cbpwr Skrevet May 25, 2008 Rapporter Skrevet May 25, 2008 Hejsa. Når man køber hus, er det nemt at se hvad man sådanne ca. kommer til at sidde for. Jeg har kigget på hus igennem hemnet.se og trykket på bokostnar, og så nordea, der er så et skatte fradrag på ca. 30%. Men hvis man tjener alle sine penge i Danmark, er det så det samme beløb ? Vi har talt med banken, og skal have boliglån igennem dem, men hvis lånet er fradragsberettet så skal man vel trække det fra i Danmark eller? Kan vi regne med at det beløb efter fradraget på de 30% så passer?
bananas Besvaret May 25, 2008 Rapporter Besvaret May 25, 2008 Hvis du tjener dine penge i Danmark kan du fradrage renteudgifter fra boliglån og forbrugslån i den danske kommuneskat + sundhedsskat. Dermed har du et skattefradrag på 32%. Så de 30% er ikke helt forkert. Du kommer fatkisk til at have en lille smule ekstra penge i forhold til standardberegningerne på Hemnet, men hvad hemnet konkret regner med kommer vist an på den svenske kommuneskat i den pågældende kommune, hvor huset/lejligheden ligger.
cbpwr Besvaret May 28, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 28, 2008 så når jeg har lånebeviset skal jeg bare køre til skat øresund og få mit skattekort ændret ?
Gio Besvaret May 28, 2008 Rapporter Besvaret May 28, 2008 så når jeg har lånebeviset skal jeg bare køre til skat øresund og få mit skattekort ændret ?Bør du ikke lige vente til du rent faktisk har skrevet under/købt, inden du begynder at kigge på skattekort o.l.!? ;)
cbpwr Besvaret May 29, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 29, 2008 joda var også det jeg mente ;) Men så vidt jeg forstår en svensker får et fradrag på ca. 30% og en dansker får 32% er det korrekt?
Mette Besvaret May 29, 2008 Rapporter Besvaret May 29, 2008 joda var også det jeg mente ;) Men så vidt jeg forstår en svensker får et fradrag på ca. 30% og en dansker får 32% er det korrekt? Nej, den der beskattes i Danmark får ca. 32% og den der beskattes i Sverige får ca. 30% uafhægigt af nationalitet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu