Marraffay Skrevet June 25, 2008 Rapporter Skrevet June 25, 2008 Jeg står og skal til at investere i et fint fint plasma TV. Men før jeg flækker sparegrisen vil jeg dog lige høre Jer kloge hoveder herinde om det overhovedet kan lade sig gøre at modtage udelandske (asiatiske) kanaler UDEN brug af parabol, eftersom boligforeningen ikke synes det klæ'r vores fine altaner. Findes der sådanne finesser på de nye slags TV? Nogen der har lidt erfaring med dette?
Admin Besvaret June 25, 2008 Rapporter Besvaret June 25, 2008 Jeg står og skal til at investere i et fint fint plasma TV. Men før jeg flækker sparegrisen vil jeg dog lige høre Jer kloge hoveder herinde om det overhovedet kan lade sig gøre at modtage udelandske (asiatiske) kanaler UDEN brug af parabol, eftersom boligforeningen ikke synes det klæ'r vores fine altaner. Findes der sådanne finesser på de nye slags TV? Nogen der har lidt erfaring med dette? Det har nu ikke så meget at gøre med hvilket fjernsyn du har men mere hvilken antenne forening du er tilsluttet, men asiatiske ? næ det tror jeg ikke. http://www.boxer.se/?page=1 http://www.comhem.se http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/tv/kanalutbud/?sl=privat_produkter_tjanster_tv_kanalutbud
cbpwr Besvaret June 25, 2008 Rapporter Besvaret June 25, 2008 jeg tror ikke du kommer uden om parabol hvis du vil modtage asiatiske kanaler. På parabol ligger der ihvertfald filipiske, Honkongske, kinesiske, koreanske og thai kanal(er). Vi har selv 7-8 kinesiske kanaler på vores parabol... Der ligger også en del indiske. Men tror ikke at nogle af kabel udbyderne har dem med i deres program pakker. Hvis de har skal man også betale overpris for dem. De kan ikke forbyde en evt parabolopsætning hvis der ikke findes anden vej end parabol. Dog kan de henvise dig til hvor parabolen skal sidde, (evt på taget af bygningen) hvor du selv skal bekoste installationen. Der er en EU-Lov på området som vel også dækker Sverige.
Lasse Besvaret June 25, 2008 Rapporter Besvaret June 25, 2008 De kan ikke forbyde en evt parabolopsætning hvis der ikke findes anden vej end parabol. Dog kan de henvise dig til hvor parabolen skal sidde' date=' (evt på taget af bygningen) hvor du selv skal bekoste installationen. Der er en EU-Lov på området som vel også dækker Sverige.[/quote'] passer dette virkelig? Vi har også en regel i vores forening mod parabol, og vil gerne kunne tage TV fra BRAZIL..
BS Besvaret June 25, 2008 Rapporter Besvaret June 25, 2008 De kan ikke forbyde en evt parabolopsætning hvis der ikke findes anden vej end parabol. Dog kan de henvise dig til hvor parabolen skal sidde' date=' (evt på taget af bygningen) hvor du selv skal bekoste installationen. Der er en EU-Lov på området som vel også dækker Sverige.[/quote'] Så tror jeg du vil gøre mange glade hvis du finder den lovtekst. For der findes ikke ret mange foreninger der tillader at man sætter parabol op. Men efter som han er flyttet ind i foreningen og skrevet under på div papirer har han også accepteret foreningens regler så dem kommer han nok ikke uden om.
Marraffay Besvaret June 25, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret June 25, 2008 Ja det lyder da som en herlig regel, den ville jeg gerne høre lidt nærmere om også :) Jeg er interesseret i indiske/pakistanske kanaler... Er løsning noget IPTV mon? Jeg ved det sku ikke helt hvordan sådan noget fungere :s
Gjol Besvaret June 25, 2008 Rapporter Besvaret June 25, 2008 Men efter som han er flyttet ind i foreningen og skrevet under på div papirer har han også accepteret foreningens regler så dem kommer han nok ikke uden om. Nu er det jo sådan i Sverige at det er lige meget hvad du skriver under på, findes der en lov som siger noget andet en hvad reglerne siger så er det loven som gälder!
Pede Besvaret June 25, 2008 Rapporter Besvaret June 25, 2008 Hørte for nogle år siden om netop sådan en EU lov der sagde der var forbudt at nægte opsætning at parabol -mener begrundelsen bar at folk ikke måtte nægtes adgang til information/viden via tv-kanalerne. Om det passer og hvordan den findes ved jeg ikke.
cbpwr Besvaret June 25, 2008 Rapporter Besvaret June 25, 2008 netop det som pede skriver man ma ikke naegtes information fra andre tv kanaler mange beboerforeninger kender ikke reglen og tror de bare kan skrive det i reglerne og sa er det log, gar folk til dem viser det sig de ikke har noget at have det i desvarre kan jeg ikke finde lovteksten, men den findes.
cbpwr Besvaret June 25, 2008 Rapporter Besvaret June 25, 2008 fandt lige det her http://www.dabbolig.dk/download.aspx?docId=972265 men abenbart en lejer lov men der findes ogsa en eu lov, for den her hjalper nok ikke pa den svenske side.
K4y4 Besvaret May 27, 2010 Rapporter Besvaret May 27, 2010 Kan vi ikke lige få denne lov text. :th2: Kan vi ikke finde den EU lov text. så Jeg kan smide hoved på min forening.
Pede Besvaret May 27, 2010 Rapporter Besvaret May 27, 2010 Her er den - og så endda på dansk: http://www.eu-oplysningen.dk/upload/application/pdf/4843c9a6/com2001_0351da01.pdf Sakset fra toppen af side 8 (længere nede af siden er en lang og udførlig forklaring af denne simplificerede udgave): Efter princippet om frie varebevægelser (EF-traktatens artikel 28-30) og fri udveksling af tjenesteydelser (EF-traktatens artikel 49 ff. som fortolket på baggrund af den europæiske menneskerettighedskonventions artikel 10) skal enhver, der ønsker det, som udgangspunkt have ret til en parabolantenne. ____________ Ud fra det jeg har læst (specielt fra side 8-9) er den lige så klokkeklar som mange hævder når man søger på nettet (uden dog de vedlægger dokumentation). Der kan IKKE sættes foranstaltninger op der alene tilsigter at forhindre opsætning af parabol. Klart nok kan der laves regler om hvorledes det gøres mest hensigtsmæssigt.
Menace Besvaret May 27, 2010 Rapporter Besvaret May 27, 2010 Jeg har læst loven og kan ikke se at man må smide en parabol op som man lyster De fleste foreninger har ikke noget imod at man smider en parabol op så længe man ikke kan se den og så er man fuldt ud dækket ind som forening Man kan som privatperson lade være at flytte ind i en forening som ikke tillader store synlige paraboler, det er et valg man har... du har dog fuldt ud ret til at købe en og smide den op inde i stuen.....
Pede Besvaret May 27, 2010 Rapporter Besvaret May 27, 2010 Der er mange foreninger der ikke vil ha man sætter paraboler op. Det er vist det der er problematiken i denne tråd. De kan sagtens sættes op så de ikke er så visuelt synlige som mange tror de nødvendigvis skal være.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu