Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hej alle vi ønsker inden for et næste halve år at flytte til malmø/omegn, men kan ik rigtig bestemme os for hvor det skal være, er inde hemnet flere gange ugentlig, men vil også gerne høre jer herinde om i har nogle gulkorn til en lille familie tak:new:;)

Besvaret
hej alle vi ønsker inden for et næste halve år at flytte til malmø/omegn, men kan ik rigtig bestemme os for hvor det skal være, er inde hemnet flere gange ugentlig, men vil også gerne høre jer herinde om i har nogle gulkorn til en lille familie tak:new:;)
Start med at skrive jeres søgekriterier fra hemnet i indlægget så vi har en ide om hvad I søger :) Desuden nævn jeres overvejelser. Skal det være tæt på offentligt transport, tæt på byen, skal det være et hus, vil I have mest plads for pengene og er ligeglade med transporttid. Gør evt. jer selv en tjeneste og læs nogle af indlæggene igennem under bolig. Der burde det f.eks. dukke op at Annestad ved Bunkeflostrand åbenbart ikke er drømmeboliger og jo længere ud i provinsen man flytter jo flere penge sparer man. Under lokal fora kan I også læse lidt info om steder i overvejer. F.eks. er der en større dansker koloni i Oxie, hvis det er sådanne overvejelser der lokker.
Besvaret
Gør evt. jer selv en tjeneste og læs nogle af indlæggene igennem under bolig. Der burde det f.eks. dukke op at Annestad ved Bunkeflostrand åbenbart ikke er drømmeboliger
:confused: kun for dem der rent faktisk bor der...:rolleyes:
Besvaret
. Gør evt. jer selv en tjeneste og læs nogle af indlæggene igennem under bolig. Der burde det f.eks. dukke op at Annestad ved Bunkeflostrand åbenbart ikke er drømmeboliger og jo længere ud i provinsen man flytter jo flere penge sparer man.
Endnu en gang skrevet af en som ikke bor her og som endnu en gang henviser til kommentare skrevet af folk der heller ikke bor her:sick: Ufatteligt:confused:
Besvaret
Endnu en gang skrevet af en som ikke bor her og som endnu en gang henviser til kommentare skrevet af folk der heller ikke bor her:sick: Ufatteligt:confused:
Så man har kun ret til at have en mening om et område hvis man bor der? :confused: Jeg har en mening om mange steder, og om en del af dem er den ikke positiv, det er sku nok derfor jeg har valgt ikke at bosætte mig i nogle af de steder.
  • Jeg bor ikke i Svedala, men jeg mener at det ligger ude på landet!
  • Jeg bor ikke i Vester Hamnen, men jeg mener at TT er en fantastisk bygning med for små haver!
  • Jeg bor ikke i Rosengården, men jeg mener det er noget grimt lort!
  • Jeg bor ikke i Annestad, men jeg mener det en overpriset danskerghetto beliggende praktisk talt midt på motorvejen!

Prøv at skrive noget pænt om jeres områder, frem for bare at være børnefornærmet over at andre har en (anden) mening om dem. Til asa;Da vi flyttede hertil søgte provinsiel idyl med have, gerne i en storby. Det skulle af både praktiske og psykologiske grunde ikke være alt for langt fra broen/togforbindelserne (nuværende som kommende), og det skulle ikke være i et område hvor hovedparten af indbyggerne havde et andet sprog end svensk som modersmål - ingen danskerghetto til mig tak. Vi var en del rundt i Vellinge/Klagshamn/Vester Klagstorp/Bunkeflo Strand/Vintrie/Hyllie/Limhamn/Rosenvång, både på ture og på visninger, og endte så med det sidste. Vi har ikke fortrudt!

Besvaret
Så man har kun ret til at have en mening om et område hvis man bor der? :confused: Jeg har en mening om mange steder' date=' og om en del af dem er den ikke positiv, det er sku nok derfor jeg har valgt ikke at bosætte mig i nogle af de steder.[/quote']Selvfölgelig kan man det, men desvärre er der mange herinde der har deres forudfattede meninger om meget og hvori det meste er noget värre sludder. Fx. at annestad er en betonghetto -men bygningerne er IKKE af beton:sick: (desuden er beton er fantastisk byggemateriale!) Derfor skulle man -som du selv- köre rundt i områderne og se om det var noget for én selv ELLER forhöre sig hos dem der rent faktisk bor i de pågäldende områder og ikke bare lytte til intetsigende fordomme:)
Besvaret
Så man har kun ret til at have en mening om et område hvis man bor der? :confused: Jeg har en mening om mange steder, og om en del af dem er den ikke positiv, det er sku nok derfor jeg har valgt ikke at bosætte mig i nogle af de steder. Prøv at skrive noget pænt om jeres områder, frem for bare at være børnefornærmet over at andre har en (anden) mening om dem.
Selvfølgelig har man det.;) Men som Sanne skriver, så er der mange som giver udtryk for deres holdning, uden at vide hvad de snakker om. Og tit er det jo dem der råber højst, som kommer igennem med deres mening. Jeg blev sådan set bare træt af at sidde det overhørigt, og vil gerne give min mening til kende. Men det har jeg måske heller ikke ret til?? Desuden så bidrager det heller ikke godt til et området, ved at svine det til. Man skulle i stedet fremhæve de positive sider. Ang om det er en Dansker ghetto eller ej. Hvad er definitionen på en ghetto? Er det en vis procent del, el er det i virkeligheden hvad man selv gør det til? Jeg bor jo selv i Annestad og synes absolut ikke det er en dansker ghetto. Jo, der bor mange danskere, men de holder sig f.eks næsten alle sammen for sig selv. Ghetto agtigt? Nu er der jo mange der flytter herover, og får nye venner blandt andre danskere herovre. Vil du så kalde hele Malmö for en dansker ghetto? Meningen her er jo at man skal selv danne sig et indtryk af et område, i stedet for at danne det på baggrund af andres mening. Og hvis man kun har noget negativt at sige, kunne det godt være man skulle moderer sig lidt. Der er jo garanteret andre som ikke har samme mening.
Besvaret

