail jeg var lige tilflyttet og havde ingen anmærkninger, - så tog de mit danske cpr og tjekkede mig og 2 dage senere havde jeg svensk nummer:):th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...