Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

ved ikke om det har været oppe, men har prøvet at søge mig frem til det. uden held. Jeg har en kammerat som ville købe en bil fra tyskland, men da han tog til banken (Swedbank) for et lån, sagde de at de kun ville give ham lånet hvis bilen er reg. i sverige. kan det virkelig ikke lade sig gøre at tage et billån uden at bilen er indreg. i sverige. Da jeg også selv snart skal til at købe en bil vil jegf lige høre jer ad.

Besvaret

da vi skulle købe bil kunne vi kun låne billån hvis den blev købt hos en svensk forhandler privat eller via DK/DE skulle vi tage et forbrugslån (uden sikring i bilen), hvilket skete uden problemer eneste vi skulle var at bevise vi ikke stod i RKI i danmark (lidt underligt faktisk...)

Besvaret
privat eller via DK/DE skulle vi tage et forbrugslån (uden sikring i bilen), hvilket skete uden problemer eneste vi skulle var at bevise vi ikke stod i RKI i danmark (lidt underligt faktisk...)
Forbrugs-lånet var/er sikkert også til en ganske anden rente(?) :cool:
Besvaret

Jeg har også købt en Import bil. Godt nok en fabriksny i danmark (den var betydeligt billigere end i sverige). Der snakkede jeg med Swedbank, no probs. Lånet står eller falder med ens bankrådgiver og hvilket engagement du har i banken. :) Du kan ringe til præcis samme bank og tale med en rådgiver den ene dag som giver dig et afslag og med din egen rådgiver i selv samme bank der giver dig et rungende ja!. I skal bare give dem nogle verbale håndmader, i skal sku ikke finde jer i at blive hunset rundt med af jeres bank.

Besvaret

men kan man da ikke omlægge lånet. lad os f.eks. sige at vi tog et privat lån med de sindsyge høje renter, hvorefter man omlag det til billån med lidt mere rente?. også er der self også alle de nye udgifter ved at omlægge lånet og de "gebyr" de tager. men stadig tror i ikke der stadig en del penge at spare

Besvaret

Da vi flyttede over - helt ukendte i det svenske system - tog vi lån i huset. Da samtalen så kom over på billån, og jeg sagde jeg skulle låne til en 911 import, så blev hun helt grøn i hovedet og det kunne slet ikke lade sig gøre. Efter et år, hvor vi havde betalt alt til tiden etc., så ville hun meget gerne låne mig pengene (hun bragte det selv op) - men da havde jeg for længst købt igennem GE. Så i mit tilfælde var det manglen på historik i det svenske system som gjorde forskellen.

Besvaret
Da vi flyttede over - helt ukendte i det svenske system - tog vi lån i huset. Da samtalen så kom over på billån, og jeg sagde jeg skulle låne til en 911 import, så blev hun helt grøn i hovedet og det kunne slet ikke lade sig gøre. Efter et år, hvor vi havde betalt alt til tiden etc., så ville hun meget gerne låne mig pengene (hun bragte det selv op) - men da havde jeg for længst købt igennem GE. Så i mit tilfælde var det manglen på historik i det svenske system som gjorde forskellen.
Mon ikke det også har noget at gøre med de ikke kan tage sikkerhed i bilen så længe den står i tyskland/køber privat?
Besvaret

Gio, faktisk nogenlunde det samme: Ränta för Bilkredit och Fritidskrediter Specifikation Ränta Ränta 7,20 % Effektiv ränta* 8,05 % Ränta för Förmånslån Specifikation Ränta Effektiv ränta* Under 100.000 kr 7,75 % 8,20 % 100.000 kr eller mer 7,50 % 7,93 % vores ligger så bare 6.45%

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...