Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg har haft Telsome siden de startede og det har virket rigtig godt siden jeg fik deres netgear router kaldet "boksen" Nu er jeg dog løbet i problemer. Forrige uge var jeg i Bulgarien og havde min router og telefon med derned. Det virkede perfekt. Da jeg så kom hjem igen var der ballade. Internet via kabel virker fint igennem routeren. Wireless virker ikke. Telefonen virker ikke. og den adresse der står i manualen (http://192.168.61.1) kan jeg ikke komme i kontakt med. Jeg har genstartet routeren og også prøvet at resette den. Et kald til Telsome support gjorde mig desværre ikke meget klogere :-( Han skød straks skylden på min internetudbyder som måtte have genstaret noget... han snakkede også om portforwarding men jeg fattede hat af det. Jeg skal nu ringe til Adamo (HSB Bolina)... men hvad faen skal jeg spørge om? om de stadig har portforwarding.. ja så kan vi godt regne det svar ud Står desværre lidt mellem 2 selskaber som sender mig videre til hinanden. nogle netnørder der kan hjælpe mig på vej med hvad der kan være galt? Mvh Dennis

Besvaret
Hej Jeg har haft Telsome siden de startede og det har virket rigtig godt siden jeg fik deres netgear router kaldet "boksen" Nu er jeg dog løbet i problemer. Forrige uge var jeg i Bulgarien og havde min router og telefon med derned. Det virkede perfekt. Da jeg så kom hjem igen var der ballade. Internet via kabel virker fint igennem routeren. Wireless virker ikke. Telefonen virker ikke. og den adresse der står i manualen (http://192.168.61.1) kan jeg ikke komme i kontakt med. Jeg har genstartet routeren og også prøvet at resette den. Et kald til Telsome support gjorde mig desværre ikke meget klogere :-( Han skød straks skylden på min internetudbyder som måtte have genstaret noget... han snakkede også om portforwarding men jeg fattede hat af det. Jeg skal nu ringe til Adamo (HSB Bolina)... men hvad faen skal jeg spørge om? om de stadig har portforwarding.. ja så kan vi godt regne det svar ud Står desværre lidt mellem 2 selskaber som sender mig videre til hinanden. nogle netnørder der kan hjælpe mig på vej med hvad der kan være galt? Mvh Dennis
står der ikke en mac adresse på "routeren"? så burde du kunne arp'e dig en ip adresse til den og så få kontakt på den måde. alle stik har sagt "klik"? :) hvad får du af ip fra routeren? sidder netstikket godt nok i din maskine? der kan jo være mange+ ting "galt"
Besvaret
Du skriver at internet gennem netkabel virker' date=' hvad med forbindelse til boksen når du går gennem netkabel?[/quote'] Jeg har forsøgt med adressen som står i manualen. 192.168.61.1. Det plejer at virke, men jeg kan ikke komme i kontakt med den :-(
Besvaret
står der ikke en mac adresse på "routeren"? så burde du kunne arp'e dig en ip adresse til den og så få kontakt på den måde.
arp´e? kender ikke lige det udtryk :-(
alle stik har sagt "klik"? :) hvad får du af ip fra routeren? sidder netstikket godt nok i din maskine? der kan jo være mange+ ting "galt"
Ja for internet gennem netkabel virker. Dog har jeg lige fundet ud af et wireless nok også virker. Routeren har bare altid heddet "boksen1" i oversigten over netværk. Nu hedder den pludselig "netgear".... og er ikke sikret :-(
Besvaret

Longshot.... problemer med ledningen? Jeg er ikke hjemme lige nu så jeg kan ikke lige kikke på min egen, men mener at der er noget med at stik 1 skal bruges til 'første' forbindelse, har du prøvet alle stik i boksen?

Besvaret
Longshot.... problemer med ledningen? Jeg er ikke hjemme lige nu så jeg kan ikke lige kikke på min egen' date=' men mener at der er noget med at stik 1 skal bruges til 'første' forbindelse, har du prøvet alle stik i boksen?[/quote'] DAMN... så nemt var det.. Jeg synes ellers ikke jeg tidligere har været opmærksom på at bruge en bestemt port som incomming, men det må jeg jo have gjort. Takker mange gange
Besvaret

En anden ting... Grunden til at dit trådløs netværk nu hedder "netgear" og er usikret, er højst sandsynligt fordi du har "resettet" boksen... der er en lille knap bag om routeren som man kun bruger i nødstilfælde ;) (det resulterer også i at den mister alle konfigurationerne og fabrikindstilles. Du kan sætte kryptering/lås på netværket via logge ind på routeren. Som du selv skriver plejer adressen at være 192.168.1.1 men den kan du ikke regne med idag. For at finde ud af hvilken ip adr. du skal taste ind er du nødt til at først finde adressen på din default gateway. Start ----- > Kør -----> skriv: CMD ------ > klik ok/enter -----> et sort vindue vil dukke op :D ----------> skriv IPCONFIG og tast enter ---------> nogle tal fremvises i dosprompten (det sorte vindue) :D Du skal bruge "Default gateway" adressen... Vupti.... Husk at router-login-adressen altid er den samme som default gateway adressen... :th2:

Besvaret
Grunden til at dit trådløs netværk nu hedder "netgear" og er usikret' date=' er højst sandsynligt fordi du har "resettet" boksen... der er en lille knap bag om routeren som man kun bruger i nødstilfælde ;) (det resulterer også i at den mister alle konfigurationerne og fabrikindstilles.[/quote'] Ja lige netop. Efter at have fået flyttet kablet kunne jeg logge ind igen. Det undrer mig bare at jeg ikke kunne komme i kontakt med routeren før. Synes ikke det burde have noget med internettet at gøre.. men skidt, det har jeg nok bare ikke forstand. Nu kører det hele igen
Besvaret
Nu kører det hele igen
Har Selv Adamo. Vores IP telefoni fungerer fint, så jeg tror ikke der skulle være nogen slags blokade. Jeg ville tro det er et lokalt router problem.
Dennis har knækket nødden allerede :rolleyes:
Besvaret

Examples To display the ARP cache tables for all interfaces, type: arp -a To display the ARP cache table for the interface that is assigned the IP address 10.0.0.99, type: arp -a -N 10.0.0.99 To add a static ARP cache entry that resolves the IP address 10.0.0.80 to the physical address 00-AA-00-4F-2A-9C, type: arp -s 10.0.0.80 00-AA-00-4F-2A-9C men fedt du fik det fixet uden :) mvh. Flemming

• 2 weeks later...
Besvaret

Hjælp fra It eksperterne søges: Jeg har tilmeldt mig Cellip telefoni men for at komme igang kræves der vist nok en "startpakke" fra Cellip hvor man får en adapter med noget som hedder PAP2 kit se venligst link http://www.mysecretary.net/sv/02_products/produkter/3/0/pap2 Er det noget man kan købe billigere selv og installere?? Vi har alm. trådløs tlf nu og bredbånd fra Alltele, og det skal siges at jeg ikke har den største viden om IT:scared:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...