Martin_M Skrevet May 26, 2008 Rapporter Skrevet May 26, 2008 http://epn.dk/privatokonomi/article1351580.ece (ved ikke om jeg rammer det rigtige sub-forum...)
biz Besvaret May 26, 2008 Rapporter Besvaret May 26, 2008 Jeg tror det først når jeg ser det! Jeg forestiller mig følgende scenarie: " SKAT har undersøgt muligheden for at forhøje kørselsfradraget og har efter grundig gennemgang fundet at de stigende brændstofpriser må betragtes som temporære og derfor har SKAT ikke mulighed for at forhøje fradraget i de næste 2-3 år før der forligger en dokumenterbar fast stigning i forhold til den enkelte skatteborgers forbrug"
Toft Besvaret May 26, 2008 Rapporter Besvaret May 26, 2008 Jeg tror det først når jeg ser det! Ah, nu er dieslen jo steget 19% siden nytår, så mon ikke der er råd for at vi til næste år kan få et 5 øre højere fradrag, i stil med de 5 øre som vi fik i år Jeg vil også først se noget på skrift før jeg tror det. Dog ville jeg hellere have at dieslen faldt 19% igen, for den stigning kommer ALDRIG til at blive opvejet af SKAT. Glæder mig til den dag den sidste dråbe er hevet op af jorden i Mellemøsten, så er der ikke længere olie og sand der, men kun sand! Have a nice life!
Scion Besvaret May 27, 2008 Rapporter Besvaret May 27, 2008 ja det var også dybt godnat da de hævede det med 5 øre... seriøst priserne er bare fordoblet på et par år, men...5 øre, det passer nok meget godt. WTF!? :?
Guest jxhab Besvaret May 27, 2008 Rapporter Besvaret May 27, 2008 Hehe tjah regeringen kunne jo også bare lade være med at tage ca. 50% i afgift pr. solgte liter benzin / diesel, så kunne det være at priserne ville falde en smule også.. men nu kan jeg se at venstre har udtalt at de nægter at sænke afgifterne og dermed så bliver priserne nok deroppe.. benzinselskaberne tjener omkring 1kr. pr. solgte liter, resten er afgifter .... så det er nu ikke en guldforretning for benzinselskaberne - selvom de selvf. nok skal tjene deres penge alligevel =)
cbpwr Besvaret May 28, 2008 Rapporter Besvaret May 28, 2008 hmmm........... nu bruger jeg ikke broen men jeg ser tit folk klage over den høje afgift. Men de 50kr man kan få i fradrag forbliver vel også 50kr i alt evighed, så jeg tvivler det bliver til noget. Hvorfor ikke bare sige at afgiften til staten minskes med x antal % - de tjener jo fedt på olien stiger. Så kommer de også andre til gode en pendlerne. Det må godt nok også være surt at være vognmand i disse tider....
thn Besvaret May 29, 2008 Rapporter Besvaret May 29, 2008 Hvorfor ikke bare sige at afgiften til staten minskes med x antal % - de tjener jo fedt på olien stiger. Kun nordsøolien staten tjener fedt på stiger. Den normale benzin er belagt med faste afgifter som ikke stiger. Momsen stiger selvfølgelig, men stigningerne i benzin gør at vi ikke bruger så mange penge på andre ting og derfor falder momsen der
Buddha Besvaret May 29, 2008 Rapporter Besvaret May 29, 2008 Er du spritstiv i dag Dennis???? Man kan ikke drikke benzin over en længere periode og derfor vælger folk benzinen fra og køber mælk istedet, når de ikke har penge nok...;) Så det er desværre en win/win til staten den her.... Med mindre at folk vælger at boykotte al arbejde i én uge. Lægger gaderne øde fuldstændigt.... Så skal du satme se politikerne komme op af stolen i en fart.!!! ;) Kun nordsøolien staten tjener fedt på stiger. Den normale benzin er belagt med faste afgifter som ikke stiger. Momsen stiger selvfølgelig, men stigningerne i benzin gør at vi ikke bruger så mange penge på andre ting og derfor falder momsen der
thn Besvaret May 29, 2008 Rapporter Besvaret May 29, 2008 Er du spritstiv i dag Dennis???? Man kan ikke drikke benzin over en længere periode og derfor vælger folk benzinen fra og køber mælk istedet, når de ikke har penge nok...;) Så det er desværre en win/win til staten den her.... Med mindre at folk vælger at boykotte al arbejde i én uge. Lægger gaderne øde fuldstændigt.... Så skal du satme se politikerne komme op af stolen i en fart.!!! ;) Nu er mælken jo lige faldet en krone pr. liter. Altså er momsen på mælk lige faldet 20 øre pr liter
Guest jxhab Besvaret May 29, 2008 Rapporter Besvaret May 29, 2008 Kun nordsøolien staten tjener fedt på stiger. Den normale benzin er belagt med faste afgifter som ikke stiger. Momsen stiger selvfølgelig, men stigningerne i benzin gør at vi ikke bruger så mange penge på andre ting og derfor falder momsen der Appropos pristigninger og vækst og "krise".. så så jeg et ret spændende interview med overvismand Peter Birch Sørensen .. det var ret spændene og kan ses her.. http://www.dr.dk/odp/default.aspx?template=nyhed&guid=DR2200805272230&back=%2fodp%2fdefault.aspx%3ftemplate%3dprogramserie%26guid%3dDEADLINE2230%26back%3d%252fodp%252fdefault.aspx%253ftemplate%253dprogrammer%2526# og så kan jeg også varmt anbefale det næste indlæg som er med C. K. Prahalad: http://www.dr.dk/odp/default.aspx?template=nyhed&guid=DR2200805272230&back=%2fodp%2fdefault.aspx%3ftemplate%3dprogramserie%26guid%3dDEADLINE2230%26back%3d%252fodp%252fdefault.aspx%253ftemplate%253dprogrammer%2526# http://www.dr.dk/odp/default.aspx?template=nyhed&guid=DR2200805272230&back=%2fodp%2fdefault.aspx%3ftemplate%3dprogramserie%26guid%3dDEADLINE2230%26back%3d%252fodp%252fdefault.aspx%253ftemplate%253dprogrammer%2526#
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu