Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

var derude idag og købte et par liter af denne her (artikelnr 36-2747 til 99,90 SEK/liter) : Helsyntetisk motorolja 5W–30, Longlife Helsyntetisk motorolja utvecklad främst för användning i nya modeller av Volkswagen, Audi, Skoda och Seat vid förlängda oljebytesintervaller. Passar lätta fordon med eller utan turbo. Ger bra startbarhet vid låga temperaturer. Bra slitageskydd, vilket förlänger motorns livslängd. Rekommenderas till motorer där en olja enligt specifikationen VW 504.00 resp. 507.00 föreskrivs. Möter även följande specifikationer: ACEA A3/B4, ACEA C3. 1 l. /Peter

Besvaret
Det er jo fint at Biltema har fået longlife-olie :thumbup: Spørgsmålet er vel, om vi tør bruge det :confused:
Jeg har deltaget i denne diskission på www.sporthoj.com Der ved man heller ikke rigtig om man "tør" bruge olien fra Biltema... Men, som det allerede er nævnt, så er olien fra Statoil. Jeg ledte og ledte og fandt alle datablade fra Statoil og sammenlignede dem med Biltema's datablade. De var 100% ens !. Men, det skal lige siges at jeg kun sammenlignede Biltema's MC Helsyntetiske race-olie med ditto fra Statoil. De er ens ! Jeg besluttede mig for at teste på den hårde måde ... Race !... Det virker absolut upåklageligt. 4 timers race for fuld power, og der er intet der indikere at olien skulle være dårligere end andet. Gearskiftet og koblingen fungere 100% perfekt (samme olie som motoren smøres med på en mc). Nu har jeg læst om rigtig rigtig mange på www.sporthoj.com som er skiftet. Alle er enige om at olien er iorden
Besvaret

Autoriserede VW-værksteder i udlandet benytter faktisk Statoils longlife olier til service, hvilket de heller ikke er blege for at reklamere med. Jeg fik foretaget service hos et autoriseret VW-værksted i Letland under en ferie til en yderst rimelig betaling, og de benyttede Statoils longlife olie.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...