Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hey... Hvordan kan det være af hvis jeg sætter et S-video kabel i min Bærbar og så over til mit tv kommer det kun frem på mit tv i sort hvid? Plus af min bærbar til 800x600 eller sådan lige der omkring?

Besvaret

Jeg kender ikke det præcise tekniske svar, men kender dog nok til at guide dig videre håber jeg. Alt efter hvad der sidder i den anden ende af kablet, så er det her et kendt problem for alle typer connectors. Hvis jeg husker ret, så er det problem med kabelkvalitet hvis du kører svideo i begge ender. Farver styres via nogle frekvensskift, og hvis kablet er billigt eller driveren på PC'en outputter en smule forkert - så er du på spanden og skal købe et bedre kabel - bare for at eventuelt sidde i samme problem igen. Super følsomt. På SCART siden er der noget med, at dit TV skal kunne understøtte et bestemt signaltype. Prøv et af de andre scart stik i dit TV, og leg lidt med indstillingerne (hvis du kan) på TV siden. Jeg har SCART, og mit mediacenter viser kun farver på det ene SCART stik i mit TV - ikke det andet, hvor det også er sort/hvid. På composite siden er der også et eller andet problem, men kan ikke huske det helt. Så der er nok ikke andet for, end at gøre som tusinder af andre - google away http://www.google.com/search?q=pc+to+tv+black+white+signal&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

Besvaret

Hvis billedet på tv'et toner frem i S/H selvom du bruger et S-VHS kabel skyldes det at din bærbare sender et composite signal gennem kablet, eller som foreslået ovenfor at dit tv i det scart stik ikke kan tage S-VHS. Er det et ældre apparat plejer de kun at kunne håndtere det i Scart 1, evt. skal det slås til i tv'ets menu. Et eller andet sted i dine grafik-kort indstillinger skulle du kunne rette det, men kan ikke fortælle dig hvor :)

Besvaret

Jeg har set det et par gange både på PC'er og Mac'er. Det er næsten altid kablet der er synderen. Det værste er at du kan tage et kabel der virker fint og når man så kommer hjem - er det S/H. Lån eller køb et kabel. Så kan du da altid se om det er det der er dit problem. Hov - en af min kollegaer mener han havde det samme problem og klaret det ved at skifte over til NTSC og tilbage til PAL - værd at prøve.

Besvaret
Det er både en nyere lcd skærm og en helt ny pc Men jeg må prøve vidre.
Slå den over på den kanal som hedder AV-S (Ext-s eller noget i den dur). tit når du zapper igennem av kanalerne så er der en eller flere hvor der både er en AV3 og en AV3-S. Sæt derfor stikket til den indgang hvor du har en -S :D Jeg håber det giver mening ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...