BS Skrevet July 10, 2008 Rapporter Skrevet July 10, 2008 Jeg har en Samsung SH-855/XEE HDD/DVD optager. Når jeg optager fra TV via DVB-T tuneren optager den ikke teksterne på film eller indslag. Den viser teksterne når filmen vises men den optager dem ikke. Er der nogen der har en god ide til hvad det kan være?
Rene Besvaret July 10, 2008 Rapporter Besvaret July 10, 2008 På de danske kanaler bliver tekster sendt seperat fra billedet. Så din optager skal kunne optage både billede og lyd informationer samt tekstinformationer. Er du sikker på at det er en XEE model ? Kunne ikke lige finde din model på den danske samsung side, så hvis det er en importeret model, eller købt på nettet, så er det sikkert ikke en nordisk model, og det kan måske være grunden til at den ikke kan finde ud af de danske undertekster. Jeg kender ikke modellen, så det er bare et gæt. Men jeg ved at der kan være problemer med at de forskellige lande sende tekstere ud på forskellige måder, og modellen skal jo kunne den måde som bliver sendt på. Så vidt jeg husker så skal det være en XEE model for at være en model tilpasset det danske marked. Så måske dette er en af de få gange hvor det rent faktisk har en betydning. Kunne ogås bare være at man skulle læse manualen grundigt én gang til :)
jacobe Besvaret July 10, 2008 Rapporter Besvaret July 10, 2008 Din optager understøtter tilsyneladende ikke DVB subtitles...
Mohlin Besvaret July 10, 2008 Rapporter Besvaret July 10, 2008 Vi hade samma problem (alltså, fråga mig inte vad vi har...Pioneer??), men vi fann i "Inställningar" en on/off "spela in med undertexter". Så klicka runt i menyerna och se om du kan hitta nåt liknande.
BS Besvaret July 10, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret July 10, 2008 Optageren er købt igennem et AV firma der køber direkte fra Samsung så det er formentlig ikke en import. Jeg har pløjet min bruger vildledninge igennem for at finde det her men uden held. Har også snakket med Samsung support uden held. Så jeg må nok bare acceptere det er sådan.
Mohlin Besvaret July 11, 2008 Rapporter Besvaret July 11, 2008 Har du provat "aptricket"? Dvs att man börjar med meny 1 och går igenom ALLA punkter/saker/inställningar som finns där. Sen meny2 osv. Det var så vi hittade vårt problem med subtitles. Att kolla i manualen tror inte jag fullständigt på. Det kan vara felöversatt, gälla andra modeller osv. Nu vet jag inte hur er DVD fungerar men vår (som jag fortfarande inte vet vad det är) har en "DVD mode" och en "HDD mode". DVD ar när man tittar på en DVD skiva/film, och HDD är när man spelar in på hårddisken. Det är olika inställningar som gäller för dem. Har du provat ett sånt enkelt trick som att slå till subtitles när du ser på filmen....? Man kan ta bort den om man inte vill ha dem, nämligen. De kanske är inspelade, men du har tryckt "off".
BS Besvaret July 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret July 11, 2008 Jeg mener faktisk jeg har lavet det du kalder Aptricket, hvor samtlige menuer tærskes igennem, uden held. Men kan være jeg skal prøve igen. Når programmet ER optaget og det afspilles har jeg prøvet med subtitles knappen. Men der vises bare en rød ring med streg over som symbolisere at "dette er ikke muligt" agtigt. Så jeg hælder nok lidt i retning af Rene's forklaring med at lyd, billede og tekster bliver sendt i hvert sit spor og den ikke optager undertekst sporet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu