Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Mange ferierejsende I sommerperioden juni, juli og august har vi mange ferierejsende i betalingsanlægget. For mange er det første gang de krydser Øresundsbron, og de kan have svært ved at orientere sig i anlægget - så kør forsigtigt og vær opmærksom på dine medtrafikanter. - Well så lav dog for... bedre skiltning! I øvrigt: Hvormange herinde brager i øvrigt højre om hellen mod bro bizz banerne? Jeg er sgu ofte ved at brage ind i en tosse, der tager den højre om hellen... Pas på derude, jeg svinger til højre, hvis banen er ledig, og hvis du tager den ulovligt omkring hellen, så rammer vi sgu nok sammen en dag!

Besvaret
I øvrigt: Hvormange herinde brager i øvrigt højre om hellen mod bro bizz banerne? Jeg er sgu ofte ved at brage ind i en tosse' date=' der tager den højre om hellen... Pas på derude, jeg svinger til højre, hvis banen er ledig, og hvis du tager den ulovligt omkring hellen, så rammer vi sgu nok sammen en dag![/quote'] Det er da ikke ulovligt at køre højre om hellen, når man skal i f.eks. bane 4 fra venstre?
Besvaret
- Well så lav dog for... bedre skiltning! I øvrigt: Hvormange herinde brager i øvrigt højre om hellen mod bro bizz banerne? Jeg er sgu ofte ved at brage ind i en tosse, der tager den højre om hellen... Pas på derude, jeg svinger til højre, hvis banen er ledig, og hvis du tager den ulovligt omkring hellen, så rammer vi sgu nok sammen en dag!
Har du problemer med orienteringen eller? Der er da ikke dårligt skiltet, og hvis du nu holdt dig til de 2 baner til venstre, når du vil köre venstre om hellen, så var der masser af plads til dem som körer höjre om hellen og välger banerne längst til höjre (jeg er sådan set ligeglad om det er lovligt eller ej, det er nu engang det mest rationelle -også når du ikke orienterer dig bagud):)
Besvaret
Pas på derude' date=' jeg svinger til højre, hvis banen er ledig, og hvis du tager den ulovligt omkring hellen, så rammer vi sgu nok sammen en dag![/quote']Jeg tager den ALTID højre om hellen, og kører gennem bane 4 - har du et problem med det? For jeg kan godt orientere mig i forhold til de andre par biler der skal gennem bane 1, 2 eller 3 nogenlunde samtidig med jeg kører gennem bane 4. Men nu du er så lovlydig, så husk at køre de 30 km/t som man max må de sidste par hundrede meter inden båsene, for så rammer du i hvert fald ikke ind i min bil :)
Besvaret
I øvrigt: Hvormange herinde brager i øvrigt højre om hellen mod bro bizz banerne? Jeg er sgu ofte ved at brage ind i en tosse, der tager den højre om hellen... Pas på derude, jeg svinger til højre, hvis banen er ledig, og hvis du tager den ulovligt omkring hellen, så rammer vi sgu nok sammen en dag!
Nu får man skilja på Öresundsbrons fantasiregler och svensk trafiklagstiftning. Kör du till vänster om hällen (som för övrigt byggdes på den tiden vi hade två bizz-banor, inte fyra...) och sedan kör mot bana 4 och alternativt bana 3 så gör du en sidoförflyttning på vägen och har således väjningsplikt mot de som kör till höger om hällen och sedan mot bana 4 och alternativt bana 3. De som kör till höger om hällen och till bana 4 kör rakt fram och har således inte väjningsplikt mot dig. Det stora problemet är ju att Öresundsbron inte kan/bryr sig om den svenska trafiklagstiftningen. Samt att de inte bygger om hällen då den inte är konstruerad för fyra bizz-banor.
Besvaret
Det stora problemet är ju att Öresundsbron inte kan/bryr sig om den svenska trafiklagstiftningen. Samt att de inte bygger om hällen då den inte är konstruerad för fyra bizz-banor.
ja det er utroligt at de ikke flytter den, den skaber kun forvirring, men den er sikkert bygget af armeret jernbeton (evt. belagt med aktivt panser i tilfælde af påkørsel ;) - hov der var da vist lige en forretningside der der ikke er prøvet før ! )
Guest Mogens
Besvaret