hej beklager at jeg ik var tydelig nok, men ønsker at bo tæt på broen, inden for 15 min. skulle man ku være der... vi ønsker at købe et hus ca på 100-120 kvm, gerne bygget inen for de sidste 20 år, altså ikke for gammelt, børnevenligt område, gerne med nogle danskere til nabo, pris ca 2.000.000 sk/dk,:th2:

Besvaret

bolig gerne tæt på det offentlige transport også da vi har tænkt os at arbejde i kbh, men ved så ik hvor hårdt det blir med bebsen i en svensk vuggestue mens man selv er i kbh, tænker mere på hvis broen lukker lie pludslelig og man ik ka hente sit barn, er der nogle i samme situation? Har kigget lidt på bunkeflostran, men det er lidt for dyrt.. hyllie ku godt være interessant, da der bygges snart togstation der har kigget på et flot hus i gulvik, men prisen er på 2.400.000 sk, er lidt i tvivl, om det kan bli for dyrt hvis jeg nu en dag vil tilbage på skolebænken...

Besvaret

Tror ikke du kan finde et hus til under 2 mio. så tät på broen längere:o (afhänger selvfölgelig af standarden) og tänkt på at priserne herovre er udgangspriser, ofte sat lidt lavt for at få gang i en budrunde (brug sögefunktion til at finde masser om dette):)

Besvaret
Der burde det f.eks. dukke op at Annestad ved Bunkeflostrand åbenbart ikke er drømmeboliger...
kun for dem der rent faktisk bor der...:rolleyes:
Endnu en gang skrevet af en som ikke bor her og som endnu en gang henviser til kommentare skrevet af folk der heller ikke bor her:sick: Ufatteligt
For mig er en drømmebolig ikke omfattet af økonomisk rod og på intet tidspunkt har jeg kaldt stedet for et betonby (eller hvad der nu blev skrevet). Når jeg skriver bruger formuleringen "ikke er drømmeboliger" så er det for at advare Asa om de skal træde forsigtigt, for jeg antager at de ikke fravælger et helt område bare fordi en forvildret Lollik fyrer en sætning af. Jeg prøvede blot at "sælge" lokalfora som informationskilde. Jeg kan da for Asa nævne at jeg synes at Annestad _SER_ ganske hyggeligt ud, og i resten af Bunkeflostrand er boligerne/sommerhusene som ligger tættere på vandet utroligt hyggelige (men jeg tvivler på de er billige :D).
Besvaret
Jeg kan da for Asa nævne at jeg synes at Annestad _SER_ ganske hyggeligt ud
Er du ude med fiskesnøren?? :laugh: Annestad ser sgu da alt andet end hyggeligt ud, men der er nok en masse andet positivt at sige om området... Det liger i hvert fald tæt på motorvejsafkørslen om ikke andet...
Besvaret
Er du ude med fiskesnøren?? :laugh: Annestad ser sgu da alt andet end hyggeligt ud, men der er nok en masse andet positivt at sige om området... Det liger i hvert fald tæt på motorvejsafkørslen om ikke andet...
Ahh jeg vil ikke kalde det trække i land. =) Jeg synes det ser meget hyggeligt derude, især den der amerikanskagtigte forstad ved Trollsländegatan. Byggestilen på blokkene er måske ikke det mest sexede jeg har set, men i forhold til Lindeborg og Holma er det da en fryd for øjet :) Grunden til at det ikke vil figurere som en drømmebolig for mig er fordi du sikkert kommer til at betale lidt mere end det er værd, og hvis der har været rod med regnskaberne risikere du at der pludselig kommer en efterregning og du står med en bolig du ikke kan komme af med. Et sminket lig kan jo også se meget hyggeligt ud kl. 7:45 på havnekassen, men det er ikke ens betydende med at man går ombord :D
Besvaret

ok øst for malmø, ka du gøre det en anelse mere præcist..bor du selv der? hvor lang tid er køreturen ca? ved du hvad en gathus er?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...