Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Var det den her? http://jp.dk/indland/kbh/article1331560.ece Har set en sub under broen 1 gang tidligere. Der ER bare noget fedt over sådan nogen. "One ping, and one ping only"
Skal ikke kunne sige om det var den. Men flot så det ud. Jeg tror ikke at det er den private fra København, den har jeg set en del gange og denne virkede som om den havde meget stør tårn og flere kanter. Jeg skal til at have mit kamera med dagligt. Gad vide hvad der sker hvis jeg holde til siden og tog billeder. Mvh Nenad
Besvaret
Skal ikke kunne sige om det var den. Men flot så det ud. Jeg tror ikke at det er den private fra København, den har jeg set en del gange og denne virkede som om den havde meget stør tårn og flere kanter. Jeg skal til at have mit kamera med dagligt. Gad vide hvad der sker hvis jeg holde til siden og tog billeder. Mvh Nenad
Tja forleden morgen holdt en udenlandsk bil i nødsporet på broen med åben bagklap. Mere kunne jeg ikke rigtig se. Det var ca 100m efter man kom ud over vandet. ca. 200m EFTER bilen op ad broen så jeg en mand gående ned mod bilen med kamera over skuldren. På MIDTEN af broen så jeg så en mand mere med kamera lige så der var på vej ned også. Til syneladende skete der ikke noget ved det. For hvis de begge er gået fra den bil dernede og op på midten af broen så skulle man mene de har haft rigeligt tid til at reagere fra broens side.
Besvaret
"One ping' date= and one ping only"
Nok den fedeste ubådsfilm i historien skarpt forfulgt af den lidt mindre aktionpræget "Das Boot". Replikker, Musikken, Skibene og i særdeleshed Castet! Er det kun mig der synes det er fedt da russerne anført af Sven Ole-Thorsen synger den sovjetiske nationalsang mens de glider (ellers) lydløst igennem vandet med en Typhoon :D
Besvaret

Godt spottet. Vi er nogen stykker der har en Ubåds loge der ser bla HFRO. Vi arbejder på at få skaffet nogen ubåds officer uniformer. Det er en film der går over i historien. Men stykket hvor de synger NAtional sangen er fænomenalt!

Besvaret
Nok den fedeste ubådsfilm i historien skarpt forfulgt af den lidt mindre aktionpræget "Das Boot".
Ahhh...?? Nok er "Red October" en rigtig fed film, men "Das Boot" er sgu FILMEN (synes jeg ihvertfald...). Man får den dér helt rigtige autentiske, klaustrofobiske og intense WW2-stemning med, som jeg synes mange af de nyere film mangler. Men film som "U-571" og "K-19" er sgu også gode. Og så var der en film for nogle år siden, "Below", som handlede om en WW2-båd med en forbandelse, lidt tyndt plot måske, men ellers udmærket. Nu får jeg sgu da helt lyst til at finde dem frem.... U-både styrer! :th2:
Besvaret
Ahhh...?? Nok er "Red October" en rigtig fed film, men "Das Boot" er sgu FILMEN (synes jeg ihvertfald...). Man får den dér helt rigtige autentiske, klaustrofobiske og intense WW2-stemning med, som jeg synes mange af de nyere film mangler. Men film som "U-571" og "K-19" er sgu også gode. Og så var der en film for nogle år siden, "Below", som handlede om en WW2-båd med en forbandelse, lidt tyndt plot måske, men ellers udmærket. Nu får jeg sgu da helt lyst til at finde dem frem.... U-både styrer! :th2:
Mit problem med Das Boot og andre WW2 film er at jeg synes ubådene er for primitive :) Derfor var The Hunt for Red October, helt genial - top tech, action og gode skuespillere (Hackman og Connery)
Besvaret
Mit problem med Das Boot og andre WW2 film er at jeg synes ubådene er for primitive :) Derfor var The Hunt for Red October, helt genial - top tech, action og gode skuespillere (Hackman og Connery)
Nu skal vi lige passe på at vi ikke blander ting sammen her: Gene Hackman, Denzel Washington og Viggo Mortensen som Weapons Officer er Fjenden i Dybet (Crimson Tide) Vs. Jagten på Røde Oktober Sean Connery, Alec Baldwin, Sam Neil, James Earl Jones, Jeffery Jones, Joss Ackland (Russisk Ambassadør - Priceless), Stellan Skarsgård, Ej at forglemme Tim Curry i en af hans få seriøse roller =) og Scott Glenn som hårdkogt kaptajn på Dallas. Som curiouso har vi Sven Ole Thorsen som "Chief for russerne" og Gates McFadden (fra Star Trek) som Jack Ryans kone. Så vidt jeg husker er Jagten på Røde Oktober en af de mest aktionpræget ubådsfilm, mens de andre handler mere om det psycologiske. F.eks. så er det eneste som Jagten og Fjenden i Dybet har til fældes er at de foregår på en ubåd. Det ene er storpolitisk drama med en god del aktion, det andet er jo det moralske dilemma om en enkelt mand er i stand til at udrydde nationer. =) (der kom jeg vist på et side spor) Det kan godt være at Das Boot ikke er en sexet film, men jeg er også overbevist om at målet med den film var at vise hvor absurd situationen var. Du havde en masse unge mænd på havets bundet i modificeret cola dåser, som skræmte livet af de allierede styrker. I filmen har så de spolet frem til perioden hvor cola dåserne blev aktivt jagtet og der var langt færre af dem. Husk at se filmen i kontekst =)
Vi kan kun blive enige om at Das Boot er fænomenal, men storpolitikken (og hardwaren =D) gør bare Red Oktober lidt federe (mere sexet). U-571 vil jeg ikke rigtigt kommentere på ud over at den burde slet ikke være i kategorien =) Det er en US WWII aktionfilm der tilfældigvis foregik i en ubåd. K-19 er også ganske god, men mindes mest om Tjernobyl under vand blandet med Kursk tilfældet. Dertil spiller de lidt på stemningen fra Red Oktober for at få de sidste med =) Det er min (knapt så) udmyge mening at der er 3 ubåds film. Røde Oktober, Das Boot og Fjenden i Dybet. Resten er "bare" film der foregår i det scenarie, ubådsfilm skal sku indeholde noget behørlig dogfight (hvis det da hedder det under vand). BTW: Er der nogen her der kan huske Seaquest DSV ;) Der kan Scion i hvert fald ikke sige bådene er primitive :D
Besvaret
Tja forleden morgen holdt en udenlandsk bil i nødsporet på broen med åben bagklap. Mere kunne jeg ikke rigtig se. Det var ca 100m efter man kom ud over vandet. ca. 200m EFTER bilen op ad broen så jeg en mand gående ned mod bilen med kamera over skuldren. På MIDTEN af broen så jeg så en mand mere med kamera lige så der var på vej ned også.
Ja' date=' kamerafolk er sgu syge i potten [img']http://www.langkawi.dk/smileys/s16.gif Forleden dag da jeg løb ad 102'eren, der var en bil standset helt op, og sidemanden hang ud af vinduet med sit kamera for at tage billeder, altså indtil lastbilen der kom med 90 km/t bagfra fik ham på andre tanker, og ja den gamle saab fik pedal for ikke at blive bollet i røven af en Scania :rolleye:
Besvaret
Det er min (knapt så) udmyge mening at der er 3 ubåds film. Røde Oktober' date=' Das Boot og Fjenden i Dybet. Resten er "bare" film der foregår i det scenarie, ubådsfilm skal sku indeholde noget behørlig dogfight (hvis det da hedder det under vand).[/quote'] LOL! Jeg måtte lige slå "submarine dogfight" op :D Men jeg faldt faktisk over en interessant Wiki-tikel om anti u-båds krigsførsel, som antyder at den slags "underdogfights" ikke var så almindeligt: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-submarine_warfare Red October var vist iøvrigt en af de første DVD-film jeg så i DD 5.1 - lyden af det sonar-ping på fuld knald er suverænt :)
Besvaret
LOL! Jeg måtte lige slå "submarine dogfight" op :D Men jeg faldt faktisk over en interessant Wiki-tikel om anti u-båds krigsførsel, som antyder at den slags "underdogfights" ikke var så almindeligt: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-submarine_warfare Red October var vist iøvrigt en af de første DVD-film jeg så i DD 5.1 - lyden af det sonar-ping på fuld knald er suverænt :)
Hehe ja det var så lidt nedslående at læse, men fuck hvor er det skarp af den britiske besætning! 3D vektorregning i en ubåd under WWII .. hvem havde troet det :D Til mit forsvar vil jeg så sige at den eneste sænkning foretaget af en atomdrevet ubåd blev foretaget af britterne under falklands krigen. Decideret ubådskamp har der vist ikke været så meget af, siden WWII. =) --- Efter en lille Wiki læsnings pause --- Det er sku lidt sjovt at sidde og læse på Wiki om russiske ubåde =) Kan kun anbefales! ------- Uanset hvad fly film skal ha' dogfigts på trods af at man slår hinanden ihjel på 50 km afstand med missiler, og ligeledes skal der også være dogfights mellem ubåde .. Basta! :D
Besvaret

"Das Boot" helt klart - men ikke spillefilmen. Serien!! Jeg mindes stadig, da jeg så den i tysk TV. Heeeelt fantastisk intens - langt mere end spillefilmen (som dog rangerer oppe i top-3 af film anyways). Favoriten var, hvor de lå på bunden af Gibraltar og blev bombet sønder og sammen i flere timer. Wow. Jeg aner ikke, hvordan man får fingre i den gamle serie. Hvis nogen ved det, så sig lige til!!! ----- Tja - længe leve Wikipedia: "The uncut miniseries version, running 293 minutes (four hours, 53 minutes), was released to DVD on June 1, 2004, as Das Boot: The Original Uncut Version" ----- Og kan købes billigt bl.a. her: http://www.selectcheaper.com/search/buy-cheap-DAS_BOOT_MINI_SERIES_CDRP1455_DVD.htm?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...