Følg ikke anvisningen

http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=6278 Uddrag: Den rette vej # Placer dig i venstre vognbane før anlægget. # Kør venstre om den lille helle før båsene. # Vælg en bane med grøn pil. Baner med rødt kryds er lukkede.
Jeg giver intet for de anvisninger - følgende står nævnt vedr. selvbetjening: www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=6280 Den rette vej Placer dig i venstre vognbane før anlægget. Kør højre om den lille helle før båsene. Så Øresundsbroen er altså af den opfattelse, at det optimale forløb for en selvbetjeningsbilist vil være først at placere sig i venstre vognbane inden helleanlæget for efterfølgende at køre højre om hellen :rolleye:
Besvaret
Jeg giver intet for de anvisninger - følgende står nævnt vedr. selvbetjening: www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=6280 Den rette vej Placer dig i venstre vognbane før anlægget. Kør højre om den lille helle før båsene. Så Øresundsbroen er altså af den opfattelse, at det optimale forløb for en selvbetjeningsbilist vil være først at placere sig i venstre vognbane inden helleanlæget for efterfølgende at køre højre om hellen :rolleye:
Hvis du klikker på dit eget link, så vil du se at det er anvisningen for folk der betaler med kort, og altså ikke for folk der benytter brobizz. Men jep, placeringen af den helle er til grin, og jeg kører IKKE venstre om den for at komme over til bane 4 - det giver jo ingen mening at foretage en sådan manøvre på en 50 meter strækning.
Guest Mogens
Besvaret
Hvis du klikker på dit eget link, så vil du se at det er anvisningen for folk der betaler med kort...
Ja - det var ligesom klimaksen, ik' :laugh: Man kører sgu da ikke over i venstre vognbane på motorvejen for efterfølgende at køre tilbage i højre side igen :rolleye:
  • 2 weeks later...
Besvaret

Udfordringen er såmænd ikke problemer med orienteringen... Jeg har bare oplevet en del gange, at jeg kører venstre om hellen, for at sigte efter nummer 2-3 - og hvis de to bliver optaget eller en bil ikke kan finde ud af at køre igennem sigter jeg efter nummer 4 i stedet, og i det sekund man bliver opmærksom på det og sigter efter nummer 4, er der en anden bil med meget høj fart som kører højre om, som jeg flere gange har været tæt på at brage sammen med.. Grundlæggende er det en overhaling indenom, eftersom venstre om hellen symboliserer, at man har brobizz, og således skal forgrene sig når man er forbi hellen. Og højre om hellen symboliserer at man ikke har brobizz og skal i en af de andre baner. Så kan det godt være hellen står forkert, men det er ret tydeligt, at højre om hellen skaber flere farlige situationer end venstre... Igår var jeg ved at smadre ind i en mercedes på vej i bås nummer 4 som jeg selv, fordi han overhalede "indenom"... Ang. 30 km zonen kan vi vist alle blive enige om at det er urealistisk, men en eller anden dag står de vel og tjekker fart, selvom jeg ikke har opdaget det endnu...

Besvaret

Bare så du lige er med på færdselsloven.... Såfremt du skifter færdselsretning skal det foregå uden unødig ulempe for dine medbilister.... Når du så ovenikøbet befinder dig længst til venstre på kørebanen og trækker imod højre, hvor der allerede er en bil, så er det dig der får den store bon.... Så skifter du retning efter hellen, så kan det koste både klip og i grelle fald dit kørekort...

Udfordringen er såmænd ikke problemer med orienteringen... Jeg har bare oplevet en del gange, at jeg kører venstre om hellen, for at sigte efter nummer 2-3 - og hvis de to bliver optaget eller en bil ikke kan finde ud af at køre igennem sigter jeg efter nummer 4 i stedet, og i det sekund man bliver opmærksom på det og sigter efter nummer 4, er der en anden bil med meget høj fart som kører højre om, som jeg flere gange har været tæt på at brage sammen med.. Grundlæggende er det en overhaling indenom, eftersom venstre om hellen symboliserer, at man har brobizz, og således skal forgrene sig når man er forbi hellen. Og højre om hellen symboliserer at man ikke har brobizz og skal i en af de andre baner. Så kan det godt være hellen står forkert, men det er ret tydeligt, at højre om hellen skaber flere farlige situationer end venstre... Igår var jeg ved at smadre ind i en mercedes på vej i bås nummer 4 som jeg selv, fordi han overhalede "indenom"... Ang. 30 km zonen kan vi vist alle blive enige om at det er urealistisk, men en eller anden dag står de vel og tjekker fart, selvom jeg ikke har opdaget det endnu...
Besvaret

Nu bliver det teoretisk, men helt grundlæggende er det vel at betragte som en overhaling indenom, da man skiller vejbanerne op ved hellen. Så hvis du tager den højre om hellen er det teoretisk ligesom at tage nødsporet ved en afkørsel...

Besvaret

JO bedre skiltning ville måske hjælpe lidt på det, men problematikken med at folk kommer bragende og orienterer sig dårligt både forud, bagud og til siderne, vil alligevel være tilstede. JEG har selv prøvet at være både en af "banditterne", såvel som en af dem der har måttet lave en undvigemanøvre, fordi en eller anden er kommet tordnende bagfra. De gange jeg har gjort mig skyldig i en upassende kørsel ved bommene, har som regel haft at gøre med, at jeg var særlig træt eller er kommet for sent ud af sengen hvilket for mange (ligesom hos mig selv) sætter gang i stresshormonerne. Men for de gange jeg har været til gene for andre vil jeg gerne benytte denne lejlighed til at sige UNDSKYLD!:lol: MEN hvis vi nu skal tage alle 10 km. med (nogenlunde broens længde), så er det altså ikke kun ved terminalen, at der indimellem opstår problemer. Når jeg presser den lille bil ud i overhalingssporet, for at pasere nogle langsomt kørende, så oplever jeg indimellem billister komme bragende med 200 km. i timen eller meget mere, og når man som jeg ikke har en turbo version og blot en lille motor, så kan det være en ubehagelig situation at opleve når man ikke kan komme hurtigt nok ind i indersporet igen vel vidende at afstanden mellem dig og den hurtigt kørende bil bare bliver kortere og kortere, og så er det bare med at komme ind til siden hurtigst muligt, fordi selv om det er den bagvedkørende der efter al sandsynlighed bærer skylden (i tilfælde af en ulykke), så er tanken om hvad der kan ske værre end tanken om hvem der bærer skylden. LIGELEDES er der tunellen, hvor det samme gør sig gældende og hvor hensynet til at der er fartbegrænsning på de 90 km. måske ikke altid lige ligger i tankerne hos dem der kommer bragende med langt over det dobbelte af hvad fartbegrænsningen siger man må køre. ....OG så er der det berømte højresving ved Kastrup hvor jeg selv (engang imellem!) og rigtig mange andre bryder loven ved at højresvinge, hvilket påvirker den bagvedkørende trafik og indimellem kan være medvirkende til, at mere eller mindre farlige situationer kan opstå. Så ja! det er irriterende når billister ikke tænker sig om ved terminalen og kører med hovedet under armen, men helt ærligt! så mener jeg, at det blot er en mindre detalje sammenlignet med alle de andre tåbeligheder der foregår ude i trafikken. I mandags sad jeg selv og ventede pga. broen var lukket, og havde børn der ikke kunne blive hentet fra dagis, og det var for mig at se et meget større problem end risikoen for at pådrage bilen en bule ved terminalen! :rolleyes:

Besvaret
Nu bliver det teoretisk, men helt grundlæggende er det vel at betragte som en overhaling indenom, da man skiller vejbanerne op ved hellen. Så hvis du tager den højre om hellen er det teoretisk ligesom at tage nødsporet ved en afkørsel...
Så alle lastbiler samt folk med kort og kontanter overhaler indenom, hvis de kører hurtigere frem til deres 'bås' end en snegl i bizzbane 1?????
Besvaret

Nej, for de personer kører korrekt i forhold til at de IKKE kører ind i en brobizz bane, som hører til "venstre om hellen" - og hvis du tager den venstre om hellen og så kører over i bane 1 vil jeg mene der er tale om ulovligt vognbane skift.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...