zabel Skrevet June 26, 2008 Rapporter Skrevet June 26, 2008 Da jeg efterhånden har venter 10 uger på min nye bil, er jeg kommet i tanke om, om det mon er vigtigt at have svensk ID når man nu skal til at betale, registrere bilen osv. Skal man bruge svensk id til dette? Hvad skal man egentlig bruge svensk id til? Hvilke ting er i kommet ud for, i skal bruge id kort til? Kom frisk og øs ud af jeres erfaringer med hvilke ting man skal bruge svensk id kort til. Min bank er nemlig ikke meget for at lave id til mig, da de jo åbenbart ikke tør stole på hvem jeg er, selvom de lige har lånt mig et par millioner. Derfor skal jeg lige finde ud af om jeg gider bruge tid og penge på at skifte mit dk kørekort ud med det svenske ditto.
ulmus Besvaret June 27, 2008 Rapporter Besvaret June 27, 2008 Prøv engang at læse nogle af de mange, mange indlæg om dette emne ved at bruge søgefunktionen.:th2:
zabel Besvaret June 27, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret June 27, 2008 Ang søgning Prøv engang at læse nogle af de mange' date=' mange indlæg om dette emne ved at bruge søgefunktionen.:th2:[/quote'] Jeg har prøvet at søge men man kan ikke søge på flere ord ad gangen som f.eks. "id kort". Jeg kan i hvert fald ikke finde ud af det. Har prøvet med "id + kort", men det er altid kun det første ord der bliver søgt på!? Kan nogen give en forklaring på hvordan dette gøres?
Mohlin Besvaret June 27, 2008 Rapporter Besvaret June 27, 2008 Vad med "svenskt idkort". Det är ETT ord.
Nils Besvaret June 27, 2008 Rapporter Besvaret June 27, 2008 Da jeg efterhånden har venter 10 uger på min nye bil, er jeg kommet i tanke om, om det mon er vigtigt at have svensk ID når man nu skal til at betale, registrere bilen osv. Skal man bruge svensk id til dette? Du får næppe problemer med at betale din nye bil og få den over i dit navn. Idkortskravet slår først og fremmest til, når man vil betale med kort og når man skal tage imod penge eller pakker på posthuset - som ikke er et posthus, men den lokale kassaserviceabteilung eller et hjørne af icabutikken. Jeg har selv boet i Sverige i syv år og har aldrig haft brug for et svensk idkort, men det er nok også fordi, det er ude på landet. :)
rasmusrene Besvaret June 27, 2008 Rapporter Besvaret June 27, 2008 Har brugt det for en halv time siden, skulle vise det på MacD da jeg skulle betale.
Istdj Besvaret June 27, 2008 Rapporter Besvaret June 27, 2008 Prøv engang at læse nogle af de mange' date=' mange indlæg om dette emne ved at bruge søgefunktionen.:th2:[/quote'] Sikke dog en stor hjælp du der kom med. Du brugte mere tid på at skrive dette end Nils brugte på at skrive sit hjælpende indlæg. Du kunne også have skrevet at man kan bestille et idkort i banken...
Gjol Besvaret June 27, 2008 Rapporter Besvaret June 27, 2008 Sikke dog en stor hjælp du der kom med. Du brugte mere tid på at skrive dette end Nils brugte på at skrive sit hjælpende indlæg. Du kunne også have skrevet at man kan bestille et idkort i banken... Nu er du jo heller ikke til meget hjälp med dit svar. Og hvorfor skrive at man kan få det i banken når zabel allerede ved det?? Ontopic: Jeg bruger kun mit ID når jeg skal i byen og visse butikker når jeg skal handle med kort. Derudover kan man blive tvunget til at vise det hvis man skal havde en pakke, men som Nils siger så slipper man ofte for det i de mindre byer.
ulmus Besvaret June 29, 2008 Rapporter Besvaret June 29, 2008 Sikke dog en stor hjælp du der kom med. Du brugte mere tid på at skrive dette end Nils brugte på at skrive sit hjælpende indlæg. Du kunne også have skrevet at man kan bestille et idkort i banken... MOD TÅBER KÆMPER SELV GUDERNE FORGÆVES!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu