Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er lige flyttet fra Københavns Komune til Malmø- Arbejder stadig i Danmark. Hvor får jeg grænsegængerbevis ? Der henvises til hjemmesiden for sygesikringskort, men her kan man kun bestille det almindelige.

Besvaret
Er lige flyttet fra Københavns Komune til Malmø- Arbejder stadig i Danmark. Hvor får jeg grænsegængerbevis ? Der henvises til hjemmesiden for sygesikringskort, men her kan man kun bestille det almindelige.
Grænsegængerbevis , ??? det var nyt, jeg fik lavet en Svensk ID-kort i Nordea, og fik lavet min EU- sygesikring hos den kommune jeg flyttede fra... min fra flytte-kommune sendte alle mine skatte sager over til skatte øresund og jeg tog leje/købekontrakt og mødtes personligt hos skatte-øresund og fik min skatte sager på plads. That ´s it...
Besvaret

Går ud fra du mener Sygesikrings bevis. Det får du idag lavet hos din arbejds givers kommune. Medbring sidste lønseddel og de fikser den til dig. Det kan være at din fraflytnings kommune kan klare den for dig denne gang. Men fremover vil det så være din arbejdsgivers kommune.

Besvaret
Går ud fra du mener Sygesikrings bevis. Det får du idag lavet hos din arbejds givers kommune. Medbring sidste lønseddel og de fikser den til dig. Det kan være at din fraflytnings kommune kan klare den for dig denne gang. Men fremover vil det så være din arbejdsgivers kommune.
Det er fraflytterkommune der skal lave det det første år. Tårnby kommune holder meget fast i dette og vil ikke udstede et det første år. Derimod giver københavns kommune gerne et sygesikringsbevis det første år.
Besvaret
Det er fraflytterkommune der skal lave det det første år. Tårnby kommune holder meget fast i dette og vil ikke udstede et det første år. Derimod giver københavns kommune gerne et sygesikringsbevis det første år.
Det er jo snart så længe siden så jeg kan ikke huske det og reglerne er helt sikkert lavet om siden da. Dog ved jeg at jeg IKKE blev sendt til Quaanaaq kommune da jeg kom hjem fra grønland for at få lavet sygesikrings bevis igen :D Så lidt fleksibel var de dog på kommunen dengang :D
Besvaret
Det er jo snart så længe siden så jeg kan ikke huske det og reglerne er helt sikkert lavet om siden da. Dog ved jeg at jeg IKKE blev sendt til Quaanaaq kommune da jeg kom hjem fra grønland for at få lavet sygesikrings bevis igen :D Så lidt fleksibel var de dog på kommunen dengang :D
Jeg husker det også kun fordi tårnby kommune og min fraflytter kommune begge nægtede at lave det og jeg stod derfor uden det første hele år :-( Fandt heldigvis en læge der godtog det blå EU kort
Besvaret

Jeg får fra Dragör Jeg er tilknyttet Dragör, selvom jeg arbejder i Tårnby. Har ikke haft nogen problemer med at få det. Og det förste år er overstået for 11 år siden, flyttede hertil i 96. Det er også Dragör der udbetaler tabt arbejdfortjeneste i henhold til serviceloven.

Besvaret

Du skal ringe til københavns kommune (hvis du arbejder i kbh) på 33 66 33 66 De sender dig videre til folkeregistret, herefter vil de bede dig om at indsende eller maile den SIDSTE lønseddel, hvor der fremgår at du betaler ATP pension halløj :D Beviset vil blive sendt til din adresse. Jeg har en direkte mail til hende som sendte mig beviset/kortet. PM mig for email-adressen

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...